قاضی، شورش‌گر کنگره را که تهدید پلوسی را فریاد می‌زد محکوم کرد

او به خبرنگار آسوشیتدپرس در حین استراحت در رستورانش، باب تریدینگ پست، به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: “بسیاری از مردم می گویند که به من افتخار می کنند که از حقوقم دفاع می کنم.”

قاضی ناحیه ایالات متحده، ترور مک فادن، پس از شنیدن شهادت بدون هیئت منصفه، در مورد پرونده علیه پائولین بائر تصمیم گرفت. سوابق دادگاه نشان می دهد که قاضی او را به هر پنج مورد در کیفرخواست خود محکوم کرد، از جمله اتهام جنایتی که در جلسه مشترک کنگره در 6 ژانویه 2021 به دلیل تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ممانعت به عمل آورد.

تنها متهم شورش کنگره که پس از محاکمه از همه اتهامات تبرئه شد، مردی از نیومکزیکو بود که مک فادن، نامزد ترامپ، پرونده او نیز تصمیم گرفت.

یک قاضی فدرال روز سه شنبه یک صاحب رستوران پنسیلوانیا را به هجوم به ساختمان کنگره آمریکا محکوم کرد، جایی که او با فریاد از افسران پلیس خواست تا نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان را بیرون بیاورند تا اوباش طرفدار ترامپ بتوانند او را به دار آویختند.

بائر در ماه مه 2021 به همراه بلاوزر دستگیر شد که به رژه، تظاهرات یا تجمع در ساختمان کنگره اعتراف کرد. در فوریه 2022، مک فادن بلاوزر را به پرداخت 500 دلار جریمه محکوم کرد، اما او را به هیچ دوره حبس یا مشروط محکوم نکرد.

باوئر تبدیل به مهره ای برای برنامه تاک شو اواخر شب استفن کولبرت در CBS شد. مجری برنامه باوئر را به دلیل ادعای اینکه “موجودی دارای قدرت الهی و مصون از قوانین است” مسخره کرد.

بائر در طی مصاحبه ای پس از دستگیری خود اذعان کرد که اقدامات او باعث خشم برخی از همسایگانش در کین، شهر کوچکی در حاشیه جنگل ملی 517000 هکتاری آلگنی شده است. اما او اصرار داشت که شرکت او در وقایع 6 ژانویه برای او هزینه ای برای دوستی نداشته یا به کسب و کارش لطمه ای وارد نکرده است.

در سپتامبر 2021، مک فادن دستور داد که بائر به دلیل نقض شرایط آزادی پیش از محاکمه اش، زندانی شود. بائر چندین ماه در بازداشت ماند و در انتظار محاکمه بود. قاضی می تواند مدت زندانی را که قبلاً گذرانده است به او اعتبار دهد.

ویدئویی که از دوربین بدن یک افسر پلیس گرفته شده است، او را ضبط کرده است که به طور رکیک بر سر مأموران فریاد می‌زند که «نانسی پلوسی را همین حالا به اینجا بیاورید. ما می خواهیم (او را) دار بزنیم.”

بائر در جلسات پیش از محاکمه با مک فادن مبارزه می کرد و ادعا می کرد که دادگاه هیچ اختیاری بر او ندارد. بائر گفته است که او یک “مردم مستقل” است، نه یک شهروند مستقل، و از خود به عنوان “پلین از خاندان بائر” یاد کرده است. او به قاضی گفت که نمی‌خواهد یک وکیل از او «یا هیچ وکیلی از روی دادگاه» را نمایندگی کند.

او و بلاوزر حدود 38 دقیقه پس از ورود، ساختمان کنگره را ترک کردند.

“آنها جنایتکار هستند. آنها باید آویزان شوند.» بائر فریاد زد.

تقریباً 950 نفر به جنایات فدرال مرتبط با شورش کنگره متهم شده اند. نزدیک به 500 نفر از آنها به جرم خود اعتراف کرده اند. ده ها نفر دیگر پس از محاکمه هایی که توسط هیئت منصفه یا قضات تصمیم گیری شده است، محکوم شده اند.

او به مک فادن گفت: “من کارت نوار شما را نمی شناسم، آقا.”

بائر به همراه دوستش به نام ویلیام بلاوزر وارد کاپیتول شد و با افسران پلیسی که از ورودی روتوندا محافظت می کردند، روبرو شد. به گفته دادستان، او به افسران پلیس فریاد زد که “آنها را بیرون بیاورید وگرنه وارد می شویم.”

محاکمه نیمکت نشین بائر از پنجشنبه گذشته آغاز شد. مک فادن حکم را از روی نیمکت اعلام کرد. قاضی قرار است او را در اول ماه مه محکوم کند. مک فادن موافقت کرد که بائر را تا زمان صدور حکم آزاد تحت شرایط خاصی آزاد کند.

بائر، 55 ساله، از خانه خود در کین، پنسیلوانیا، برای شنیدن صحبت های رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ با جمعیتی از حامیان خود در راهپیمایی «سرقت را متوقف کنید» در 6 ژانویه، به راه افتاد. بائر بخشی از جمعیتی بود که پلیس کنگره را مجبور کرد. دادستان ها گفتند که افسران از پله های جلوی درهای روتوندا شرقی عقب نشینی کنند.

قدرت الهی؟ کولبر به شوخی گفت: پس او هم مثل عیسی بدون اسکات فرار خواهد کرد. اما این سوال را ایجاد می کند: اگر شما از سوی خدا برگزیده شده اید تا بالاتر از قوانین دولت باشید، چرا برایتان مهم است که چه کسی مسئول آن است؟



منبع

بائر در طول حضورهای اولیه‌اش در دادگاه، ایدئولوژی‌ای را بیان کرد که به نظر می‌رسید با باور جنبش افراطی «شهروندان مستقل» مبنی بر غیرقانونی بودن دولت ایالات متحده مطابقت دارد.

کیفرخواست بائر، او را به جرمی متهم به ممانعت از رسیدگی رسمی متهم کرد. او همچنین به چهار جنایت، از جمله ورود یا ماندن در یک ساختمان یا محوطه محدود و رفتار بی‌نظم یا مخل در ساختمان یا محوطه کنگره متهم شد.