قاضی حکم داد که سناتور گراهام باید در تحقیقات انتخابات جورجیا شهادت دهد

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط دیوید هلمز)



منبع

قاضی روز دوشنبه در دستوری نوشت: «دادگاه متوجه می‌شود که دادستان منطقه شرایط فوق‌العاده و نیاز ویژه‌ای به شهادت سناتور گراهام در مورد مسائل مربوط به تلاش‌های ادعایی برای نفوذ یا اخلال در اداره قانونی انتخابات ۲۰۲۲ جورجیا نشان داده است».

توسط کانیشکا سینگ و جوزف آکس

تحقیقات جنایی شهرستان فولتون، یکی از چندین تحقیق در مورد تلاش ترامپ برای بی اعتبار کردن انتخابات 2020، چندین نفر از اعضای دایره داخلی مشاوران ترامپ را به دام انداخته است.

فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، که بر این تحقیقات نظارت می کند، در اسناد دادگاه گفت که تماس های گراهام “مطمئناً به نظر می رسد که با تلاش های ترامپ برای معکوس کردن نتیجه انتخابات مرتبط است”.

دفتر دادستان کل نیویورک و دفتر دادستان منطقه منهتن در حال انجام تحقیقات مدنی و جنایی موازی در مورد اینکه آیا ترامپ به طور نادرست ارزش تجارت خود را افزایش داده است یا خیر.

شهادت گراهام، متحد نزدیک ترامپ، می‌تواند تلاش هماهنگ تیم ترامپ برای معکوس کردن نتایج 2020 را روشن کند. ترامپ به دروغ ادعا کرده است که برنده جورجیا شده است، ایالتی که در میدان جنگ کلید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات بود.

گراهام که نماینده کارولینای جنوبی در سنا است، استدلال کرده بود که این تماس های تلفنی بخشی از وظایف حقیقت یاب او به عنوان قانونگذار است. سخنگوی او بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

واشنگتن (رویترز) – یک قاضی فدرال روز دوشنبه حکم داد که سناتور آمریکایی لیندسی گراهام باید در مقابل هیئت منصفه بزرگ در جورجیا که در حال بررسی تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و حامیانش برای لغو شکست وی در انتخابات 2020 است، شهادت دهد.

علاوه بر تحقیقات کانتی فولتون، یک هیئت کنگره در حال بررسی دخالت ترامپ در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا است و اف بی آی اسناد طبقه بندی شده املاک ترامپ در فلوریدا را هفته گذشته پس از اجرای حکم بازرسی توقیف کرد.

ترامپ هر گونه تخلفی را رد کرده است.

تحقیقات پس از آن آغاز شد که ترامپ در 2 ژانویه 2021 در تماس تلفنی با رافنسپرگر، مقام ارشد انتخاباتی ایالت، از او خواست تا آرای کافی برای پیروزی بر جو بایدن دموکرات را پیدا کند.

هیئت منصفه بزرگ می خواهد از گراهام در مورد حداقل دو تماس تلفنی او با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا و کارکنانش در هفته های پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020، که در آن گراهام امکان بررسی مجدد برگه های رای غایب را بررسی کرده بود، سوال کند. دادستان ها

نتیجه انتخابات

ترامپ هفته گذشته از پاسخگویی به سوالات دفتر دادستان کل امتناع کرد و دلیل آن را حق متهم نکردن خود بر اساس قانون اساسی دانست.

هیئت منصفه بزرگ که در ماه مه به درخواست ویلیس تا حدی به دلیل قدرت احضاریه تشکیل شد، اعضای تیم حقوقی سابق ترامپ از جمله رودی جولیانی وکیل شخصی را نیز احضار کرده است.

قاضی ناحیه ایالات متحده، لی مارتین می، استدلال گراهام مبنی بر اینکه موقعیت او به عنوان یک سناتور ایالات متحده از او در برابر حضور در هیئت تحقیقاتی شهرستان فولتون محافظت می کند، که ماه گذشته او را احضار کرد، رد کرد.