فرم درخواست بخشش وام دانشجویی رونمایی شد – اما کاخ سفید هنوز آماده راه اندازی نیست

ایالت آریزونا همچنین از دولت بایدن شکایت کرد و استدلال کرد که در دسترس بودن گسترده بخشودگی بدهی ها برخی وام گیرندگان را از برنامه بخشش وام خدمات عمومی دور می کند. این یک ابتکار دولتی برای تشویق کارگران به چشم پوشی از دستمزدهای بالا در بخش خصوصی و انتخاب کار در بخش دولتی است. پس از یک دهه در این نقش ها، کل موجودی وام معوق وام گیرنده ممکن است بخشیده شود.

این اپلیکیشن که از طریق تلفن همراه و همچنین رایانه قابل دسترسی خواهد بود، به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی منتشر خواهد شد و برای افراد دارای معلولیت طراحی شده است. برای این کار باید شماره تامین اجتماعی را وارد کنید.

وام های دانشجویی چه زمانی بخشوده می شود؟: آنچه در مورد برنامه های کاهش بدهی باید بدانید

چه کسی بابت بخشودگی وام دانشجویی شکایت می کند؟

کمیته بودجه فدرال مسئول برآورد کرده است که لغو بدهی حدود 360 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

با این حال، زمانی که این فرم به صورت زنده منتشر می‌شود، هنوز در حال پخش است.

با کریس کوینتانا با شماره (202) 308-9021 یا [email protected] تماس بگیرید. او را در توییتر در @CQuintanadc دنبال کنید.

یکی از مقامات کاخ سفید در تماسی با خبرنگاران گفت: «ما هیچ اطلاعیه ای برای ارائه در تاریخ پرتاب نداریم.

شش ایالت محافظه کار – آرکانزاس، آیووا، کانزاس، میسوری، نبراسکا و کارولینای جنوبی با هم شکایت کردند و استدلال کردند که بایدن از اختیارات خود تجاوز کرده است. جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه فدرال میسوری برای چهارشنبه برنامه ریزی شده است.

یک گروه، بنیاد حقوقی اقیانوس آرام، برای توقف لغو انبوه به این دلیل که وام گیرندگانی که در برخی ایالت ها زندگی می کنند به طور ناعادلانه مالیات می گیرند، شکایت کرد. اما ظرف چند روز پس از طرح این شکایت، کاخ سفید گفت وام گیرندگان می توانند از طرح امداد منصرف شوند. یک قاضی فدرال در ایندیانا درخواست این گروه برای توقف طرح بخشش را رد کرد و گفت که اگر بدهی او بخشیده نشود، شاکی نمی تواند آسیب ببیند.

حدود 43 میلیون نفر دارای 1.6 تریلیون دلار وام دانشجویی فدرال هستند و انتظار می رود حدود 40 میلیون نفر واجد شرایط لغو یک بار بدهی باشند. اما برنامه وام، یا حداقل جزئیات در دسترس عموم در مورد آن، با نزدیک شدن به پنجره درخواست و افزایش چالش های قانونی، تکامل یافته است. این تغییرات به این معنی است که متقاضیان کمتری می توانند از این تخفیف استفاده کنند.

در مواجهه با چالش‌های حقوقی متعدد، کاخ سفید روز سه‌شنبه پیش‌نمایش فرم درخواست لغو یک‌بار بدهی دانشجویی رئیس‌جمهور را منتشر کرد.

وام گیرندگان واجد شرایط دریافت 10،000 یا 20،000 دلار کاهش بدهی هستند، بسته به درآمدشان و اینکه آیا در دانشگاه وام دریافت کرده اند یا خیر. وزارت آموزش و پرورش گفته است وام گیرندگانی که در ماه اکتبر درخواست می دهند، ممکن است در ماه نوامبر بخشی از بدهی خود را از بین ببرند. فدرال‌ها وام‌گیرندگان را تشویق کرده‌اند تا اگر می‌خواهند لغو بدهی‌ها قبل از پایان توقف پرداخت‌ها که در طول همه‌گیری آغاز شده و در ژانویه به پایان می‌رسد، اعمال شود، فرم‌های خود را تا 15 نوامبر ارسال کنند.

بیشتر: چالش‌های حقوقی برای طرح بخشودگی بدهی دانشجویان بایدن

ایالت ها استدلال می کنند که پول خود را از دست می دهند زیرا وام گیرندگان به طور جمعی وام های FFEL موجود خود را برای وام هایی که توسط دولت ارائه می شود کنار می گذارند. در همان روز طرح شکایت، دولت فدرال هر وام گیرنده FFEL باقی مانده را از تجمیع وام های خود منع کرد.

بستگی داره از کی بپرسی دولت فدرال تخمین زده است که این طرح حدود 30 میلیارد دلار در سال برای 10 سال آینده یا 300 میلیارد دلار در دهه آینده هزینه خواهد داشت. دفتر بودجه کنگره این هزینه را در 30 سال آینده حدود 400 میلیارد دلار اعلام کرد، اگرچه در گزارشی اضافه کرد که چنین اندازه گیری ها “بسیار نامشخص هستند”. این مدل بر اساس 90 درصد متقاضیان واجد شرایط است که فرم های خود را پر می کنند، نرخ بالای پذیرش که باعث ایجاد شک و تردید در کاخ سفید شده است.

سایر چالش‌های حقوقی تقریباً به همان سرعتی که ثبت شدند رد شدند. در ویسکانسین، یک گروه محافظه‌کار تلاش کردند با این استدلال که رئیس‌جمهور صلاحیت لغو بدهی را ندارد، ابطال بدهی را متوقف کنند. همچنین مدعی شد که کاخ سفید عمداً این برنامه را به نفع وام گیرندگان رنگین پوست طراحی کرده است که به گفته آنها تضمین قانون اساسی مبنی بر حمایت یکسان از قوانین را نقض می کند. شکایت در 4 اکتبر تنظیم شد و تا 6 اکتبر یک قاضی پرونده را رد کرد و گفت که این گروه نمی توانند ایستادگی کنند.

هزینه طرح کاهش بدهی دانشجویان توسط رئیس جمهور چقدر است؟

مقامات ارشد دولت بایدن که به شرط فاش نشدن نام با خبرنگاران صحبت کردند، گفتند که طرح لغو وام دانشجویی حتی در بحبوحه چالش‌های قانونی ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان «با سرعت تمام پیش می‌رود». مقامات تاریخ انتشار – یا وب سایتی که وام گیرندگان می توانند به برنامه دسترسی داشته باشند – ارائه نکردند، اما گفتند که کاخ سفید همچنان در مسیر راه اندازی ماه اکتبر طبق برنامه ریزی است.

این برنامه همچنین از وام گیرنده می خواهد که فرمی را درباره میزان درآمد خود امضا کرده و با آن موافقت کند. به گفته مقامات کاخ سفید، هر کسی که معلوم شود اطلاعات نادرست ارائه کرده است، مشمول جریمه های قابل توجهی و احتمالاً زندان خواهد بود.

ایالت ها همچنین گفتند آژانس های شبه دولتی که در برنامه FFEL به وام های دانشجویی قدیمی خدمات می دهند، ضرر خواهند کرد. این وام ها توسط دولت فدرال حمایت می شوند اما توسط بانک های تجاری نگهداری می شوند. قبل از 29 سپتامبر، دولت به وام گیرندگان اجازه داده بود که این وام ها را در یک وام متعلق به دولت فدرال تلفیق کنند و بدین ترتیب به آن اجازه می داد بدهی های دانشجویی را لغو کند.

دولت فدرال گفته است که سیاست جدید نزدیک به 800000 وام گیرنده را از برنامه بخشودگی بدهی حذف می کند، اگرچه نزدیک به 4 میلیون وام گیرنده وام FFEL دارند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY ظاهر شد: درخواست بخشش وام دانشجویی رونمایی شد. تاریخ راه اندازی هنوز TBD



منبع