قاضی شکایت ترامپ را پرت می کند و به بررسی کارشناسی ارشد ویژه اسناد مار-آ-لاگو پایان می دهد

واشنگتن – یک قاضی فدرال روز دوشنبه شکایت دونالد ترامپ را که به دنبال بازنگری ویژه اسناد ضبط شده در مار-آ-لاگو بود، رد کرد، پس از اینکه دادگاه تجدید نظر اعلام کرد این بررسی غیرضروری است.

  • DOJ گفت که بررسی لازم نیست و دادگاه موافقت کرد: وزارت دادگستری درخواست تجدید نظر کرد و این بازبینی را ناموجه خواند. یازدهمین دادگاه استیناف ایالات متحده در 1 دسامبر اعلام کرد که نیازی به بازنگری نیست زیرا ترامپ در طول بازرسی از حقوق قانونی خود توسط دولت بی‌اعتنایی نکرده است.

  • ترامپ به دیوان عالی شکایت نکرد: هیئت استیناف تا پنجشنبه یک هفته به ترامپ فرصت داد تا به دیوان عالی شکایت کند، اما او این کار را نکرد. کانن به طور رسمی این پرونده را دوشنبه رد کرد.

چهل و پنجمین رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ در مراسم رسانه ای خود در سالن رقص مار-آ-لاگو در پالم بیچ، فلوریدا، در 15 نوامبر 2022 سخنرانی می کند.

چگونه شروع شد: آیلین کانن، قاضی منطقه ای ایالات متحده، به بازنگری اصلی ویژه دستور داده بود که به طور بالقوه هر یک از 11000 سند از تحقیقات را که شخصی بوده یا تحت امتیازات اجرایی یا وکیل-موکل بوده اند، از تحقیقات جنایی حذف کند.

  • ماموران اف بی آی این اسناد – از جمله 100 پرونده طبقه بندی شده – را به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی در مورد نقض احتمالی قانون جاسوسی یا ممانعت از اجرای عدالت توقیف کردند.

    استاد ویژه، قاضی ناحیه ایالات متحده، ریموند دیر، انتظار داشت که بررسی خود را تا جمعه تکمیل کند.

    تصمیم حوزه یازدهم کمتر از دو هفته پس از آن گرفته شد که مریک گارلند، دادستان کل، جک اسمیت را به عنوان بازرس ویژه برای نظارت بر تحقیقات در مورد تلاش های ترامپ برای لغو انتخابات 2020 و انتقال غیرمجاز او اسناد طبقه بندی شده به مار-آ-لاگو پس از خروج وی از سفید منصوب کرد. خانه

    معنیش چیه: این حکم به بررسی اسناد پایان می‌دهد، که پس از آن دستور داده شد که اف‌بی‌آی در ماه اوت اسناد محرمانه املاک مار-آ-لاگو ترامپ را در پالم بیچ فلوریدا توقیف کرد.

  • این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بررسی اسناد ترامپ مارآ لاگو پس از رد شکایت توسط قاضی به پایان می رسد.



  • منبع

    هیئت دادگاه تجدید نظر گفت که متهمان می توانند پس از طرح اتهام، نتایج حکم بازرسی را به چالش بکشند، اما معمولاً قبل از آن نه. ترامپ متهم نشده است

    چهل و پنجمین رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ در مراسم رسانه ای خود در سالن رقص مار-آ-لاگو در پالم بیچ، فلوریدا، در 15 نوامبر 2022 سخنرانی می کند.

    تحقیقات وزارت دادگستری درباره ترامپ پیش می رود