فرماندار دیسانتیس تهدید کرد که مهاجران را به خانه بایدن در دلاور خواهد فرستاد. عدم نمایش بود.


واشنگتن – گزارش ها مبنی بر اینکه هواپیمای حامل مهاجران به سمت ایالت دلاور، رئیس جمهور جو بایدن در حال حرکت بود، روز سه شنبه در سه ایالت آشوب ایجاد کرد و کاخ سفید را محکوم کرد.

مسئولان کشوری بسیج شدند. گروه های اجتماعی برای کمک ایستادند. خبرنگاران و خدمه فیلمبرداری فرودگاه ها را زیر و رو کردند.

اما هواپیما – و مهاجران – هرگز نشان ندادند.

این درام گیج کننده یکی از آخرین فصل های جدال مداوم بین بایدن و فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس بود که تیتر اخبار را به خود اختصاص داد و سیاست های مرزی بایدن را در کانون توجه قرار داد.

نظرسنجی اختصاصی: ترامپ در برابر دیسانتیس در سال 2024؟ نظرسنجی نشان می دهد جمهوری خواهان فلوریدا فرماندار خود را ترجیح می دهند

تحلیل و بررسی: چگونه تصمیم دیسانتیس می تواند به رویارویی با ترامپ در سال 2024 کمک کند

دیسانتیس، یک جمهوری خواه که به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری در سال 2024 در نظر گرفته می شود، تهدید کرده است که مهاجران اسیر شده در مرز را به “حوزه های قضایی پناهگاه” در سراسر کشور خواهد فرستاد.

هفته گذشته، او این تهدید را دنبال کرد و 48 نفر ونزوئلایی را با دو هواپیمای شخصی از فرودگاه سن آنتونیو به مارتا وینارد برد. زمانی که مهاجران ونزوئلا وارد شدند، به خبرنگاران گفتند که توسط افرادی فریب داده شده‌اند که به دروغ به آنها وعده شغل و مکان‌های بدون اجاره داده بودند. آنها روز سه شنبه یک شکایت دسته جمعی علیه DeSantis و سایر مقامات تنظیم کردند و به دنبال خسارت نامشخص بودند.

یک شکایت دسته جمعی فدرال روز سه شنبه در بوستون به نمایندگی از مهاجران مطرح شد که دولت DeSantis را به به کارگیری یک “طرح متقلبانه و تبعیض آمیز” برای انتقال آنها متهم می کند. روز دوشنبه، خاویر سالازار، کلانتر کانتی بکسار، تگزاس اعلام کرد که آژانس او ​​تحقیقاتی را در مورد چگونگی اغوای 48 مهاجر ونزوئلایی برای سوار شدن به پروازهای سن آنتونیو به تاکستان مارتا آغاز کرده است.

رهبران کریست و اسپانیایی دیسانتیس را منفجر می کنند

چارلی کریست، دموکرات، چهارشنبه به رهبران اسپانیایی پیوست تا به دلیل استفاده از بیش از 1.5 میلیون دلار از پول مالیات دهندگان فلوریدا در پرواز مارتا وینارد، گرمای دسانتیس را حفظ کند.

کریست این اقدام را “جنایت از پیش برنامه ریزی شده” رقیب خود در انتخابات 8 نوامبر خواند.

کریست گفت: «استفاده از انسان برای منافع سیاسی خود شرم آور است.

کارلوس گونزالس، نماینده دموکرات اسپرینگفیلد، نماینده ایالت ماساچوست، در میان کسانی که در تماس زوم با خبرنگاران به دیسانتیس پیوستند. سناتور ایالت فلوریدا آنت تادئو، دی میامی؛ و آدلیس فرو، مدیر اجرایی انجمن آمریکایی ونزوئلا، مستقر در فلوریدا جنوبی.

دیسانتیس از یک صندوق 12 میلیون دلاری مورد تایید مجلس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری خواهان استفاده کرد تا بیگانگان غیرمجاز را از فلوریدا به مکان های دیگر منتقل کند. اما کریست و دیگر دموکرات‌ها می‌گویند که فرماندار با فرستادن دو هواپیما به تگزاس برای بازیابی پناهجویان در آن ایالت و فرستادن آنها به جزیره ثروتمند، چیزی که دیسانتیس بعدها آن را «مراتع سبزتر» توصیف کرد، از دلارها سوء استفاده کرد.

هواپیما از تگزاس به دلاور؟

دوشنبه شب، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه هواپیمای دیگری قرار است روز سه‌شنبه تگزاس را ترک کند و سپس به فرودگاه ساحلی دلاور، در حدود 20 مایلی غرب خانه تعطیلات بایدن در ساحل Rehoboth برود. برنامه های پروازی که اواخر روز دوشنبه ارائه شد، نشان داد که این هواپیما از سن آنتونیو به دلاور با یک توقف کوتاه در کرست ویو، فلوریدا سفر خواهد کرد.

اما آنچه در واقع اتفاق افتاده همچنان مبهم است.

این هواپیما تا ساعت 9:30 صبح سه شنبه تگزاس را ترک نکرده بود، اما امیلی دیوید هرشمن، سخنگوی فرماندار دلاور، جان کارنی، گفت که دفتر فرماندار از این گزارش ها مطلع بوده و در حال آماده شدن برای ورود احتمالی است.

خبرنگاران و عکاسان شبکه USA TODAY به دنبال نشانه هایی از هواپیما در تگزاس و فلوریدا بودند. هیچ هواپیمایی بلند نشد هیچ هواپیمایی فرود نیامد

مقامات بعدا گفتند که هیچ هواپیمای انتظار نمی رود.

جیل فردل از دپارتمان بهداشت و خدمات اجتماعی دلاور پس از اینکه مقامات ساعت ها منتظر رسیدن هواپیما به فرودگاه ساحلی دلاور در ساسکس کانتی بودند، گفت: «ما هیچ گزارشی مبنی بر ورود کسی به این نقطه نداریم.

نظر: شیرین کاری Martha’s Vineyard رون دیسانتیس به طرز بی رحمانه ای از مهاجران به عنوان پیاده انسان استفاده می کند و به هیچ کس کمک نمی کند.

مهاجرانی که در 11 اوت 2022 سوار اتوبوسی در تگزاس شده اند، پس از پیاده شدن از ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی، در 11 اوت 2022، به داوطلبانی که کمک می کنند گوش می دهند. - از آوریل، فرماندار تگزاس، گرگ ابوت دستور داده است اتوبوس ها هزاران نفر را حمل کنند. مهاجران از تگزاس به واشنگتن دی سی و شهر نیویورک برای برجسته کردن انتقادات از سیاست مرزی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده.

مهاجرانی که در 11 اوت 2022 سوار اتوبوسی در تگزاس شده اند، پس از پیاده شدن از ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی، در 11 اوت 2022، به داوطلبانی که کمک می کنند گوش می دهند. – از آوریل، فرماندار تگزاس، گرگ ابوت دستور داده است اتوبوس ها هزاران نفر را حمل کنند. مهاجران از تگزاس به واشنگتن دی سی و شهر نیویورک برای برجسته کردن انتقادات از سیاست مرزی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده.

در شهرستان اوکالوسا، فلوریدا، جایی که هواپیما قرار بود برای مدت کوتاهی توقف کند، مقامات گفتند که برای پروازهایی مانند پروازی که بنابر گزارش ها به مقصد دلاور می رفت، مانیفست مسافران دریافت نمی کنند. آوریل سارور، سخنگوی شهرستان گفت که شهرستان حتی اجازه درخواست چنین اسنادی را ندارد.

او گفت که بسیاری از چیزهایی که مقامات می‌آموزند، از مردم می‌آید، که ممکن است از برنامه‌هایی برای ردیابی پروازهایی که از تگزاس وارد می‌شوند یا فقط شایعات را در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، استفاده می‌کنند.

سارور گفت: «ما نیز شایعات را می شنویم، اما هیچ چیز رسمی دریافت نمی کنیم. “من مطمئناً دوست دارم فرماندار دیسانتیس تماس بگیرد و به من سر بزند.”

“اعمال غیر انسانی”: ماساچوست به دنبال تحقیقات قاچاق انسان با هدف قرار دادن ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا بر سر مهاجران است

کاخ سفید پاسخ می دهد

در کاخ سفید، کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی، گفت که دولت بایدن از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه یک هواپیما به سمت دلاور می‌رود، آگاه بوده است. او گفت که کاخ سفید “در تماس نزدیک” با مقامات دلاور بود، اما با دسانتیس یا دولت او در تماس نبود.

ژان پیر گفت: “سر ما از فرماندار دسانتیس نبود، زیرا تنها هدف او، همانطور که او واقعاً کاملاً واضح گفته است، ایجاد هرج و مرج و استفاده از مهاجرانی است که از کمونیسم فرار می کنند به عنوان مهره های سیاسی.” «بنابراین این در مورد ایجاد تئاتر سیاسی برای او است. این برای رسیدن به یک راه حل نیست.»

بایدن که بعداً در مورد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دیسانتیس مهاجران را به دلاور می‌فرستد، به خبرنگاران گفت: «او باید به دیدنش بیاید. ما خط ساحلی زیبایی داریم.»

در همین حال، دیسانتیس از تأیید اینکه آیا او دستور داده است که مهاجران بیشتری از تگزاس به دلاور فرستاده شوند یا خیر، به خبرنگاران در فلوریدا خودداری کرد. اما او از طرح خود برای هدایت مهاجران دستگیر شده در مرز از فلوریدا و فرستادن آنها به “حوزه های قضایی پناهگاه” در سراسر کشور دفاع کرد.

او همچنین به ضرب طبل انتقادات شدید خود از سیاست های امنیتی مرزی بایدن ادامه داد.

.

.

دیسانتیس پاسخ می دهد: خشم بایدن کجاست؟

در برادنتون، دیسانتیس این سوال را مطرح کرد که چرا کسانی که طرح مهاجرت او را محکوم می‌کنند، عصبانیت خود را از بایدن به خاطر اجازه دادن به ده‌ها مهاجر در ژوئن گذشته در داخل و اطراف یک تراکتور-تریلر در سن آنتونیو ابراز نمی‌کنند. او گفت: «من هیچ خشمگینی در مورد آن نشنیده‌ام.

دیسانتیس گفت: “من خشم در مورد بیگانگان جنایتکار که در سراسر کشور از بین رفته اند و مردم را قربانی کرده اند، نمی شنوم، اما شما 50 نفر دارید که در نهایت به تاکستان مارتا می رسند، سپس آنها واقعاً ناراحت می شوند.”

او گفت که سیاست های امنیتی مرزی بایدن “خسارات بزرگی به کشور ما وارد می کند” و “هیچ کس نمی تواند منکر وجود یک بحران شود.”

دیسانتیس گفت که برنامه او سال گذشته زمانی شکل گرفت که او به مرز ایالات متحده و مکزیک سفر کرد تا به فرماندار تگزاس، گرگ ابوت برای مقابله با بحران مرزی کمک کند.

مقامات گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده روز دوشنبه گزارش دادند که تعداد دستگیری مهاجران غیرقانونی در امتداد مرز جنوب غربی – برای اولین بار – در سال مالی جاری که در پایان ماه به پایان می رسد از 2 میلیون نفر فراتر رفته است.

“راه حل ها و نه تئاتر”: نماینده هنری کوئلار خواستار منابع بیشتر برای مهاجران است

مایکل کالینز کاخ سفید را پوشش می دهد. او را در توییتر @mcollinsNEWS دنبال کنید

امیلی لیتل از مجله خبری دلاور این داستان را در دلاور و تام مک لافلین از مجله خبری پنساکولا در فلوریدا گزارش کردند.

این مقاله در ابتدا در شبکه USA TODAY منتشر شد: فرستادن مهاجران به خانه بایدن در دلاور حرکت بعدی فرماندار دیسانتیس بود.



منبع