قاضی به گراهام اجازه نمی دهد شهادت در تحقیقات انتخاباتی را به تعویق بیندازد

پوشش AP از تحقیقات ترامپ را در آدرس زیر دنبال کنید: https://apnews.com/hub/donald-trump



منبع

___

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل ترامپ، که به او گفته شده هدف تحقیقات است، روز چهارشنبه به مدت نزدیک به شش ساعت در مقابل هیئت منصفه بزرگ شهادت داد. جان ایستمن و جنا الیس، دو وکیل دیگر که به ترامپ مشاوره می‌دادند، این هفته دستور دادند تا اواخر ماه جاری در این هیئت حاضر شوند. برایان کمپ، فرماندار جورجیا، روز چهارشنبه درخواستی را برای ابطال احضاریه برای شهادتش ارائه کرد.

تعریف نشده

مگ کینارد، نویسنده آسوشیتدپرس در کلمبیا، کارولینای جنوبی، در گزارشی مشارکت کرد.

تیم ویلیس پاسخ داد که تاخیر در شهادت گراهام به تحقیقات آسیب می رساند. آنها نوشتند، علاوه بر حقایقی که او می داند، انتظار می رود منابع اطلاعاتی دیگری را که هیئت منصفه ویژه ممکن است بخواهد دنبال کند، روشن کند. بنابراین انتظار برای صحبت با او “در نهایت می تواند کل تحقیقات را به تاخیر بیندازد”.

___

گراهام همچنین استدلال کرد که ویلیس، یک دموکرات، شرایط فوق‌العاده‌ای را که برای وادار کردن شهادت یک مقام عالی‌رتبه لازم است نشان نداده است. اما قاضی مخالفت کرد و دریافت که ویلیس «شرایط فوق‌العاده و نیاز ویژه» به شهادت گراهام در مورد مسائل مربوط به تلاش ادعایی برای تأثیرگذاری یا اخلال در انتخابات در جورجیا نشان داده است.

اوایل این هفته، لی مارتین می، قاضی منطقه ای ایالات متحده، به گراهام دستور داد تا به احضاریه خود برای هیئت منصفه ویژه احترام بگذارد. وکلای گراهام از این حکم به دادگاه استیناف ناحیه یازدهم ایالات متحده درخواست تجدید نظر کردند و از می خواستند که حکم خود را متوقف کند و هیئت منصفه بزرگ ویژه را از بازجویی از وی تا زمانی که این درخواست تجدید نظر انجام می شود منع کند. می این درخواست را در دستور خود در روز جمعه رد کرد.

وکلای گراهام، یک جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، استدلال کرده‌اند که یک ماده قانون اساسی ایالات متحده محافظت مطلق در برابر بازجویی از سناتور در مورد اقدامات قانونی را فراهم می‌کند. اما قاضی دریافت که «زمینه های قابل توجهی از تحقیقات بالقوه هیئت منصفه بزرگ» وجود دارد که خارج از محدوده آن ماده قرار می گیرند. قاضی همچنین استدلال گراهام را رد کرد که اصل “مصونیت حاکمیتی” از یک سناتور آمریکایی در برابر احضار توسط دادستان ایالتی محافظت می کند.

وکلای گراهام در درخواست از می به توقف تصمیم خود، استدلال کردند که حقوق وی در مورد مصونیت در لحظه بازجویی از وی نقض خواهد شد.

این تحقیقات که در ابتدا به دلیل تماس تلفنی ترامپ با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا در 2 ژانویه 2021 انجام شد، یکی از چندین تهدید حقوقی معلق است که ترامپ با آن مواجه است. ویلیس گفته است که به دنبال وادار کردن رئیس جمهور سابق به شهادت در برابر هیئت منصفه ویژه است.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، تحقیقات را در اوایل سال گذشته آغاز کرد و در ژوئیه دادخواستی را برای اجبار به شهادت هفت مشاور و همکاران ترامپ، از جمله گراهام، ارائه کرد.

وکلای گراهام در درخواست جداگانه‌ای مبنی بر توقف در دادگاه یازدهم، استدلال می‌کنند که روز چهارشنبه، معاون ارشد دادستان منطقه، دونالد ویکفورد موافقت کرد که شهادت برنامه‌ریزی‌شده را در انتظار نتیجه درخواست تجدیدنظر به تعویق بیندازد. آنها شامل یک پیام صوتی بودند که ویکفورد برای وکیل گراهام برایان لیا گذاشته بود.

لی در بیانیه‌ای که با درخواست ارائه شده است، می‌گوید که بعد از ظهر همان روز ویکفورد تأیید کرد که حضور هیئت منصفه بزرگ گراهام تا زمانی که درخواست تجدیدنظر حل نشود، ادامه نخواهد داشت. لیا نوشت، اما سپس ویکفورد 20 دقیقه بعد ایمیلی ارسال کرد و گفت: «نمی‌خواهد محتوای پاسخ ما را قبل از نوشتن توصیف کند».

لیا گفت که چندین بار دیگر از طریق تلفن و ایمیل با ویکفورد تماس گرفت اما هیچ پاسخی دریافت نکرد تا اینکه ویکفورد در ساعت 4:40 صبح جمعه ایمیلی ارسال کرد و گفت که دفتر دادستان منطقه قصد دارد با اقامت خود مخالفت کند و استدلال کند که گراهام باید در مقابل بزرگ ویژه حاضر شود. هیئت منصفه طبق برنامه ریزی

ویلیس و تیمش گفته‌اند که می‌خواهند از گراهام درباره دو تماس تلفنی بپرسند که می‌گویند او با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا و کارکنانش اندکی پس از انتخابات عمومی 2020 برقرار کرده است. ویلیس در طوماری نوشت: در طول آن تماس‌ها، گراهام درباره «بررسی مجدد برخی از برگه‌های رأی غایب در جورجیا به منظور بررسی احتمال نتیجه مطلوب‌تر برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا» سؤال کرد.

گراهام در حال حاضر قرار است روز سه شنبه شهادت دهد. اما او هنوز یک درخواست دیگر برای باقی ماندن حکم می در انتظار قبل از مدار یازدهم دارد.

گراهام همچنین «به ادعاهای تقلب گسترده در رأی‌دهی در انتخابات نوامبر 2020 در جورجیا، مطابق با اظهارات عمومی که توسط وابستگان شناخته شده کمپین ترامپ گفته می‌شود، اشاره کرد».

مقامات انتخابات ایالتی جمهوری‌خواه و دموکرات در سراسر کشور، دادگاه‌ها و حتی دادستان کل ترامپ دریافتند که هیچ مدرکی دال بر تقلب در رأی‌دهی کافی برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات وجود ندارد.

آتلانتا (AP) – یک قاضی فدرال روز جمعه گفت که سناتور لیندسی گراهام نمی تواند حضور خود را در برابر هیئت منصفه ویژه ای که در مورد اینکه آیا رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ و دیگران به طور غیرقانونی برای تأثیرگذاری بر انتخابات 2020 در جورجیا تلاش کرده اند، به تعویق بیاندازد.

نمایندگان گراهام فوراً به پیام‌های روز جمعه که به دنبال اظهار نظر بودند، پاسخ ندادند.

می نوشت: «در این شرایط، تأخیر بیشتر در شهادت سناتور گراهام، تأخیر کلی در انجام تحقیقات هیئت منصفه را تا حد زیادی تشدید می‌کند». بنابراین تأخیر بیشتر خطر قابل‌توجهی را برای مانع کلی برای تحقیقات هیئت منصفه ایجاد می‌کند و بنابراین دادگاه متوجه می‌شود که اعطای توقف تقریباً به طور قطع منجر به آسیب مادی به هیئت منصفه و تحقیقات آن می‌شود.»

ویدئوی مرتبط: وکیل می گوید رودی جولیانی هدف تحقیقات جورجیا است