قاضی آمریکایی قصد دارد در جستجوی FBI ترامپ از استاد ویژه نام ببرد

گاهی اوقات می توان در موارد بسیار حساس یک استاد ویژه برای بررسی مطالب ضبط شده و اطمینان از عدم بررسی اطلاعات ممتاز توسط بازرسان تعیین کرد.

نوشته دیوید شپردسون

این جست و جو بخشی از تحقیقات فدرال در مورد اینکه آیا ترامپ پس از شکست در انتخابات 2020 در ژانویه 2021 پس از شکست در انتخابات 2020 به رئیس جمهور جو بایدن، اسنادی را به طور غیرقانونی حذف و نگه داشته است یا خیر و اینکه آیا ترامپ سعی کرده مانع از تحقیقات شود.

کانن تا سه شنبه به دولت فرصت داد تا پاسخی به درخواست ترامپ برای استاد ویژه ارائه کند و جلسه استماع را برای روز پنجشنبه تعیین کند. دستور او گفته بود که تصمیم نهایی درباره درخواست ترامپ نگرفته است.

واشنگتن (رویترز) – یک قاضی آمریکایی روز شنبه گفت که “قصد اولیه” او این بود که به درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر انتصاب یک استاد ویژه برای نظارت بر بررسی مواد کشف شده در 8 اوت از خانه وی در فلوریدا در جریان یورش اف بی آی، پاسخ دهد.

آیلین ام. کانن، قاضی منطقه ای ایالات متحده، که توسط ترامپ در سال 2020 نامزد شده بود، روز شنبه نیز به وزارت دادگستری دستور داد تا جزئیات بیشتری را با مهر و موم ارائه کند که «تمام اموال توقیف شده بر اساس حکم بازرسی را مشخص کند».

در این سوگندنامه، یک مامور ناشناس FBI گفت که آژانس پس از بازگرداندن 15 جعبه از اسناد دولتی که توسط آرشیو ملی ایالات متحده جستجو شده بود، 184 سند “دارای علائم طبقه بندی” حاوی “اطلاعات دفاع ملی” را بررسی و شناسایی کرد.

وزارت دادگستری روز جمعه فاش کرد که در حال تحقیق از ترامپ به دلیل حذف سوابق کاخ سفید است، زیرا معتقد است او به طور غیرقانونی اسنادی از جمله برخی از منابع انسانی مخفی و جمع آوری اطلاعات را در اختیار دارد که از نزدیک ترین اسرار آمریکاست.

ترامپ در 22 اوت همچنین از وزارت دادگستری خواسته بود که رسید دارایی دقیق تری را به او ارائه دهد که شامل مواردی است که FBI از خانه او در مار-آلاگو در جریان بازرسی 8 اوت کشف کرده است و از بازرسان خواسته بود که هر اقلامی را که خارج از محدوده قانون است بازگردانند. حکم جستجو

ترامپ، جمهوری‌خواه که در نظر دارد یک نامزدی دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 انجام شود، بازرسی مورد تایید دادگاه در املاک مار-آ-لاگو در پالم بیچ را انگیزه‌های سیاسی توصیف کرد و روز جمعه مجدداً آن را “دورگیری” توصیف کرد.

(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط نیک زیمینسکی)



منبع