فدرال رزرو به دلیل قانون جدید اثبات شهروندی آریزونا برای رای دادن شکایت کرد

مدافعان حقوق رای نگران هستند که این لایحه تلاشی برای بازگشت به دادگاه عالی که اکنون محافظه کارتر است، باشد.

او گفت که قانون ملی ثبت نام رأی دهندگان به حذف الزاماتی که ثبت نام برای رأی دادن را دشوار می کند، کمک کرده است.

CJ Karamargin، سخنگوی Ducey از اظهار نظر خودداری کرد و گفت که دولت در مورد دعوی قضایی اظهار نظر نمی کند. مارک برنوویچ، دادستان کل جمهوری خواه، که نامزد انتخابات مجلس سنای ایالات متحده است، در نامه ای در اول ژوئیه به وزارت دادگستری گفت که از قانون به طور کامل دفاع خواهد کرد.

مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان به خوبی از قانون فدرال و تصمیم دادگاه عالی که توسط نماد محافظه کار فقید، قاضی آنتونین اسکالیا نوشته شده بود، آگاه بود. اما آنها به هر حال با این استدلال که قانون جدید امنیت انتخابات را تقویت می کند، ادامه دادند.

کلارک در بیانیه‌ای گفت: «آریزونا قانونی را تصویب کرده است که با تحمیل الزامات غیرقانونی و غیرضروری که رای‌دهندگان واجد شرایط را از فهرست نام‌نویسی برای برخی از انتخابات فدرال منع می‌کند، زمان پیشرفت را به عقب برمی‌گرداند».

جیک هافمن، نماینده مجلس نمایندگان، این لایحه را همراه با بنیاد محافظه کار هریتیج تهیه کرد و گفت که این اقدام در مورد از بین بردن فرصت های تقلب است، اگرچه موارد رای دادن غیرشهروندان بسیار نادر است.

هافمن و سایر حامیان آن می گویند که این تنها بر روی 31500 رأی دهنده تأثیر می گذارد که مدرک شهروندی خود را نشان نداده اند. طرفداران رأی گیری می گویند که این مبهم است و می تواند بسیار فراتر رود و صدها هزار نفر را که اخیراً ثبت نام رأی دهندگان یا گواهینامه رانندگی خود را به روز نکرده اند تحت تأثیر قرار دهد.

وکلای خود قوه مقننه به قانونگذاران گفتند که بیشتر این اقدام خلاف قانون اساسی است، مستقیماً با تصمیم دیوان عالی سال 2013 در تضاد است و احتمالاً در دادگاه کنار گذاشته می شود. تنها با حمایت اکثریت جمهوری خواهان تصویب شد.

دوسی در نامه ای در توضیح تصمیم خود برای امضای این لایحه گفت: «صداقت در انتخابات به معنای شمردن هر رأی قانونی و ممنوعیت هرگونه تلاش برای رأی دادن غیرقانونی است».

این لایحه همچنین از مردم می‌خواهد که مدرکی مبنی بر آدرس خود را با ثبت‌نام‌های جدید رأی‌دهندگان درج کنند. مقامات انتخاباتی می گویند که این امر پیچیده و غیرضروری است زیرا آدرس ها در زمان رای گیری تایید می شود و مدافعان حقوق رای می گویند که ثبت نام رای دهندگان را دشوارتر می کند.

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل بخش حقوق مدنی این وزارتخانه، قانون جدیدی را که در ژانویه اجرایی می‌شود، «نقض قانون ثبت ملی رأی‌دهندگان» خواند.

دوسی در نامه امضایی در 30 مارس گفت که این قانون برای رسیدگی به تعداد فزاینده ای از رای دهندگانی طراحی شده است که با استفاده از فرم فدرال ثبت نام کرده اند و نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر شهروندی خود ندارند. رای دهندگان این ایالت در سال 2004 هنگام تصویب طرح 200، شرط اثبات شهروندی را اضافه کردند، اما در فرم فدرال اعمال نمی شود.

او این لایحه را «رویکردی متعادل خواند که تاریخ آریزونا را در دسترسی به رأی‌دهی بدون به خطر انداختن امنیت در انتخابات ما ارج می‌نهد».

فرم فدرال افراد را ملزم می کند که سوگند یاد کنند که شهروند هستند، اما هیچ مدرکی برای اثبات وجود ندارد. کسانی که با استفاده از فرم ثبت نام می کنند و به درخواست مقامات انتخاباتی برای اثبات شهروندی پاسخ نمی دهند، فقط مجاز به رای دادن در انتخابات فدرال هستند. در سال 2020، فقط بیش از 11600 نفر رای دهندگان فدرال بودند، اما این تعداد از آن زمان افزایش یافته است. از زمان تصمیم دادگاه عالی، آریزونا به کسانی که از این فرم استفاده می کنند و مدرک شهروندی ارائه نکرده اند اجازه داده است که فقط در انتخابات فدرال رای دهند.

شکایت وزارت دادگستری سومین شکایتی است که از زمان تصویب این قانون در اعتراض به این قانون ثبت شده است. گروه های حقوق رای دو چالش اول را مطرح کردند که در یک پرونده ادغام شده اند.



منبع

این لایحه رای دهندگان فدرال را از رای دادن از طریق پست یا رای دادن به رئیس جمهور منع می کند. این امر مستلزم این است که مقامات انتخابات ایالتی اطلاعات ثبت نام را با پایگاه های اطلاعاتی مختلف دولتی بررسی کنند تا تابعیت خود را ثابت کنند و هرکسی را که نمی توانند پیدا کنند به دادستان گزارش دهند.

او گفت که این قانون با الزام مقامات انتخاباتی به رد فرم های ثبت نام در صورتی که حاوی اشتباه باشد یا اطلاعاتی را که برای تعیین حق رای افراد لازم نیست، کنار بگذارند، قانون حقوق مدنی را نقض می کند.

فینیکس (AP) – وزارت دادگستری ایالات متحده روز سه شنبه از آریزونا به دلیل قانون جدیدی شکایت کرد که در آن افرادی که از فرم فدرال برای ثبت نام برای رای دادن استفاده می کنند ملزم می شود اگر می خواهند به رئیس جمهور رای دهند یا از رای مردمی ایالت استفاده کنند، مدارک بیشتری برای اثبات شهروندی ارائه کنند. -سیستم پستی

طبق گفته وزارت دادگستری، قانونی که در 30 مارس توسط فرماندار جمهوریخواه داگ دوسی امضا شد، در تضاد مستقیم با قانون ثبت نام رای دهندگان فدرال در سال 1993 است و همچنین قانون حقوق مدنی سال 1964 را نقض می کند. این قانون الزاماتی را برای فرم فدرال اضافه می کند که مستقیماً توسط دادگاه عالی ایالات متحده در یک پرونده آریزونا در سال 2013 رد شد.