فرماندار گاوین نیوسام به توئیت اسلحه سناتور جان کورنین با بررسی دقیق واقعیت پاسخ داد.

که چک کردن. بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، وقتی صحبت از میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم به میان می‌آید، کالیفرنیا با 8.5 مرگ ناشی از سلاح به ازای هر 100000 نفر در سال 2020 در میان پایین‌ترین کشورها قرار دارد. از سوی دیگر، تگزاس در همان سال به ازای هر 100000 نفر جمعیت، 14.2 مورد مرگ با سلاح گرم داشته است. این بالاتر از نرخ ملی 13.7 در 100000 است.

هنوز برای جلوگیری از فجایع این ماه کافی نبود. طرفداران ایمنی اسلحه در حال حاضر بسیج می شوند تا شکاف هایی را که به آنها امکان داده بود پر کنند، در حالی که مدافعان حقوق اسلحه از تیراندازی ها استفاده کرده اند زیرا شواهدی که قوانین اسلحه کار نمی کنند. (همانطور که تایمز همچنین اشاره کرد، آنها این کار را انجام می دهند: طبق گزارش موسسه سیاست عمومی کالیفرنیا، احتمال مرگ کالیفرنیایی ها در تیراندازی های دسته جمعی حدود 25٪ کمتر است.)

صرف نظر از این، تیراندازی های این ماه توجه مجددی را به قوانین اسلحه کالیفرنیا جلب کرده است – سخت ترین قوانین در این کشور.

کورنین، که یکی از دریافت‌کنندگان برتر کنگره از کمک‌های مالی لابی‌گران حقوق اسلحه در کنگره است، زمانی که مقاله را به اشتراک گذاشت، تصور شد که به این گروه کر اضافه می‌شود.

همانطور که تایمز در مقاله خود اشاره کرد، این ایالت مجموعه ای متشکل از بیش از 100 قانون اسلحه، از جمله ممنوعیت استفاده از سلاح های نیمه اتوماتیک و مجلات با ظرفیت بالا و محدودیت های مالکیت اسلحه برای متخلفان خشونت خانگی و افرادی که برای خود یا دیگران خطر تلقی می شوند، دارد. .

فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام (D) روز دوشنبه پس از اینکه جمهوری‌خواه تگزاس عنوانی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد قوانین سختگیرانه اسلحه در کالیفرنیا برای جلوگیری از تیراندازی‌های جمعی کار نمی‌کند، سناتور جان کورنین را فراخواند.

نیوسام در عقب راندن تنها نبود، و نظر دهندگان، در میان آمارهای واضح دیگر، اشاره کردند که پنج مورد از 10 مرگبارترین تیراندازی در تاریخ مدرن ایالات متحده در تگزاس رخ داده است، که برخی از ضعیف‌ترین قوانین اسلحه را در این کشور دارد.

نیوسام توییت کورنین را به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد: «میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه در تگزاس 67 درصد بیشتر از کالیفرنیا است».

مربوط…



منبع

کالیفرنیا بیش از 100 قانون اسلحه دارد. چرا آنها تیراندازی های دسته جمعی بیشتری را متوقف نمی کنند؟ کورنین، همراه با مقاله ای در نیویورک تایمز با همین عنوان، در پی وقوع سه تیراندازی دسته جمعی در این ایالت که دست کم 19 کشته برجای گذاشت، توییت کرد.