فرماندار کریستی نوم به دلیل انتشار سوابق هزینه سفر شکایت کرد

هدر ساویر، مدیر اجرایی امریکن نظارت، گفت: «ما از فرماندار نوم خواسته‌ایم تا فاش کند که برخی از مسائل مهم برای داکوتای جنوبی چه هزینه‌ای داشته است، به‌ویژه برای هزینه‌های سفر و هزینه‌های مربوط به مشارکت او در صدور مجوز املاک و مستغلات دخترش». قانون داکوتای جنوبی مستلزم افشای هزینه‌های عمومی است و مردم حق دارند ببینند فرماندار نوم چگونه پول خود را خرج می‌کند.

فرمانداری و اداره کار و مقررات بلافاصله در مورد این شکایت اظهار نظر نکردند.

او همچنین با تحقیقاتی در مورد اینکه آیا استفاده از هواپیمای دولتی برای سفر به رویدادهای سال 2019 که توسط سازمان‌های سیاسی برگزار می‌شود، استفاده قانونی از هواپیما بوده است یا خیر، مواجه است. نوئم از این سفرها به عنوان بخشی از شغل خود به عنوان “سفیر” برای ایالت دفاع کرده است. او در سفرهای 2022 از هواپیمای دولتی استفاده نکرد.

او به این سوال که آیا بودجه سیاسی نوم برای هزینه هایی مانند اسکان در هنگام سفر او به رویدادهای سیاسی پرداخت شده است یا خیر، پاسخی نداد.



منبع

امریکن ناظر، سازمانی که درخواست‌های پرونده‌های باز و دعوی قضایی علیه مقامات جمهوری‌خواه را ارسال می‌کند، روز سه‌شنبه علیه نوم که در بحبوحه کمپین انتخاب مجدد است و به دنبال پیشنهادی برای دریافت بلیت ریاست جمهوری 2024 حزب جمهوری‌خواه است، شکایت کرد. این ادعا می‌کند که دفتر فرمانداری با این ادعا که انتشار سوابق تهدیدی برای امنیت فرماندار است، از قانون سوابق باز ایالت پیروی نکرده است.

ایان فیوری، سخنگوی کمپین نوم، در بیانیه‌ای گفت: «این یک حمله سیاسی بی‌اساس توسط یک سازمان لیبرال فعال است. آنها هیچ علاقه ای به حقیقت ندارند. تاکتیک های آنها تبلیغات معمولی در سال انتخابات است.»

SIOUX FALLS، SD (AP) – کریستی نوم، فرماندار داکوتای جنوبی، پس از اینکه دفترش از انتشار سوابق هزینه‌های پنج سفر خارج از ایالت در سال جاری به یک گروه نظارتی لیبرال امتناع کرد، با شکایتی مواجه است.

امریکن نظارت همچنین گفت که وزارت کار و مقررات داکوتای جنوبی به درخواست سوابق خود برای هزینه های قانونی مربوط به مذاکره در مورد توافقنامه تسویه حساب 200,000 دلاری با یک کارمند سابق ایالتی، شری برن، پاسخ نداده است. او پس از اینکه توسط مارسیا هالتمن، وزیر کار نوم برای بازنشستگی تحت فشار قرار گرفت، شکایت تبعیض سنی ارائه کرده بود. هالتمن درخواست بازنشستگی برن را در هفته‌هایی پس از تکمیل مجوز ارزیابی املاک دختر نوم، کسیدی پیترز، آغاز کرد – فرآیندی که نوم در آن نقشی عملی داشت.

در ماه مه، این سازمان برای سفرهای سال 2022 که نوم به یک کنوانسیون شکار در لاس وگاس، یک جفت رویداد حزب جمهوری خواه در وایومینگ و نیویورک، کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران و یک رویداد مبارزاتی انجام داده بود، درخواست سوابق هزینه‌ای از جمله اقامت و سفر کرده بود. مایک لی سناتور جمهوری خواه ایالات متحده در یوتا.

از آنجایی که نوم در حزب جمهوری خواه به شهرت ملی رسید و به کشور سفر کرد تا در رویدادها سخنرانی کند، او برای هزینه های سفرش، از جمله پرس و جو در مورد اینکه چه هزینه ای برای تامین امنیت او در طول رویدادهای مبارزاتی خارج از ایالت برای مالیات دهندگان هزینه دارد، مورد بررسی قرار گرفت. دفتر نوم از پرداخت این هزینه ها خودداری کرده و گفته است که امنیت او را تهدید می کند.