قاضی دستور مسدود کردن ممنوعیت اسلحه نیمه اتوماتیک ایلینوی را صادر کرد

پریتزکر گفت: «اگرچه ناامیدکننده است، اما نتیجه اولیه ای است که در بسیاری از پرونده ها توسط شاکیانی که هدفشان ارتقای ایدئولوژی بر امنیت عمومی است، دیده ایم. ما به خوبی می دانیم که این تنها اولین قدم در دفاع از این قانون مهم است. “

پریتزکر این قانون را در 10 ژانویه در پاسخ به تیراندازی دسته جمعی که در رژه چهارم ژوئیه هایلند پارک منجر به کشته شدن هفت و مجروح شدن 30 نفر شد، امضا کرد. این قانون ده‌ها نوع خاص از تفنگ‌ها و تفنگ‌های شلیک سریع، تفنگ‌های کالیبر 50، ضمیمه‌ها را ممنوع می‌کند و فشنگ‌ها را به 10 گلوله برای اسلحه‌های بلند و 15 گلوله برای تپانچه محدود می‌کند.

موریسون همچنین می‌نویسد: «به دلیل سرعت تصویب این لایحه، تأثیر آن بر طبقات حفاظت‌شده نمی‌توانست در نظر گرفته شود، و قانون‌گذار نمی‌توانست اگر این کمترین محدودیت برای رسیدن به هدف آنها باشد، مطالعه کند.»

موریسون در حکم 11 صفحه‌ای خود نوشت: «دادگاه متوجه می‌شود که شاکیان در رابطه با بند حفاظت برابر قانون اساسی ایلینوی احتمال موفقیت را نشان داده‌اند.

حکم موریسون فقط شامل 850 شاکی است که در دعوی در شهرستان افینگهام و چهار فروشنده اسلحه دارای مجوز ذکر شده اند.

وکلای دادستان کل کوامه رائول استدلال کردند که قرار منع تعقیب باید تا حدی رد شود زیرا ماهیت دعوی در دادگاه ناکام می ماند. این گزارش نشان می دهد که این قانون سه بار به صورت عمومی خوانده شده است، که یک موضوع واحد – اسلحه – را پوشش می دهد و شاکیان هیچ مدرکی نشان نمی دهند که معافیت ها برای داشتن سلاح های محدود به طور غیرمنصفانه انجام شده است.

دوور به شیکاگو تریبون گفت که او معتقد است که قاضی “مانند بسیاری از مردم ایالت ایلینویز به اندازه کافی از این کار لذت برده است.”

اگر مجمع عمومی می‌خواهد قانونی را تصویب کند، آن را در فضای باز انجام دهید، مثل دزدهای شبانه این کار را نکنید و بگذارید همه بدانند دارند چه می‌کنند و ببینند چه می‌کنند و به آنها فرصت دهید تا دیور گفت. و من فکر می‌کنم این چیزی است که قاضی می‌خواست بگوید و من مشتاقانه منتظر این پرونده هستم تا ادامه یابد.»

موریسون در حکم خود به یک تصمیم مهم دادگاه عالی ایالات متحده در سال گذشته استناد کرد که قانون حمل مخفی ایالت نیویورک را لغو کرد. آن حکم 6-3 در انجمن تفنگ و تپانچه نیویورک علیه بروئن نشان داد که “متن ساده” متمم دوم از حق شاکیان در آن پرونده برای حمل سلاح گرم برای دفاع از خود محافظت می کند.

در پاسخ این ایالت آمده است: «استثناهای این قانون برای متخصصان با آموزش و تجربه تخصصی سلاح گرم، مانند مجریان قانون و اعضای ارتش، به راحتی از بازرسی مبنای منطقی جان سالم به در می‌برند.»



منبع

فرماندار جی بی پریتزکر گفت که از حکم موریسون تعجب نکرده است.

جاشوا موریسون، قاضی شهرستان افینگهام، پس از شکایت نامزد سابق جمهوریخواه برای دادستان کل، تام دیور برای جلوگیری از اجرای قانون، این حکم را صادر کرد. دیور گفت که او نماینده صدها نفر از ده ها شهرستان است که استدلال می کنند این قانون حقوق قانونی آنها را نقض می کند.

پریتزکر گفت که او همچنان مطمئن است که دادگاه ها از قانون اساسی قانون حمایت خواهند کرد.

اسپرینگفیلد، ایالت (AP) – یک قاضی روز جمعه با صدور حکم منع موقت قانون جدید ایلینویز را مبنی بر ممنوعیت سلاح های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا، مسدود کرد.