فرماندار آریزونا، دوسی، کانتینرها را در پایان ترم در مرز می چیند

تا زمانی که معترضان کند شدند و سپس در روزهای اخیر کار را تا حد زیادی متوقف کردند، دوسی به اعتراضات دولت ایالات متحده، طرفداران محیط زیست و فرمانداری که آن را استفاده ضعیف از منابع می‌دانست، به پیش می‌رفت.

انفجار دینامیت برای همیشه دره دورافتاده گوادالوپ در گوشه جنوب شرقی آریزونا را تغییر داد. ستون های فولادی سر به فلک کشیده راهروهای حیات وحش را بسته و مانع از ورود حیواناتی مانند جغدهای کوچک جن، شاخک ها و گربه های بزرگ مکزیکی برای شکار و جفت گیری به ایالات متحده می شود.

فعالان محیط زیستی که در هفته گذشته در سایت کوچیس کانتی تظاهرات کردند، در روزهای اخیر با ایستادن در مقابل خودروهای ساختمانی، کار را تا حد زیادی متوقف کردند. یک روز اخیر، دوازده تظاهرکننده بالای کانتینرهای انباشته شده یا روی صندلی های کمپ نزدیک چادرها و وسایل نقلیه که در آن می خوابند، نشستند.

__

پروژه جدیدتر بسیار بزرگتر است و حدود 95 میلیون دلار هزینه دارد و از 3000 کانتینر برای پوشش دهی مایل (16 کیلومتر) در جنوب شرقی شهرستان کوچیس آریزونا استفاده می کند. خدمات جنگلی ایالات متحده همچنین به آریزونا گفته است که کار خود را در جنگل ملی کورونادو متوقف کند و اخیراً به بازدیدکنندگان از خطرات احتمالی ناشی از تجهیزات ساختمانی مرتبط با “فعالیت های غیرمجاز” این ایالت هشدار داده است.

منطقه متنوع بیولوژیکی جنوب شرقی آریزونا به دلیل «جزایر آسمانی» یا رشته‌کوه‌های منزوی‌اش که بیش از ۶۰۰۰ فوت (۱۸۲۸ متر) بالاتر از «دریاهای» بیابانی و علفزارها قرار دارند، شناخته شده است. دوربین‌های حیات وحش در این منطقه مرتباً از خرس‌های سیاه، بابکت‌ها، دم‌های حلقه‌ای، اسکانک‌های خالدار، کت‌های دماغ سفید و نیزه‌های خوک‌مانند عکس می‌گیرند.

محیط بانان نسبت به خطرات قرار دادن ظروف در بالای حوضه آبریز رودخانه سن پدرو که هر تابستان در فصل باران های موسمی جاری می شود، هشدار می دهند. درست در جنوب مرز، منطقه حفاظت شده ای به نام رانچو لوس فرنوس قرار دارد که زیستگاه بیش از حد، گونه ای در معرض تهدید در مکزیک است.

مرکز تنوع زیستی با موضع دولت فدرال مبنی بر اینکه ساخت و ساز ناقض قوانین ایالات متحده است، طرف شده است.

این اقدام دوسی در بحبوحه ورود بی سابقه مهاجران به مرز انجام می شود. مقامات مرزی ایالات متحده در سال مالی منتهی به 30 سپتامبر 2.38 میلیون بار مهاجران را متوقف کرده اند که 37 درصد بیشتر از سال قبل است. مجموع سالانه برای اولین بار در ماه اوت از 2 میلیون فراتر رفت و بیش از دو برابر بالاترین سطح در دوره ریاست جمهوری ترامپ در سال 2019 است.

گزارش برف از فینیکس او را در توییتر دنبال کنید: @asnowreports



منبع

کار در یوما حدود 6 میلیون دلار هزینه داشت و در 11 روز با 130 کانتینر که حدود 3800 فوت (حدود 1160 متر) را پوشش می دادند، به پایان رسید. اداره احیا به آریزونا گفت که با ساخت و ساز در زمین فدرال قوانین ایالات متحده را نقض کرده است. قبیله سرخپوستان کوکوپا همچنین شکایت کرد که ایالت به دنبال مجوز برای ساخت و ساز در منطقه رزرو شده نزدیک خود نیست.

دوسی اصرار دارد که آریزونا بر روی نوار 60 فوتی (18.2 متری) که روی کانتینرها قرار گرفته اند، صلاحیت قضایی انحصاری یا مشترک دارد و قانون اساسی این حق را دارد که از ساکنان در برابر “خطر قریب الوقوع بحران های جنایی و بشردوستانه” محافظت کند.

خدمه کاری به طور پیوسته صدها کانتینر حمل و نقل دوتایی که بالای آن سیم تیغ قرار گرفته است در امتداد مرز دورافتاده شرقی آریزونا با مکزیک در نمایشی جسورانه از اجرای مرز توسط فرماندار جمهوری خواه داگ دوسی، حتی زمانی که او آماده ترک سمت می شود، نصب کرده اند.

مایلز ترافاژن، زیست‌شناس از شبکه Wildlands، ماه گذشته در یک نشست خبری درباره مسائل مرزی گفت که بسیاری از آسیب‌های ناشی از ساخت دیوار مرزی دولت ترامپ هرگز برطرف نشد. سال گذشته، او بخش‌های آریزونا و نیومکزیکو را از آن دیوار مرزی ترسیم کرد تا مناطق آسیب دیده را برجسته کند. گزارشی که در سال جاری منتشر شد، مناطقی را که گروه اولویت‌های بازسازی را در نظر می‌گیرد، برجسته می‌کند.

راس مک اسپادن، مدافع حفاظت از جنوب غربی مرکز تنوع زیستی که از اواخر اکتبر به طور منظم به این مکان سفر کرده است، گفت: «از هم اکنون تا اوایل ژانویه خسارات زیادی ممکن است به اینجا وارد شود.

آژانس های فدرال به آریزونا گفته اند ساخت و ساز در زمین های ایالات متحده غیرقانونی است و دستور توقف آن را صادر کرده اند. دوسی در 21 اکتبر با شکایت از مقامات فدرال به دلیل اعتراض آنها پاسخ داد و اختلاف را به دادگاه فرستاد.

با این حال، شکاف های خمیازه کشیدن در دیوار کانتینر جدید، از جمله فضای باز چند صد یاردی (متری) در زمینی بسیار شیب دار برای قرار دادن ظروف باقی مانده است. در برخی از مناطق شستشوی کم ارتفاع، شکاف هایی با عرض تقریباً سه فوت (1 متر) وجود دارد.

ساخت و ساز در آنجا از جنگل های بلوط در دامنه های Huachuca در جنوب شرقی توسان و در سراسر علفزارهای دره امتداد یافته است. از اواسط هفته گذشته، جرثقیل‌ها بیش از 900 ظروف فلزی آبی یا زنگ‌زده را به داخل جاده خاکی که تازه در چشم‌انداز خراشیده شده بود، منتقل کرده بودند، سپس آنها را تا ارتفاع 17 فوت (5.2 متر) در کنار موانع وسایل نقلیه تا کمر قرار دادند. از فولاد متقاطع کارگران ظروف را به هم چسبانده و ورق های فلزی را روی شکاف ها جوش می دادند.

تلاش دوسی برای دیوار کانتینری در اواخر تابستان در یوما در غرب آریزونا، یک گذرگاه محبوب، با تعداد زیادی پناهجو که روزانه وارد می‌شوند و اغلب راه‌هایی برای دور زدن موانع جدید پیدا می‌کنند، آغاز شد. زمانی که دیوار مرزی ترامپ به طول 450 مایل (724 کیلومتر) باز مانده بود، کانتینرها مناطقی را پر کردند. اما دره دورافتاده سان رافائل – آخرین محل ساخت و ساز – معمولاً توسط مهاجران استفاده نمی شود و در طرح ساخت دیوار ترامپ در نظر گرفته نشده است. مک اسپادن گفت که او مهاجران یا ماموران گشت مرزی را در آنجا ندیده است، فقط کوهنوردان و دوچرخه سواران کوله گردی.

آژانس های فدرال می خواهند شکایت دوسی رد شود.

مک اسپادن گفت که این کار درختان بلوط و ارس را سرنگون کرده است و او قرقره هایی از سیم تیغ و سایر بقایای ساختمانی را در زمین های جنگلی ملی پیدا کرده است.

آریزونا کاری را انجام می دهد که جو بایدن از انجام آن امتناع می ورزد – امنیت مرزها را به هر نحوی که می توانیم. دوسی گفت زمانی که آریزونا از دولت آمریکا شکایت کرد. ما عقب نشینی نمی کنیم.»

کیتی هابز، فرماندار منتخب دموکرات هفته گذشته گفت که او “در حال بررسی همه گزینه ها” است و تصمیمی در مورد کانتینرها پس از مراسم تحلیف خود در 5 ژانویه ندارد. او قبلاً پیشنهاد کرده بود که این کانتینرها به عنوان مسکن مقرون به صرفه تغییر کاربری داده شود، یک گزینه محبوب برای افراد بی خانمان و کم درآمد.

در حالی که شکایت دوسی به نگرانی‌های زیست‌محیطی توجهی نمی‌کند، گروه‌هایی مانند مرکز می‌گویند که کار در جنگل ملی کورونادو گونه‌هایی مانند فاخته نوک زرد غربی و جغد خالدار مکزیکی و همچنین گربه‌های بزرگ از جمله گهگاه اوسلوت را در معرض خطر یا تهدید قرار می‌دهد.

هابز در مصاحبه ای چهارشنبه به ایستگاه تلویزیونی PBS Phoenix KAET گفت: “من نمی دانم هزینه برداشتن ظروف چقدر خواهد بود و هزینه آن چقدر خواهد بود.”

امنیت مرزها کانون اصلی ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود و همچنان یک موضوع مهم برای سیاستمداران جمهوری خواه است. کری لیک، رقیب حزب جمهوری‌خواه هابز، با وعده اعزام گارد ملی به مرز در اولین روز ریاست‌جمهوری‌اش، مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد. فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس، گرگ ابوت، که اخیراً برای سومین دوره ریاست‌جمهوری انتخاب شد، بر ادامه ساخت دیوار امضای ترامپ در زمینی که عمدتاً خصوصی در امتداد مرز ایالت خود با مکزیک است، ادامه داد و برای کمک به پرداخت هزینه‌های آن، منابع مالی جمع‌آوری کرد. او همچنین برای انتقال مهاجران به شهرهای دور از مرز جنوبی از جمله نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا و واشنگتن دی سی مورد توجه قرار گرفته است.

گروه های زیست محیطی می گویند این ظروف می تواند سیستم های آب طبیعی را به خطر بیندازد و گونه ها را به خطر بیندازد.

دره سان رافائل، آریزونا (AP) –