فرماندار آریزونا باید با توقف اعدام در دادگاه حاضر شود

آریزونا 110 زندانی در انتظار اعدام دارد. سال گذشته پس از وقفه ای تقریباً هشت ساله به دلیل انتقاد از ناموفق بودن یک اعدام در سال 2014 و به دلیل مشکلات در دستیابی به داروهای اعدام، سه اعدام را انجام داد.



منبع

ایمیلی که درخواست پاسخ از فرمانداری را داشت بلافاصله پاسخ داده نشد.

فینیکس (AP) – به کیتی هابز فرماندار آریزونا دستور داده شده تا در تلاش برای توقف اعدام های معلق در دادگاه روز پنجشنبه حضور یابد.

اداره اصلاحات روز دوشنبه گفت که پروتکل‌های مجازات اعدام «در حالی که ما بررسی سیستمی خود را از روند اعدام انجام می‌دهیم، متوقف شده است».

گانچ برای قتل تد پرایس، همسر سابق دوست دخترش در سال 2002، قرار بود با تزریق کشنده بمیرد. او به اتهام قتل در تیراندازی در نزدیکی مسا، آریزونا اعتراف کرده بود.

در همان زمان، راشل اچ میچل، دادستان شهرستان ماریکوپا، از دادگاه خواسته است تا حکم اعدام گانچ را 25 روز تمدید کند.

جلسه بعد از ظهر دادگاه در همان روزی برنامه ریزی شده است که قاتل مجرم، آرون گانچز قرار بود بمیرد. دادگاه عالی آریزونا در روزهای اخیر به این نتیجه رسید که قانون ایالتی هابز را ملزم به اجرای اجرای برنامه ریزی شده نمی کند، حتی اگر به طور رسمی لغو نشده بود.

هابز قبلاً یک قاضی بازنشسته فدرال را برای بررسی خرید داروهای تزریقی کشنده و سایر پروتکل های مجازات اعدام در آریزونا منصوب کرده بود.

خواهر پرایس، کارن پرایس، دادگاه را تحت فشار قرار داده است تا به هابز دستور دهد تا اعدام ادامه یابد.

فرانک موسکوویتز، قاضی دادگاه عالی شهرستان ماریکوپا، اواخر روز جمعه گفت که هابز و رایان تورنل، مدیر زندان ایالتی، باید حضور یابند تا توضیح دهند که چرا دادگاه نباید به دلیل نقض حقوق قانونی قربانیانی که حق دارند حکمی علیه آنها صادر کند. عدالت سریع