فرمانده می‌گوید: ارتش آمریکا نمی‌دانست موشکی که یک بالن جاسوسی چینی را بیرون می‌کشد، در هنگام شلیک یک F-22 کار می‌کند یا خیر.

از سوی دیگر، AIM-120 یک موشک “نسل جدید” است که به گفته نیروی هوایی، جایگزین AIM-7 Sparrow شد. با طول نزدیک به 12 فوت، به طور قابل توجهی طولانی تر از AIM-9 است و وزن پرتاب آن 335 پوند در مقایسه با 190 پوند برای AIM-9 است.

تفنگداران دریایی ایالات متحده در ماه سپتامبر یک موشک AIM-9X Sidewinder را روی یک F/A-18D Hornet در ایستگاه هوایی نیروی دریایی Iwakuni در ژاپن بارگذاری می کنند.عکس سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده توسط Cpl. گابریل دوراند

  • یک فروند F-22 روز شنبه یک بالن جاسوسی چینی را با یک موشک AIM-9X Sidewinder سرنگون کرد.

  • بالون جاسوسی چین توسط جدیدترین نوع AIM-9، AIM-9X که دارای باله های کوچکتر از نسخه های قبلی است، سرنگون شد. نه تنها این ظاهراً اولین هدف بالون در ارتفاع بالا AIM-9 بود، بلکه این اولین مورد کشتار هوا به هوا توسط نسل پنجم رادارگریز F-22 Raptor بود که از علامت فراخوانی “FRANK” در تکان دادن سر استفاده کرد. یک هوانورد افسانه ای که بیش از دوازده بالون نظامی آلمانی را در طول جنگ جهانی اول سرنگون کرد.

    یک فرمانده ارشد آمریکایی روز دوشنبه گفت، اما قبل از اینکه خلبان در روز شنبه شلیک کند، ارتش ایالات متحده مطمئن نبود که موشک واقعا برای این عملیات خاص کار کند.

    یک مقام ارشد ارتش آمریکا روز شنبه گفت که بقایای بالون در آب هایی در عمق 47 فوتی سواحل کارولینای جنوبی سقوط کرد. ون هرک روز دوشنبه گفت که نیروهای آمریکایی روند بازیابی آوارهایی را که در منطقه ای به بزرگی “15 زمین فوتبال در 15 زمین فوتبال” سقوط کرده اند، آغاز کرده اند. نیروی دریایی ارتش اولین عکس از عملیات بازیابی بالن را روز سه شنبه منتشر کرد.

    ارزیاب‌های تسلیحات نیروی هوایی نتوانستند فوراً به تحقیقات Insider در مورد این موضوع بپردازند.

    در 1 فوریه 2022 بالونی بر فراز بیلینگز، مونتانا در آسمان پرواز می کند.

    تفنگداران دریایی ایالات متحده در ماه سپتامبر یک موشک AIM-9X Sidewinder را در Iwakuni در ژاپن حمل می کنند.عکس سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده توسط Lance Cpl. کلوئی جانسون

    از VanHerck در یک سوال بعدی پرسیده شد که چرا ایالات متحده تصمیم گرفت از موشک کوتاه برد AIM-9 به جای AIM-120 پیشرفته میان برد استفاده کند – موشکی با برد فراتر از بصری که می تواند در هر شرایط آب و هوایی عمل کند.

    VanHerck گفت که AIM-120 دارای برد “به طور قابل توجهی” بیشتر و کلاهک بزرگتر است که از ایمنی کمتری نسبت به AIM-9 برخوردار است. VanHerck درباره AIM-9 گفت: “ما از نقطه نظر اثربخشی ارزیابی کردیم که بسیار موثر خواهد بود و این در روز شنبه ثابت شد.”

    بالون چینی بر فراز بیلینگز، مونتانا، در 1 فوریه.چیس دوک/از طریق رویترز

    یکی از فرماندهان ارشد گفت، اما پنتاگون مطمئن نبود که آیا موشک زمانی که خلبان شلیک کرد، کار می کند یا خیر.

  • یک جت جنگنده F-22 نیروی هوایی آمریکا در آخر هفته یک موشک هوا به هوا را به سمت یک بالون نظارتی چینی شلیک کرد که در لحظه تشدید تنش بین واشنگتن و پکن، این سامانه را به اقیانوس اطلس سقوط کرد.

    تفنگداران دریایی ایالات متحده با اسکادران حمله جنگنده همه آب و هوای دریایی (VMFA(AW)) 533 یک موشک AIM-9X Sidewinder را بر روی یک هواپیمای F/A-18D Hornet در ایستگاه هوایی سپاه تفنگداران دریایی Iwakuni، ژاپن، 28 سپتامبر 2022 بارگذاری می کنند.

    یک مقام ارشد دفاعی آمریکا پس از آن به خبرنگاران گفت: F-22 که در ارتفاع 58000 پایی عمل می کرد، از موشک هوا به هوای AIM-9X Sidewinder برای سرنگون کردن بالون استفاده کرد که بین 60000 تا 65000 پا در حال پرواز بود. ماموریت.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    بقایای بالون بیش از 60000 فوت در آبهای سواحل کارولینای جنوبی سقوط کرد.

ژنرال گلن وان هرک، فرمانده NORAD و فرماندهی شمالی ایالات متحده، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که مطمئن نیست که آیا نیروی هوایی تا به حال یک AIM-9 را علیه یک هدف بالن در چنین ارتفاعی آزمایش کرده است یا خیر.

تفنگداران دریایی ایالات متحده با اسکادران حمله جنگنده دریایی (VMFA) 121 یک موشک AIM-9X Sidewinder را در ایستگاه هوایی سپاه تفنگداران دریایی (MCAS) Iwakuni، ژاپن، 28 سپتامبر 2022 حمل می کنند.

AIM-9 Sidewinder یک موشک مافوق صوت جستجوگر گرما است که اولین آن توسط نیروی دریایی ایالات متحده در دهه 1950 ساخته شد و سال ها بعد توسط نیروی هوایی ایالات متحده پذیرفته شد. این هواپیما توسط یک موتور موشک کار می کند، یک کلاهک انفجاری قوی حمل می کند و از هدایت مادون قرمز برای ورود به اگزوز موتور هواپیما استفاده می کند.

او گفت: “من از هیچ گونه درگیری علیه بالون در ارتفاع بالا مانند این مطلع نیستم. ما اطلاعات تسلیحات را نداشتیم.”