فراری در پرونده رشوه خواری عظیم نیروی دریایی در ونزوئلا دستگیر شد

این بازداشت در آستانه محکومیت برنامه ریزی شده او در دادگاه فدرال در کالیفرنیا به دلیل طرح رشوه خواری که بیش از یک دهه به طول انجامید و ده ها افسر نیروی دریایی ایالات متحده را درگیر کرد، انجام شد.

فرانسیس در 4 سپتامبر در حبس خانگی در سن دیگو بود که دستبند جی‌پی‌اس مچ پای خود را برید و فرار کرد. ده آژانس آمریکایی به جستجوی فرانسیس پرداختند و مقامات برای دستگیری او 40000 دلار جایزه تعیین کردند.

سن دیگو (AP) – مقامات روز چهارشنبه گفتند که یک پیمانکار دفاعی مالزیایی با نام مستعار “لئونارد چاق” که یکی از بزرگترین رسوایی های رشوه در تاریخ ارتش ایالات متحده را سازماندهی کرده بود، پس از فرار قبل از صدور حکم در ونزوئلا دستگیر شد.

در مورد زمان استرداد او به ایالات متحده هنوز خبری منتشر نشده است.

سرویس مارشال های ایالات متحده اعلام کرد که تعقیب بین المللی لئونارد گلن فرانسیس با دستگیری وی توسط مقامات ونزوئلا صبح روز سه شنبه در فرودگاه کاراکاس در حالی که قصد داشت سوار هواپیما به مقصد کشور دیگری شود، پایان یافت.

مقامات ایالات متحده همچنین یک اخطار قرمز صادر کردند که در آن از مجریان قانون در سراسر جهان می‌خواهد که به طور موقت فردی را با امکان استرداد دستگیر کنند. مالزی و سنگاپور هر دو قرارداد استرداد با ایالات متحده دارند.

به فرانسیس اجازه داده شد تا زمانی که با دادستانی همکاری می کرد، در حبس خانگی بماند تا مراقبت های پزشکی دریافت کند. با کمک او، دادستان ها 33 متهم از 34 متهم، از جمله بیش از دوجین افسر نیروی دریایی را محکوم کردند.



منبع

فرانسیس در سال 2015 به ارائه خدمات فحشا، هتل های مجلل، سیگار برگ، وعده های غذایی لذیذ و بیش از 500000 دلار رشوه به مقامات نیروی دریایی و دیگران برای کمک به شرکت خدمات کشتی خود در سنگاپور، Glenn Defense Marine Asia Ltd. یا GDMA اعتراف کرد. دادستان ها گفتند که این شرکت حداقل 35 میلیون دلار از نیروی دریایی برای خدمات رسانی به کشتی ها هزینه اضافی دریافت کرده است که بسیاری از آنها به بنادر تحت کنترل او در اقیانوس آرام منتقل شده اند.