فروش کارت اعتباری در فروشگاه های اسلحه تحت کد جدید علامت گذاری می شود

ISO به درخواست نظر پاسخ نداد. اما روز جمعه، بانک Amalgamated، که به رهبری این تلاش کمک کرده است، نامه ای دریافت کرد که توسط نیویورک تایمز بررسی شد و این تصمیم را تایید کرد.

یکی از سخنگویان ویزا به ایمیلی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد.

یک فروشگاه اسلحه در آستین، تگزاس، در 27 مه 2021. یک گزارش کنگره، تولیدکنندگان اسلحه را متهم کرده است که سلاح های خود را برای مردان جوان به عنوان راهی برای “اثبات مردانگی” بازاریابی می کنند. (متیو بوش/نیویورک تایمز)

یک فروشگاه اسلحه در آستین، تگزاس، در 27 مه 2021. یک گزارش کنگره، تولیدکنندگان اسلحه را متهم کرده است که سلاح های خود را برای مردان جوان بازاریابی می کنند تا راهی برای

اکثر شرکت ها و بانک های کارت اعتباری یا با کد جدید مبارزه کرده اند یا در مورد این موضوع سکوت کرده اند. چندین سال است که ویزا و مسترکارت با افزودن کد مخالفت کرده اند. در پشت صحنه، برخی از مقامات شرکت از این کد حمایت کردند، اما آنها به دلیل ترس از خشم سیاستمدارانی که از حقوق اسلحه حمایت می کنند، علناً آن را رد کردند.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

تقریباً هر دسته خرده‌فروشی در ایالات متحده دارای کدی است که به هر تراکنش کارت اعتباری متصل می‌شود – برای مثال، آرایشگاه‌ها یک کد دارند، در حالی که سینماها کد دیگری دارند. اما، تا به حال، هیچ کدی برای فروشگاه‌های اسلحه وجود نداشت، که اغلب این معاملات را در سیستم مالی از معاملات خرده‌فروشی که چوب ماهیگیری یا چادر می‌فروخت، غیرقابل تشخیص می‌کرد.

بانک ادغام شده در بهار امسال درخواستی را برای ISO برای کد ارائه کرد و استدلال کرد که شناسایی ریسک اعتباری ضروری است. همچنین در اوایل سال برای کد درخواست داده بود اما رد شد.

آیزن گفت: «ما دقیقاً این روند را برای هر MCC مناسب دیگری مانند یک فروشگاه دوچرخه یا فروشگاه لوازم ورزشی مدیریت می کنیم.

پریسیلا سیمز براون، رئیس و مدیر عامل بانک آمالگامتد، روز جمعه در بیانیه ای گفت: همه ما باید سهم خود را برای توقف خشونت با سلاح انجام دهیم. «کد جدید به ما این امکان را می دهد که به طور کامل از وظایف خود برای گزارش فعالیت های مشکوک و فروش غیرقانونی اسلحه به مقامات بدون مسدود کردن یا ممانعت از فروش قانونی اسلحه پیروی کنیم.»

با این حال، مشخص نیست که آیا کد جدید استفاده خواهد شد یا خیر.

او نوشت: «ما معتقدیم که درخواست از شبکه‌های پرداخت به عنوان یک مرجع اخلاقی با تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام کالاهای قانونی را می‌توان یا نمی‌توان خریداری کرد، سابقه خطرناکی ایجاد می‌کند.

تصمیم این گروه، سازمان بین‌المللی استاندارد یا ISO، احتمالاً طوفان سیاسی را در واشنگتن و سراسر کشور به راه می‌اندازد و همچنین بحثی را در میان بانک‌ها و شرکت‌ها در مورد چگونگی و حتی پیروی از استاندارد جدید ایجاد می‌کند.

پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، کنگره قانونی را با هدف جلوگیری از تروریسم داخلی تصویب کرد که به طور کلی بانک ها را ملزم می کند تا معاملات مشکوک را علامت گذاری کنند. اما بانک‌ها نمی‌دانند چه اقلام فردی با کارت اعتباری خریداری شده است یا اینکه یک خرده‌فروش فروشنده اسلحه است. طرفداران ایمنی اسلحه امیدوارند کد تجاری جدید این موضوع را تغییر دهد.

پس از درخواست مجدد Amalgamated برای این کد، از حمایت رهبران سیاسی در سراسر کشور برخوردار شد. ده ها سناتور و اعضای کنگره نامه هایی را برای حمایت از این پیشنهاد به شرکت های کارت اعتباری ارسال کردند. چندین صندوق بازنشستگی از شرکت‌های کارت خواستند تا فاش کنند که آیا از این کد حمایت می‌کنند یا تلاش کرده‌اند آن را رد کنند. به نظر می رسد که کمپین کار کرده است.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، این تصمیم را “پیروزی بزرگ” خواند و افزود: “من از شرکت های کارت اعتباری می خواهم گام بعدی را بردارند و معاملات مشکوک در فروش اسلحه و مهمات را علامت گذاری کنند، مانند کلاهبرداری و پولشویی. ” بسیاری از بانک ها و شرکت های کارت اعتباری مورد بحث در نیویورک مستقر هستند.

سازمانی که استانداردهایی را برای تراکنش های تجاری تعیین می کند، به ایجاد کد ویژه ای برای فروشگاه های اسلحه رای داده است تا از آن هنگام پردازش تراکنش های کارت اعتباری و نقدی استفاده کنند، اقدامی که مدت هاست طرفداران ایمنی اسلحه به دنبال آن بودند و می گویند که به مقامات اجرای قانون کمک می کند تا خریدهای مشکوک را شناسایی کنند.

ست آیزن، سخنگوی Mastercard، اظهار داشت که این شرکت معتقد است که کاهش خشونت با اسلحه باید وظیفه کنگره باشد. او گفت که این شرکت «تمرکز ما را معطوف» خواهد کرد که چگونه فروشندگان اسلحه و بانک‌ها این کد جدید را اجرا می‌کنند.

مجموعه ای از مقالات در تایمز در سال 2018 مشخص کرد که اسلحه های مورد استفاده در اکثر مرگبارترین تیراندازی های دسته جمعی در آمریکا به طور قانونی با کارت های اعتباری خریداری شده اند. هیچ یک از خریدها توسط شرکت های کارت اعتباری یا بانک ها علامت گذاری نشده است.

سناتور الیزابت وارن، D-Mass، یکی از قانونگذارانی که در مورد این موضوع صحبت کرده است، گفت: «این تصویب گام مهمی در جهت بهبود هماهنگی با مجریان قانون و جلوگیری از خشونت با اسلحه است. برای اینکه این کد تجاری جدید حداکثر اثربخشی داشته باشد، هر مؤسسه مالی و سیستم پرداخت باید تقویت شود و از آن استفاده کند.»

رابرت تامسون سوم، معاون ارشد ویزا، روز جمعه در نامه‌ای به وارن و ده‌ها قانون‌گذار دیگر گفت که این شرکت عضو ایزو نیست و «بر استانداردها و فرآیندهای ISO اختیاری ندارد».

طرفداران حقوق اسلحه می گویند که دادن کد خاصی به فروشگاه های اسلحه – معروف به کد طبقه بندی تجاری – می تواند برای جلوگیری از معاملات اسلحه یا ردیابی صاحبان اسلحه استفاده شود.