قاضی فدرال یادداشت های وکیل ترامپ را به وزارت دادگستری تحویل داد

اما به نظر می رسد هاول از این رویکرد دقیق و در عین حال خسته کننده صرف نظر کرده است – و به تازگی مجموعه ای از اسناد را به اسمیت داده است که ممکن است نشان دهد ترامپ و یکی از وکلای او در حال برنامه ریزی برای جنایت هستند.

سخنگوی بازپرس ویژه وزارت دادگستری جمعه شب به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

وکیل ترامپ وکیل خود را در پرونده اسناد طبقه بندی شده استخدام می کند

در هر صورت، تیم حقوقی ترامپ بدون رجوع باقی می‌ماند و دادستان‌های فدرال شواهد بیشتری برای تقویت گام‌های بعدی در تحقیقات خود دارند.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

جیمز بواسبرگ، قاضی فدرال دیگری که توسط رئیس جمهور باراک اوباما نیز منصوب شده بود، جایگزین او شد.

رویترز/ جاناتان ارنست

با انجام این کار، هاول ممکن است بذرهای یک چالش قانون اساسی آینده را کاشته باشد. اما در آینده نزدیک، او به دادستان ویژه وزارت دادگستری جک اسمیت هدیه فراق داد: چیزی که او به عنوان مدرکی دال بر جنایتی در نظر گرفت که رئیس جمهور سابق به طور نامناسبی اسناد طبقه بندی شده را پس از ترک قدرت احتکار کرده است.

ام. ایوان کورکوران، دادستان فدرال سابق، وکالت ترامپ در آن رسوایی اسناد طبقه بندی شده را بر عهده داشته است. و در حالی که کورکوران قبلاً به عنوان وکیل ترامپ دستش پر است، به نظر می رسد تحقیقات اکنون خود کورکوران را در معرض خطر قانونی قرار داده است.

اما در بازگرداندن یادداشت‌هایش، اقدامات ادعایی هاول در تضاد کامل با رویکرد سنتی‌تر یک قاضی فدرال در کالیفرنیا است که سال گذشته با سؤالات مشابهی مواجه شد. در آن مورد، کمیته 6 ژانویه تلاش می کرد به اسنادی دسترسی پیدا کند که توسط امتیاز وکیل-موکل محافظت می شد تا بررسی کند که چگونه ترامپ، جان ایستمن، محقق حقوقی محافظه کار را در تلاش برای ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات 2020 به کار گرفت.

دادستان های فدرال در حال بررسی اتهامات جنایی علیه رئیس جمهور سابق به دلیل تحریک قیام 6 ژانویه، کلاهبرداری از ملت و دادگاه های آن با توطئه های جعلی تقلب در انتخابات، و نحوه امتناع او از بازگرداندن اسناد طبقه بندی شده نگهداری شده در املاکش در کنار اقیانوس فلوریدا جنوبی هستند. a-Lago مدت ها پس از ترک کاخ سفید.

به گفته یک منبع، یادداشت‌های حرفه‌ای کورکوران در مورد ارتباطات خصوصی با موکلش به قاضی هاول، که در حال انجام یک “بازبینی در دوربین” بود – یک غربالگری با دقت کنترل شده از سوابق محرمانه که معمولاً در اتاق‌های قاضی انجام می‌شود، تحویل داده شد.

تصمیم لحظه آخری هاول در پرونده ترامپ می تواند نقطه عطفی در تحقیقات بازپرس ویژه باشد، زیرا این توانایی را دارد که تحقیقات را بالا ببرد. اما قابل توجه است که حماسه همچنان پشت درهای بسته پخش می شود. دستورات او در این پرونده همچنان مهر و موم شده است، و تحقیقات هیئت منصفه بزرگ در محرمانه بودن محافظت شده قانونی ادامه دارد.

قضاتی که به این نتیجه می رسند که برخی از مطالب محافظت شده و حساس قانونی باید به طرف مقابل تحویل داده شود، معمولاً دستوری را صادر می کنند که یک طرف را به انجام آن و مهلت تعیین می کند. به گفته دو وکیلی که در این پرونده دخیل نبودند و با The Daily Beast صحبت کردند اما خواستند نامش فاش نشود، انجام این کار به طرف بازنده این امکان را می دهد که به دادگاهی بالاتر شکایت کند – و از آسیب جبران ناپذیری که می تواند برای همیشه پرونده را لکه دار کند، جلوگیری می کند.

سی ان ان برای اولین بار در روز جمعه گزارش داد، روز جمعه، به عنوان بخشی از یک روند مهر و موم شده، هاول به کورکوران دستور داد تا شهادت بیشتری به وزارت دادگستری ارائه کند. او تصمیم گرفت که بازرسان به دلیل چیزی به نام «استثنای جرم و کلاهبرداری»، از پتوی معمولاً آهنین امتیاز وکیل-موکل عبور کنند. در اصل، قاضی دریافت که هر توصیه حقوقی کورکوران به ترامپ برای پیشبرد جنایت استفاده شده است.

به نظر می رسد تصمیم هاول در روز جمعه آخرین تصمیم او به عنوان قاضی ارشد دادگاه بسیار مهم دی سی باشد که محل بسیاری از محوری ترین بحث های سیاستی کشور، تحقیقات امنیت ملی و چالش های قانون اساسی است.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

بنابراین، در حالی که دعوای حقوقی ترامپ در دادگاه علنی علیه دادستان کل نیویورک به مردم آمریکا این امکان را می دهد که ببینند چگونه سازمان ترامپ احضاریه ها را نادیده گرفته و بازرسان را کند کرده است، این تلاش وزارت دادگستری تا حد زیادی در سایه ادامه دارد – حتی اگر عواقب آن می تواند بسیار بیشتر باشد. جدی

دیوید او. کارتر، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده به این نتیجه رسید که “رئیس جمهور ترامپ و دکتر ایستمن به احتمال زیاد مرتکب ممانعت از یک روند رسمی و توطئه برای فریب دادن ایالات متحده شده اند.” اما هنگامی که در 7 ژوئن 2022 دستور داد که ایستمن 159 سند را به کمیته کنگره تحویل دهد، یک روز به ایستمن فرصت داد تا از آن پیروی کند.

او تمام کمک های قانونی را از دست آنها گرفته است. اگر او به آنها دستور دهد که این کار را انجام دهند، آنها می توانند به صورت اضطراری درخواست تجدید نظر کنند. او ممکن است از آنچه در اسناد خوانده بود نگران شده باشد. دیوید کراس، وکیل باتجربه فدرال در شرکت واشنگتن موریسون اند فورستر که در پرونده ترامپ دخیل نیست، گفت: او ممکن است به آنها برای اجرای دستور اعتماد نکرده باشد.

به گزارش پولیتیکو که توصیف می‌کند، عدم شفافیت کامل در این پرونده تاریخی – و توانایی شگفت‌انگیز روزنامه‌نگاران خبری در کشف جزئیات در مورد روند محرمانه – موضوع طنز بسیاری در هنگام خداحافظی او در روز جمعه شد، که او را «نان برشته‌کرده‌اند گهگاه برشته می شود.»

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

قاضی دسترسی رسانه ها به سوابق مربوط به انطباق احضاریه مار-آ-لاگو دونالد ترامپ را مسدود کرد

در آخرین روز خود به عنوان قاضی ارشد در ناحیه کلمبیا در بعدازظهر جمعه – در آخرین اقدام خود – قاضی ارشد بریل ا. هاول بیش از اعطای مجوز به وزارت دادگستری برای بازجویی از وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، انجام داد. به گفته یک فرد آشنا با این ترتیب، او در واقع اقدام نادری را انجام داد و یادداشت های وکیل را به دادستان های فدرال تحویل داد.

رویترز/ جاناتان ارنست