قاضی ایالات متحده انتشار آنلاین سوابق رأی دهندگان نیومکزیکو را تأیید کرد

تنظیم‌کننده‌های انتخابات نیومکزیکو ادعا می‌کنند که این تلاش محدودیت‌های ایالتی در خرید و انتشار سوابق ثبت نام رای‌دهندگان را نقض می‌کند – و احتمالاً مشارکت رای‌دهندگان را منع می‌کند، زیرا اگر مردم بدانند که برخی از اطلاعات رای‌دهی‌شان در معرض عموم قرار می‌گیرد، ممکن است انصراف دهند.

مگی تولوز اولیور، وزیر امور خارجه نیومکزیکو، یک دموکرات، در ماه مارس این موضوع را به دفتر دادستان کل برای پیگرد احتمالی بنیاد مرجع رای دهندگان ارجاع داد. کسب و کار. قانون ایالتی استفاده از اطلاعات ثبت نام رای دهندگان را به مبارزات سیاسی و فعالیت های مربوط به انتخابات یا دولت محدود می کند.

کوبیدن در – ظاهراً برای تأیید ثبت نام فردی رای دهندگان در خانه های مردم – باعث ایجاد نگرانی در مورد ارعاب رأی دهندگان و ادعاهای متقابل تهدید علیه متجاوزان شده است.



منبع

این تصمیم شامل رأی دهندگان نیومکزیکو نمی شود که در یک برنامه آدرس محرمانه با هدف محافظت از قربانیان خشونت خانگی و تعقیب ثبت نام کرده اند.

وب سایت VoteRef.com دسترسی قابل جستجو به سوابق ثبت نام رای دهندگان را با نام و آدرس خیابان فراهم می کند، که اغلب نشان می دهد مردم چه زمانی در انتخابات گذشته رای داده اند.

دستور قاضی در حالی که پرونده به سمت محاکمه پیش می‌رود، تعقیب را مسدود می‌کند و گفت که بنیاد مرجع رأی‌دهندگان احتمالاً در ادعای خود به عنوان قربانی تبعیض از دیدگاه تنظیم‌کنندگان انتخابات پیروز خواهد شد. براونینگ گفت که قانون ایالت نیومکزیکو “مرجع رای دهندگان – یا هر سازمانی – را از ارسال اطلاعات رای دهندگان به صورت آنلاین منع نمی کند.”

جیمز براونینگ، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده مستقر در آلبوکرکی، جمعه گذشته دستوری صادر کرد که دادستان های ایالت نیومکزیکو را از پیگیری اتهامات احتمالی نقض قوانین انتخاباتی علیه سازندگان VoteRef.com منع می کند.

این بنیاد – با حمایت داگ ترواکس کاندیدای سابق مجلس سنا از ایلینوی – سوابق نیومکزیکو خود را آفلاین کرد و از این ایالت به دادگاه فدرال شکایت کرد، به اتهام نقض روند قانونی و تضمین آزادی بیان.

ترواکس، بنیانگذار سازمان Restoration of America که VoteRef.com را تأمین مالی می کند، گفت که گروه او «از سیاستمدارانی که بنا به دلایلی نمی خواهند به مردم ایالت خود دسترسی آسان به سوابق انتخاباتی که پرداخت می کنند نمی توانند مرعوب شوند. برای.” او مدافع محدود کردن دسترسی به رای تا حد زیادی به رای گیری حضوری در روز انتخابات با شرایط شناسه عکس و بدون ثبت نام در همان روز است.

پس از این حکم، این بنیاد اعلام کرد که فهرست رای دهندگان نیومکزیکو را از روز سه شنبه به صورت آنلاین منتشر خواهد کرد.

SANTA FE، NM (AP) – یک قاضی فدرال در یک نظر اولیه دستور داده است که یک ابتکار مورد حمایت محافظه‌کاران برای انتشار سوابق ثبت نام رأی‌دهندگان از سراسر کشور به صورت آنلاین برای مصرف عمومی می‌تواند به دلیل مخالفت‌های تنظیم‌کننده‌های انتخابات نیومکزیکو پیش برود.

الکس کورتاس، سخنگوی تولوز اولیور، نظر قاضی را “ضربه ای به حفاظت از حقوق حریم خصوصی هر رای دهندگان نیومکزیکی” خواند.

سوابق آنلاین نمی‌گویند که مردم به کدام نامزدها رأی داده‌اند یا چگونه به طرح‌ها رأی داده‌اند. وابستگی حزبی برای رأی دهندگان در برخی ایالت ها ذکر شده است، اما نه همه.

برخی از محله‌های نیومکزیکو امسال کانون بررسی خانه به خانه توسط داوطلبان گروهی به نام نیروی حسابرسی نیومکزیکو بوده است که تئوری‌های توطئه اثبات‌نشده درباره انتخابات 2020 را ترویج می‌کند.

بنیاد مرجع رأی‌دهندگان که این وب‌سایت را ایجاد کرده است، از پاسخگویی رأی‌دهی با دسترسی بیشتر به اطلاعات رأی‌دهندگان برای عموم حمایت می‌کند.

VoteRef.com در حال حاضر اطلاعات ثبت نام رای دهندگان را به صورت آنلاین از حداقل 28 ایالت و واشنگتن دی سی منتشر می کند

سازندگان VoteRef.com «احتمالاً بر اساس ادعای خود مبنی بر اینکه ارجاع رای دهندگان توسط وزیر امور خارجه به دادستان کل برای تعقیب کیفری و اظهارات علنی وی در مورد ارجاع، یک محدودیت قبلی بر خلاف قانون اساسی در مورد گفتار محافظت شده است، موفق خواهند شد. براونینگ گفت.

اکنون ترس این است که رای دهندگان کمتر در انتخابات ما شرکت کنند زیرا اطلاعات رای گیری آنها – نام، آدرس محل سکونت، وابستگی حزبی، تاریخچه رای دادن و سال تولد – به راحتی در دسترس هر کسی قرار می گیرد و به طور بالقوه به آن دسترسی پیدا می کند. کورتاس گفت.