قاضی اذعان می کند که سوگندنامه ترامپ ممکن است به شدت اصلاح شود

واشنگتن (AP) – یک قاضی فدرال روز دوشنبه اذعان کرد که اصلاحات سوگندنامه FBI که اساس بازرسی از املاک مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را مشخص می کند، ممکن است آنقدر گسترده باشد که در صورت انتشار در اختیار این سند، «بی معنا» شود. عمومی. اما او گفت که همچنان معتقد است به دلیل منافع عمومی در تحقیقات جنایی در حال انجام، نباید به طور کامل مهر و موم باقی بماند.

اریک تاکر را در توییتر در http://www.twitter/com/etuckerAP و پوشش خبری AP از دونالد ترامپ در https://apnews.com/hub/donald-trump دنبال کنید.



منبع

مقامات وزارت دادگستری به دنبال این هستند که کل سند را مهر و موم نگه دارند و می گویند افشای هر بخشی از آن خطر به خطر انداختن تحقیقات و افشای تکنیک های تحقیقاتی را در پی دارد. آنها به قاضی توصیه کرده‌اند که اصلاحات سوگندنامه‌ای که احتمالاً پیشنهاد می‌کنند به قدری زیاد است که در صورت انتشار سند، عموم مردم از اطلاعات اساسی جدید بدون اطلاعات باقی می‌مانند.

راینهارت در دستور دوشنبه خود این احتمال را تأیید کرد و نوشت: «در حال حاضر نمی توانم بگویم که اصلاحات جزئی آنقدر گسترده خواهد بود که منجر به افشای بی معنی شود، اما ممکن است در نهایت پس از شنیدن بیشتر از دولت به این نتیجه برسم.

او نوشت: «به ویژه با توجه به علاقه شدید عمومی و تاریخی به جستجوی بی‌سابقه اقامتگاه رئیس‌جمهور سابق، دولت هنوز نشان نداده است که این نگرانی‌های اداری برای توجیه مهر و موم کافی است.

یک دستور کتبی از قاضی بروس راینهارت، قاضی ایالات متحده، تا حد زیادی بیانگر آن چیزی است که هفته گذشته در دادگاه گفت، زمانی که او به وزارت دادگستری دستور داد تا در مورد اطلاعات موجود در سوگندنامه که می‌خواهد مخفی بماند، اصلاحاتی ارائه کند. این ارسال قرار است پنجشنبه ظهر باشد.

راینهارت در حکم کتبی خود گفت که وزارت دادگستری نفع قانع کننده ای در جلوگیری از انتشار کامل این سوگندنامه دارد. اما او گفت که معتقد نیست باید به طور کامل مهر و موم شود، و گفت که با استدلال های این وزارتخانه مبنی بر اینکه روند ویرایش “بار نامناسبی بر منابع آن تحمیل می کند” متقاعد نشده است.

چندین سازمان خبری، از جمله آسوشیتدپرس، از قاضی خواسته اند تا اسناد اضافی مرتبط با جست و جوی ماه جاری مار-آ-لاگو را که مقامات اف بی آی اعلام کردند 11 مجموعه اسناد طبقه بندی شده، از جمله سوابق محرمانه، را از املاک فلوریدا کشف کرده اند، باز کند. .

___

سوگند نامه حمایت کننده از جست و جو که احتمالاً حاوی جزئیات کلیدی در مورد تحقیقات وزارت دادگستری است که بررسی می کند آیا ترامپ سوابق طبقه بندی شده و حساس دولتی را حفظ کرده و سوءاستفاده کرده است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ترامپ و برخی از حامیانش نیز خواستار انتشار این سند شده‌اند و امیدوارند که این سند آنچه را که آنها ادعا می‌کنند بیش از حد دولت است، افشا کند.