فرماندار کمپ می‌گوید پیشنهاد دادن به آتلانتا براوز برای تغییر نام خود «فرهنگ لغو بیداری» است، اما بومیان آمریکا چندین دهه است که طلسم‌های هندی را توهین‌آمیز می‌دانند.

بسیاری از رهبران و گروه های بومی آمریکا گفته اند که این اقدام را توهین آمیز می دانند. سال گذشته، قبایل بومی، کمیسر لیگ اصلی بیسبال راب مانفرد را صدا زدند، زیرا او گفت که قبایل از “تبره تاماهاوک” حمایت می کنند، حرکتی که طرفداران تیم با استفاده از دستان خود برای تقلید از تکه تبر انجام می دهند.

برایان کمپ، فرماندار جورجیا گفت که درخواست‌ها برای تغییر نام آتلانتا بریوز «فرهنگ لغو بیداری» است.

  • کمپ گفت: «ما جلساتی در دفتر فرماندار در این باره داشته‌ایم. من فکر می‌کنم که این فرهنگ لغو بیدار شده و ارزش‌های واقعاً ملی است که به ایالت ما و سایر ایالت‌های سراسر کشور منتقل می‌شوند.»

    فعالان بومی آمریکا چندین دهه است که برای تغییر طلسم های ورزشی و نام تیم ها مبارزه می کنند.

  • بومیان آمریکا ده ها سال برای افزایش آگاهی بیشتر در مورد مضرات استفاده از تصاویر کلیشه ای بومی برای تیم های ورزشی مبارزه کرده اند. درست در این سال، تیم NFL فرماندهان واشنگتن نام قبلی خود را جایگزین کرد، یک توهین به بومیان آمریکایی، پس از آن که در سال 2020 خواستار عدالت نژادی در سراسر کشور شد. اما در سال 1992، گروه‌های بومی اقداماتی را برای اعتراض به این نام انجام دادند و از اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده درخواست کردند که حق استفاده از آن را از تیم سلب کند.

    فاون شارپ، رئیس NCAI در بیانیه‌ای گفت: «در نتیجه، لیگ و تیم موظف هستند صادقانه به ملت‌های قبیله‌ای و رهبران در سراسر ایالات متحده در مورد تأثیر طلسم تیم بر آنها گوش دهند.

    برایان کمپ

    کاخ سفید روز دوشنبه گفت که صحبت درباره نام تیم تهاجمی “مهم” است.

  • ژان پیر گفت: “ببنید، ما – ما معتقدیم که انجام این گفتگو مهم است” و صداهای بومی آمریکا و بومیان، آنها باید در مرکز این گفتگو باشند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    پس از سوالی درباره بازدید تیم از کاخ سفید در روز دوشنبه و “گفتگو” تغییر نام تیم توسط میزبان فاکس نیوز یکشنبه، شانون بریم، کمپ عقب راند، گفت: شجاعان به بومیان آمریکا احترام می گذارند و به آنها احترام می گذارند.

    برایان کمپ، فرماندار جورجیا، گفت که تلاش ها برای تغییر نام تیم بیسبال آتلانتا بریوز نتیجه “فرهنگ لغو بیدار شدن از خواب” است، اما جوامع بومی آمریکا سال ها قبل از ورود هر یک از این واژه ها به واژگان سیاستمداران، نام تیم ها و طلسم های نژادپرستانه را صدا کرده اند.

    طبق گفته موزه جیم کرو دانشگاه ایالتی فریس، طلسم‌های تیمی، عبارات و سنت‌های دیگری که به بومیان آمریکا اشاره می‌کنند، کلیشه‌های مضر را برای افراد غیربومی تقویت می‌کنند. به گفته این موزه، تصاویری مانند “تصاویر تاماهاوک” بومیان را “وحشی” نشان می دهد.

    فرماندار برایان کمپ از جورجیا.AP Photo/مگان وارنر