فاکس نیوز به دلیل دروغ های انتخاباتی احتمالاً با خسارت مالی بزرگی روبرو می شود

آنجلو کاروسونه، مدیر اجرایی Media: «من فکر می‌کنم زمانی که شروع به استخراج مواد کشف کنید، آنچه خواهید یافت این است که ارتباطات زیادی بین افراد ترامپ چه در داخل و چه در خارج در مورد ارائه دروغ‌ها و روایت‌های بسیار خاص وجود داشته است. به گاردین گفت: مسائلی برای آمریکاست.

سیارا تورس اسپلیسی، استاد قانون اساسی در دانشگاه استتسون فلوریدا و عضو مرکز عدالت برنان، به گاردین گفت: «دومینیون یک پرونده بسیار قوی علیه فاکس نیوز دارد.

او اضافه کرد که همه «تئوری‌های توطئه در مورد ماشین‌های Dominion کاملاً یک تخته بودند». فاکس به عنوان یک سازمان خبری باید این را می دانست و به این جنبه توجه نمی کرد [Trump’s] “دروغ بزرگ” یک مگافون.”

او خاطرنشان کرد، آنچه که برای فاکس بد است، این است که Dominion از شبکه خواسته است تا انتشار دروغ‌ها را متوقف کند و رکورد را تصحیح کند، با این حال «فاکس در انتشار اظهارات نادرست درباره شرکت ماشین‌های رأی‌گیری اصرار داشت».

خبرگزاری های محافظه کار OAN و Newsmax نیز توسط Dominion به اتهام افترا به مبلغ 1.6 میلیارد دلار شکایت کرده اند.

سخنگوی فاکس به روزنامه گفت: “ما مطمئن هستیم که در این مورد پیروز خواهیم شد، زیرا اولین متمم قانون اساسی اساس دموکراسی ما است و آزادی مطبوعات باید محافظت شود.”

او به این نتیجه رسید که مرداک و پسرش لاچلان یا کاملاً می‌دانستند که Dominion در انتخابات دستکاری نکرده است یا «بی‌ملاحظه حقیقت را نادیده گرفته‌اند» زمانی که فاکس دروغ‌هایی را منتشر کرد که در ابتدا توسط دونالد ترامپ منتشر شد، یک استنباط معقول بود.

یکی از پیشرفت‌های جالب توجه می‌تواند افشای پیام‌های متنی و ایمیلی در میان کاخ سفید ترامپ، شخصیت‌های فاکس نیوز و حتی روپرت مرداک باشد.

Dominion Voting Systems در ژوئن چراغ سبز نشان داد تا شکایت خود را علیه فاکس نیوز و فاکس کورپ، شرکت مادر آن، توسط قاضی دیوان عالی دلاور، اریک دیوید، ادامه دهد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

دعوای عظیم 1.6 میلیارد دلاری برای افترا توسط یک شرکت ماشین‌های رای‌دهی به دلیل دروغ‌های انتخاباتی فاکس نیوز در ماه گذشته زمانی که یک قاضی حکم داد این اقدام می‌تواند در حکمی تند علیه روپرت مرداک و پسرش ادامه یابد، بسیار جدی‌تر شد.