فنلاند و سوئد با گرم شدن رقابت در شمال، به ناتو برتری می دهند

بایدن بخشی از تشویق های دو حزبی ایالات متحده و بین المللی برای نامزدی دو کشور بوده است. محفوظات ابراز شده توسط ترکیه و مجارستان باعث می شود که تایید ناتو قفل نباشد.

سرهنگ میکو کوئوکا، فرمانده فنلاندی، مشکوک بود که استتار فنلاندی برای برف، اسکراب و اسکرو در قطب شمال، احتمالاً آمریکایی‌ها را حتی از اینکه متوجه شوند که پست فرماندهی آنجاست، در هنگام فرود در آنجا وجود داشته است. کوئوکا که از نتیجه درگیری تصادفی متحیر شده بود، در وبلاگی با تمرکز بر پیاده نظام نوشت: «برای کسانی که سال‌ها بعد در این مورد شک خواهند کرد»، قسمتی که بعداً برای آسوشیتدپرس تأیید کرد. “این در واقع اتفاق افتاد.”

پوتین تهاجم خود به اوکراین غرب‌گرا را به‌عنوان عقب‌نشینی علیه ناتو و غرب توجیه کرد، زیرا به گفته او، آنها هر چه بیشتر به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند. ناتویی که شامل فنلاند و سوئد می شود، به عنوان سرزنش نهایی برای جنگ پوتین، قدرت بخشیدن به اتحاد دفاعی در یک منطقه مهم استراتژیک، احاطه روسیه در دریای بالتیک و اقیانوس منجمد شمالی، و ازدحام ناتو در مقابل مرزهای غربی روسیه برای بیش از 800 نفر دیگر است. مایل (1300 کیلومتر).

در همین حال، نیروی دفاعی فنلاند، افسانه است.

به همین ترتیب، روسیه تنها عضو غیر ناتو در میان کشورهای دارای ادعای قلمرو قطب شمال و تنها عضو غیر ناتو در شورای آتلانتیک خواهد بود، یک مجمع بین المللی هشت عضوی که برای مسائل قطب شمال ایجاد شده است.

نویسندگان آسوشیتدپرس، لولیتا سی. بالدور در واشنگتن، لورن کوک در بروکسل، کارل ریتر در استکهلم و یاری تانر در هلسینکی در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

قطب شمال تحت تغییرات آب و هوایی بسیار سریعتر از زمین به طور کلی گرم می شود و رقابت برای منابع قطب شمال و دسترسی به آن با ناپدید شدن یخ های قطب شمال باز می شود.

آمریکا و ناتو احتمالا حضور خود را در اطراف بالتیک و قطب شمال با الحاق دو کشور اسکاندیناوی افزایش خواهند داد.

همانطور که در این رزمایش مشخص شد، اضافه شدن فنلاند و سوئد به ناتو – آنچه رئیس جمهور جو بایدن آن را “متحدان ما در شمال بالا” می نامد – مزایای نظامی و ارضی را برای اتحاد دفاعی غرب به ارمغان خواهد آورد. این به ویژه به دلیل ذوب شدن سریع قطب شمال در اثر تغییرات آب و هوایی باعث بیدار شدن رقابت های استراتژیک در بالای جهان می شود.

قانون اساسی فنلاند، تجمع برای دفاع ملی را یک وظیفه برای هر شهروند می داند. فنلاند می‌گوید که می‌تواند یک نیروی رزمی 280000 نفری را تشکیل دهد که بر اساس سربازی تقریباً جهانی مردان و یک ذخیره بزرگ و به خوبی آموزش‌دیده، مجهز به توپخانه، هواپیماهای جنگی و تانک‌های مدرن، که بیشتر آن ایالات متحده است، ساخته شده است.

تهاجم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، همراه با یادآوری دقیق وی در مورد زرادخانه هسته ای کرملین و استناد مکرر وی به ادعاهای ارضی گسترده ای که از دوران امپراتوری روسیه ناشی می شود، کشورهای کنونی ناتو را به تقویت دفاع جمعی خود واداشته است. اعضای جدید هیئت مدیره

در سال‌های 1939 و 1940، نیروهای کوچک فنلاند با تجهیزات بدی که به تنهایی در جنگ زمستانی می‌جنگیدند، این کشور را به یکی از معدود افرادی تبدیل کردند که از حمله کامل اتحاد جماهیر شوروی با استقلال دست نخورده جان سالم به در بردند. در طول یک زمستان سرد استثنایی و مرگبار، جنگنده‌های فنلاندی که گاهی برای استتار ملحفه‌های سفید می‌پوشیدند و معمولاً با پای پیاده، کفش‌های برفی و اسکی حرکت می‌کردند، برخی از قلمروها را به روسیه از دست دادند اما مهاجمان را مجبور به بیرون راندن کردند.

سرهنگ رایان گوردینیر، همتای آمریکایی کوئوکا در رزمایش ناتو در قطب شمال در بهار امسال، در ایمیلی که از طریق سخنگویان تفنگداران دریایی ارائه شد، نوشت که او و تفنگداران دریایی اش تحت تأثیر توانایی پیاده نظام فنلاندی برای رسیدن به مواضع غیرقابل دسترس با پای پیاده، کفش برفی و اسکی قرار گرفتند. ، و بدون شناسایی روی برف حرکت کنید.

زاخاری سلدن، مدیر سابق مجمع پارلمانی ناتو گفت: «فقط به نقشه نگاه کنید، اگر فنلاند و سوئد را اضافه کنید، اساساً کل دریای بالتیک را به دریاچه ناتو تبدیل می‌کنید. کمیته دفاع و امنیت که اکنون کارشناس امنیت ملی در دانشگاه فلوریدا است.

برخلاف گسترش ناتو در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق که در دهه‌های پس از جنگ سرد به تقویت‌های بزرگ نیاز داشت، این اتحاد دو ارتش پیچیده و در مورد فنلاند، کشوری با سنت قابل توجه دفاع ملی را وارد می‌کند. فنلاند و سوئد هر دو در منطقه ای در یکی از خط مقدم اروپا و محل ملاقات با روسیه هستند.

اما از آنجایی که پوتین بیشتر متخاصم شد، سوئد خدمت اجباری را مجدداً برقرار کرد و در غیر این صورت برای بازسازی ارتش خود حرکت کرد. سوئد دارای نیروی دریایی توانمند و نیروی هوایی با تکنولوژی بالا است. مانند فنلاند، سوئد دارای صنعت دفاعی با ارزش داخلی است. سوئد یکی از کوچکترین کشورهای جهان است که جت های جنگنده خود را می سازد.

این امر به تقویت باور ملی فنلاند “سیسو” یا شن کمک کرد. رحمان خاطرنشان کرد که کهنه سربازان جنگ زمستانی فنلاند برای آموزش جنگ زمستانی ارتش ایالات متحده استخدام شدند.

گوردینیر نوشت، این “ما را وادار به مکث کرد” – و احتمالاً هر دشمن واقعی نیز همینطور خواهد بود.

لرد جورج رابرتسون، دبیرکل سابق ناتو، تابستان امسال گفت: «چهار سال، دوره خدمتم، تلاش کردم سوئد و فنلاند را متقاعد کنم که به ناتو بپیوندند.» ولادیمیر پوتین این کار را در چهار هفته انجام داد.

گودمن به تهدیدهای آتی اشاره می کند که ناتو باید بتواند با باز شدن قطب در حال ذوب شدن با آنها مقابله کند، مانند نوع نیروهای غیررسمی و غیررسمی که روسیه در کریمه و آفریقا و جاهای دیگر استفاده کرده است، و افزایش خطر ابتلا به یک بحران سخت. – رسیدگی به حادثه دریایی هسته ای روسیه

سورپرایز دوم: کارکنان ارتباطات سپاه سیگنال فنلاند و سایرین در داخل، با بیرون ریختن مقر میدانی خود، تفنگداران دریایی ایالات متحده – دشمن تعیین شده فنلاندی ها در رزمایش ناتو و اعضای نیروی اعزامی حرفه ای و برتر آمریکا – را در درگیری ساختگی که پس از آن انجام شد، شکست دادند. .

تحلیلگران می گویند که روسیه حضور نظامی خود در قطب شمال را برای استراتژی اروپایی خود حیاتی می بیند، از جمله زیردریایی های موشک بالستیک که به آن قابلیت حمله دوم در هر درگیری با ناتو می دهد.

به گفته تحلیلگران، استراتژی ناتو به طور فزاینده ای مزیت استراتژیک فنلاند و سوئد را برای چنین سناریوهایی در بر خواهد گرفت.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در این ماه گفت: روسیه در سال‌های اخیر «در شمال با سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته، موشک‌های مافوق صوت و پایگاه‌های متعدد، در حال تجهیز مجدد در شمال بوده است.» تهدیدات روسیه و تقویت نظامی روسیه به این معنی است که ناتو تقویت حضور خود در شمال.

شری گودمن، معاون اول سابق وزیر دفاع آمریکا، گفت: روسیه ناوگان یخ شکن های هسته ای خود را با هدف اسکورت حمل و نقل تجاری مورد انتظار آینده از طریق قطب شمال در حال ذوب “به عنوان راهی برای ایجاد این جاده عوارض برای ترانزیت” ساخته است. ، اکنون در موسسه قطبی مرکز ویلسون و در مرکز اقلیم و امنیت.

فنلاند که در آستانه جنگ جهانی دوم در برابر تهاجم روسیه شوروی دفاع می‌کرد، به جنگنده‌هایی روی کفش‌های برفی و اسکی، برف متخصص و استتار جنگل و گوزن‌های شمالی که سلاح‌ها را حمل می‌کردند، متکی بود.

واشنگتن (AP) – اولین غافلگیری، برای سربازان و افسران فنلاندی که در بهار امسال در یک تمرین نظامی به میزبانی ناتو در قطب شمال شرکت می کنند: غرش ناگهانی یک هلیکوپتر تهاجمی نیروی دریایی ایالات متحده در زمینی درست در نزدیکی پست فرماندهی به خوبی پنهان شده فنلاندی ها.

___

فنلاند و سوئد چیزهای زیادی را به این ترکیب می آورند. اما آنها بدون نقص نیستند.

هر دو کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ترس‌های دوران جنگ سرد را کاهش دادند، بودجه دفاعی خود را کاهش دادند و پایگاه‌های خود را تعطیل کردند. منتقدی خاطرنشان کرد که تنها پنج سال پیش، کل نیروی دفاع ملی کوچک سوئد می‌توانست در یکی از استادیوم‌های فوتبال استکهلم جای بگیرد.

اسکندر رحمان، یکی از همکاران مرکز امور جهانی هنری ای کیسینجر جانز هاپکینز، می گوید که فنلاندی ها مسئول 200000 کشته در میان نیروهای مهاجم در مقابل 25000 فنلاندی از دست رفته بودند.

سلدن حضور بیشتر ناتو در بالتیک را پیش‌بینی می‌کند، شاید با فرماندهی منطقه‌ای جدید ناتو، همراه با چرخش‌های نظامی ایالات متحده، اگرچه احتمالاً پایگاه دائمی وجود ندارد.

فنلاند – تا سال 1917 یک دوک نشین بزرگ در آن امپراتوری – و سوئد سیاست های ملی طولانی مدت عدم تعهد نظامی را کنار گذاشتند. آنها درخواست کردند که تحت چتر هسته ای و متعارف ناتو قرار گیرند و به 30 کشور دیگر عضو در یک پیمان دفاعی قدرتمند متقابل بپیوندند و تصریح کنند که حمله به یک عضو حمله به همه است.