فرماندار آریزونا دیوار مرزی جعبه های کشتیرانی را در روزهای پایانی کار خود می سازد

دینا بیر، وکیل دادگستری و مشاور عمومی سابق شورای کیفیت محیط زیست در دفتر اجرایی کاخ سفید گفت که شکایت دوسی “به طرز تکان دهنده ای بد” و “بیهوده” بود.

جعبه های حمل و نقل شکاف های دیوار مرزی نزدیک یوما، آریزونا را پر می کنند. عکس: جان مور/ گتی ایماژ

اعتراضات روزانه مردم محلی که نسبت به این پروژه هشدار داده بودند، سرعت نصب را کاهش داده است، اما نتوانسته آن را متوقف کند.

در همین حال، برنز خاطرنشان کرد که سازمان او 70 دوربین حیات وحش در این بخش از مرز دارد و به ندرت مهاجرانی را می بینند که از آنجا عبور می کنند.



منبع

دوسی در ماه اوت فرمان اجرایی برای نصب کانتینرهای حمل و نقل قدیمی در نزدیکی یوما صادر کرد و 11 روز بعد کارگران 130 مورد از آنچه را که او به عنوان “کانتینرهای دولتی 22 فوتی، دو پشته ای، دولتی، 8800 پوندی، 9×40 فوتی، متصل و جوش داده شده، نصب کردند.” ببند».

مرکز تنوع زیستی اجازه پیوستن به دولت فدرال را به عنوان متهم در دعوای دوسی دریافت کرد و این مانع را مخرب و یک شیرین کاری سیاسی خواند.

به عنوان مانعی برای انسان ها، جعبه های دوتایی مانع چندانی نیستند، اما تهدیدی وجودی برای گونه های مهاجر در حال انقراض، به ویژه جگوارها و اسلوت ها هستند و همچنین باعث چشم درد می شوند.

بیر پیش بینی می کند که کمپبل دستور حذف را خواهد داد.

اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، آنها توسط یک پیمانکار به نام AshBritt، یک شرکت اصلاح بلایا مستقر در فلوریدا، تعیین می شوند. تحقیقات رسانه های محلی نشان داد که هزینه 6 میلیون دلاری اعلام شده دوسی برای موانع یوما در واقع 13 میلیون دلار هزینه داشته است.

هالک های زنگ زده با سیم تیغ و تکه های فلزی که در شکاف ها گیر کرده اند، بیش از سه مایل در میان زمین جنگلی ملی کورونادو، در جنوب توسان امتداد دارند و فرماندار اعلام کرده است که قصد دارد با صرف هزینه، آن را تا 10 مایل افزایش دهد. 95 میلیون دلار (78 میلیون پوند).

عکس: رویترز

امیلی برنز، مدیر برنامه Sky Island Alliance، یک سازمان غیرانتفاعی حفاظت دو ملیتی که حیات وحش را در جنگل ملی کورونادو ردیابی می‌کند، گفت: «هیچ بررسی محیطی یا برنامه‌ریزی یا کاهشی انجام نشده است».

داگ دوسی پروژه ای را هدایت می کند که کانتینرهای حمل و نقل قدیمی دو پشته را در چندین مایل جنگل ملی قرار می دهد و تلاش می کند شکاف های حصار مرزی متناوب دونالد ترامپ را پر کند.

وکلای ایالات متحده با رد این ادعاها پاسخی خشک و خشن صادر کردند.

اداره احیای ایالات متحده و کشور قبیله ای کوکوپا گفتند که دوسی با قرار دادن کانتینرها در زمین های فدرال و قبیله ای در آنجا قوانین فدرال را نقض می کند. این اداره در نامه ای از دولت خواست کانتینرها را خارج کند. اما ایالت این کار را نکرده است و از آن زمان جسارت یافته است تا پروژه بزرگتری را آغاز کند که اکنون با سرعت بیش از 300 مایلی به سمت شرق پیش می رود.

جعبه های حمل و نقل شکاف های دیوار مرزی نزدیک یوما، آریزونا را پر می کنند.

کلانتر شهرستان کوچیز، مارک دانلز، از سری جدید کانتینرهای حمل و نقل که در شهرستان او قرار داده می شود، حمایت می کند، به این امید که “از جنایت جلوگیری کند و رفتار مجرمانه را متوقف کند”.

او افزود: “فقط شکی نیست که این ملک فدرال است” و همچنین زمین عمومی است، به این معنی که “هیچ تفاوت قانونی بین زمینی که کانتینرهای حمل و نقل را روی آن می گذارند و پارک ملی گرند کانیون وجود ندارد.”

این منطقه با رشته کوه هایی که به طور ناگهانی از بیابان برمی خیزند و محیطی متنوع از گیاهان و جانوران دارد، زمین فدرال است که توسط سازمان جنگلداری ایالات متحده نگهداری می شود.

او گفت: «از دیدن این مانع شوکه شدم. “این یک اقدام غیرقانونی در زمین های عمومی است.”

از زمانی که دونالد ترامپ در سال 2020 در زمان ریاست جمهوری خود قانون عنوان 42 را اجرا کرد، که بنادر ورودی را برای اکثر پناهجویان در ایالات متحده بسته بود، مردم به دنبال شکاف در موانع در جاهای دیگر بودند تا از ماموران مرزی درخواست پناهندگی کنند. به نظر می رسد این قانون همچنان در مسیر پایان خود قرار دارد، اگرچه یک نبرد حقوقی طولانی در حال وقوع است.

قاضی فدرال دیوید کمبل، مستقر در فینیکس، ریاست این پرونده را بر عهده دارد، اما هنوز جلسه ای تشکیل نشده است.

در ماه اکتبر، دوسی شکایتی را تنظیم کرد که در آن ادعا کرد که زمین فدرال در امتداد مرز معروف به رزرو روزولت در واقع متعلق به ایالت است، نه دولت ایالات متحده، و آریزونا طبق قانون اساسی این حق را دارد که از خود در برابر آنچه او تهاجم نامید محافظت کند. ، با اشاره به “مهاجران بی شمار” که منجر به “ترکیبی از مواد مخدر، جنایت و مسائل بشردوستانه” شد.

<span>عکس: رویترز</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/IMdlfd.svTv4CFMt5pkUAg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/8173ebd5cfc58415c93b53eb7d18d9eb” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/IMdlfd.svTv4CFMt5pkUAg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/8173ebd5cfc58415c93b53eb7d18d9eb”/></div>
</div>
</div>
<p>کتی هابز، فرماندار جدید آریزونا، که در 2 ژانویه پس از شکست نامزد جمهوری خواه Kari Lake در انتخابات میان دوره ای، قدرت را به دست می گیرد، گفته است که کانتینرها را برمی دارد.</p>
<p>یک مانع جدید موقت ساخته شده با کانتینرهای حمل و نقل در امتداد بخشی از مرز ایالات متحده و مکزیک توسط فرماندار جمهوری خواه آریزونا به طور غیرقانونی ساخته می شود – قبل از اینکه او مجبور شود کلید دفتر خود را در ژانویه به جانشین دموکرات خود تحویل دهد.</p>
<p>دوسی برای اولین بار در ماه اوت در یوما، در گوشه جنوب غربی ایالت، هم مرز با کالیفرنیا و مکزیک، با هدف جلوگیری از مهاجران و پناهجویان، کانتینرهای حمل و نقل را آزمایش کرد.</p>
<p>اما در حالی که صف جعبه‌های فلزی به سمت غرب به سمت شهرستان سانتا کروز مجاور می‌رود، دیوید هاتاوی، کلانتر آنجا، به روزنامه بین‌المللی نوگالس گفت که اگر کسی بخواهد ظروف را در حوزه قضایی خود قرار دهد، به دلیل تخلیه غیرقانونی دستگیر خواهد شد.</p>
<p>بیر گفت: «ساعت در حال حرکت است.</p>
<p>او گفت که برای جلوگیری از این پروژه، ماموران خدمات جنگلی ایالات متحده «قطعاً از یک قاضی حکم دادگاه می‌خواهند… آنها نمی‌خواهند به مرز بروند و با پلیس ایالتی تیراندازی کنند یا فرماندار را دستگیر کنند. [state] کاپیتول.»</p>
<p><button class=داستان ادامه دارد

در همین حال، مارک روجیرو، محیط بان سابق منطقه سیرا ویستا برای خدمات جنگلی ایالات متحده در شهرستان کوچیس، گفت کانتینرهای حمل و نقل خطری هستند که توافق دو ملیتی آتش نشانی با مکزیک را به خطر می اندازد.