فرماندار منتخب آریزونا از دادگاه می خواهد که لیک منکر انتخابات را تحریم کند

او رقابت فرمانداری را به هابز باخت اما حاضر به تسلیم نشد و به ادعاهای تایید نشده در مورد نادرست بودن انتخابات در فید توییتر خود ادامه داد.

وکلای لیک در پاسخی که عصر دوشنبه ارسال شد، نوشتند که درخواست کانتی ماریکوپا “هیچ مبنای قانونی یا واقعی ندارد” و از دادگاه خواستند درخواست تحریم را رد کند.

لیک، مجری سابق اخبار تلویزیون، یکی از برجسته‌ترین نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای بود که ادعاهای نادرست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه مبنی بر تقلب در رأی‌دهی در سال 2020 را پذیرفت.

(رویترز) – کیتی هابز، فرماندار منتخب دموکرات آریزونا، روز دوشنبه از دادگاه خواست تا نامزد حزب جمهوری خواه برای فرمانداری کری لیک را به دلیل تلاش ناموفق وی برای لغو نتایج انتخابات ایالت تحریم کند.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد که هابز به درخواست کانتی ماریکوپا برای تحریم لیک و وکلای او پیوست که در آن، توماس پی. لیدی، معاون دادستان این شهرستان نوشت که لیک یک شکایت “بی اساس” برای “تعقیب بی‌اساس” ارائه کرده است.

این تحریم ها به صورت یک مجازات مالی است که توسط قاضی برای نقض یک قانون دادگاه یا سوء رفتار اعمال می شود.

لیدی در درخواستی که روز دوشنبه ارائه شد، نوشت: «به اندازه کافی واقعاً کافی است. زمان پایان دادن به حملات بی‌اساس به انتخابات و اتهامات بی‌جا علیه مسئولان انتخابات گذشته است.»

لیک یکی از برجسته‌ترین نامزدهای جمهوری‌خواه همسو با ترامپ بود که در رقابت‌های ایالتی میدان جنگ در انتخابات میان‌دوره‌ای شکست خورد.

در سند دادگاه ارائه شده توسط وکلای لیک آمده است: “اعتماد به روند انتخابات با مجازات افرادی که ادعاهای مشروعی را مطرح می کنند، همانطور که شاکی در اینجا انجام داده است، بیشتر نمی شود.” در واقع تحریم شاکی نتیجه معکوس خواهد داشت.»

شکایت لیک، هابز را که در حال حاضر وزیر امور خارجه آریزونا است و هفته آینده فرماندار می شود، به همراه مقامات ارشد شهرستان ماریکوپا هدف قرار داده بود. شکایت او مدعی بود که “صدها هزار برگه رای غیرقانونی انتخابات را آلوده کرده است” در ماریکوپا، پرجمعیت ترین شهرستان ایالت.

در یک پرونده جداگانه دادگاه، هابز همچنین از دادگاه عالی در ماریکوپا کانتی درخواست کرد که بیش از 600000 دلار برای جبران هزینه‌ها و هزینه‌هایی که در دفاع از دعوای لیک جمع‌آوری می‌شود، به او اعطا کند.

(گزارش توسط اسماعیل شکیل در اتاوا؛ ویرایش توسط مری میلیکن و آلیستر بل)



منبع

یک قاضی آریزونا روز شنبه شکایت لیک را که شمارش و صدور گواهینامه رقابت انتخاباتی نوامبر را به چالش می کشید، رد کرد تا علیرغم فقدان شواهد دال بر تقلب در رأی دهندگان، برنده اعلام شود.