فلوریدا با طوفان ایان به سمت «تقریباً بدترین سناریو» پیش می رود. در اینجا آمده است که طوفان رده 5 چگونه خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها انتظار دارند که طوفان با حرکت به سمت فلوریدا به رده 3 افزایش یابد.

  • یکی از ساکنان باتابانوی کوبا از پلاستیک برای محافظت در برابر باران استفاده می کند. پیش‌بینی می‌شود طوفان یان در اوایل روز چهارشنبه سواحل خلیج فلوریدا را درنوردد.رامون اسپینوزا/AP

    • علاوه بر این، بادهایی با سرعت 157 مایل در ساعت خانه ها را می شکافند، شیشه ها را می شکنند و چراغ های توقف را از بین می برند. طبق این طرح فاجعه‌بار، حدود نیم میلیون ساختمان ممکن است ویران شود و 843000 خانوار آواره شوند.

      در این گزارش آمده است: «همانطور که می‌توان انتظار داشت، طوفانی به بزرگی و قدرت طوفان فینیکس آسیب تقریباً غیرقابل تصوری را به خانه‌ها، مشاغل، زیرساخت‌ها، اقتصاد کلی و سیستم‌های اجتماعی در منطقه وارد می‌کند.»

      آخرین باری که طوفانی شدید فلوریدا را درنوردید یک قرن پیش بود، زمانی که یک رده 3 به خلیج تامپا آمد و قدرت منطقه را از بین برد و هشت نفر را کشت. اما به گفته تامپا بی تایمز، این زمانی بود که جمعیت آن تنها حدود 200000 نفر بود.

      زیان های اقتصادی نیز بی سابقه خواهد بود. در این گزارش حدود 250 میلیارد دلار “زیان های اقتصادی مورد انتظار” ناشی از آسیب های ساختاری و از دست دادن تجارت تخمین زده می شود.

      به گفته Vox، تعداد تلفات به ارقامی مشابه با طوفان کاترینا در سال 2005 خواهد رسید، زمانی که طوفان رده 5 بیش از 1800 نفر را کشت. شورای برنامه‌ریزی منطقه تخمین زد که – حتی با در نظر گرفتن زیرساخت‌های توسعه‌یافته خلیج تامپا – یک طوفان قوی می‌تواند حدود 2000 نفر را به همراه 200 نفر دیگر پس از طوفان بکشد.

      خلیج تامپا که شامل شهرهای تامپا، سنت پترزبورگ و کلیرواتر است، طبق سرشماری سال 2020 ایالات متحده، اکنون حدود 3.2 میلیون نفر را در خود جای داده است. در بدترین سناریو – رده 5 با بادهایی با سرعت 157 مایل در ساعت یا بیشتر – این تاثیرات می تواند ویرانگر باشد و سال ها طول بکشد تا بهبودی حاصل شود.

      جیمی روم، مدیر موقت مرکز ملی طوفان، به سی‌ان‌ان گفت: «این یک زاویه نزدیک به بدترین حالت است که از جنوب و غرب وارد می‌شود و متوقف می‌شود». “با کاهش سرعت، این یک زاویه نزدیک به بدترین حالت خواهد بود.”

      طوفان یان روز دوشنبه با بادهای 100 مایل در ساعت به طوفان رده 2 افزایش یافت.

    • طوفان رده 5 می تواند ویرانگر باشد و سیل 26 فوتی ایجاد کند.

    زنی در کوبا که در ملحفه پلاستیکی آبی پیچیده شده است.

    با تشدید طوفان ایان و حرکت به سمت سواحل خلیج فلوریدا، پیش‌بینی‌کنندگان زنگ خطری را به صدا در می‌آورند که می‌تواند به طوفان رده 3 با بادهای 111 مایل در ساعت تبدیل شود.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    در طرح فاجعه‌بار شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای خلیج تامپا، که بدترین سناریو را از طریق شبیه‌سازی به نام طوفان فینیکس ترسیم می‌کند، سیل بخش‌های مختلف شهرستان پینلاس، از جمله سنت پترزبورگ را به جزایر تبدیل می‌کند.

    به گفته Vox، از آنجایی که طوفان آب را به سمت خلیج تامپا می راند، منطقه می تواند انتظار یک سیل 26 فوتی را داشته باشد که بیش از دو برابر عمق طوفان 1921 است.