فائوچی، کارشناس ارشد بیماری های عفونی، در ماه دسامبر بازنشسته می شود

واشنگتن (AP) – دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری های عفونی کشور که در طول همه گیری کووید-19 به یک نام آشنا تبدیل شد – و موضوع حملات حزبی – روز دوشنبه اعلام کرد که پس از بیش از پنج دهه خدمت در ماه دسامبر دولت فدرال را ترک خواهد کرد.

او همچنین مورد حملات سیاسی و تهدید به مرگ قرار گرفت و برای محافظت از او یک جزئیات امنیتی اعطا شد.

فائوچی در بیانیه ای گفت: “من در دسامبر سال جاری این سمت ها را ترک خواهم کرد تا فصل بعدی حرفه خود را دنبال کنم.”

فائوچی با حضور مکرر در اخبار تلویزیونی و کنفرانس‌های مطبوعاتی روزانه با مقامات کاخ سفید، از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت، چهره واکنش دولت به کووید-19 در اوایل سال 2020 شد. اما با عمیق‌تر شدن همه‌گیری، فائوچی از نظر ترامپ و مقاماتش مورد بی مهری قرار گرفت، زمانی که اصرارهای او برای احتیاط عمومی با تمایل رئیس جمهور سابق برای بازگشت به حالت عادی و ترویج درمان‌های اثبات نشده برای ویروس در تضاد قرار گرفت.

فائوچی، که به عنوان مشاور ارشد پزشکی جو بایدن خدمت می کند، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی و رئیس آزمایشگاه تنظیم ایمنی NIAID بوده است. او حتی قبل از شیوع ویروس کرونا در واکنش فدرال به HIV/AIDS و سایر بیماری‌های عفونی رهبر بود.

زمانی که بایدن در کاخ سفید پیروز شد، از فائوچی خواست تا در مقام عالی در دولت خود باقی بماند. رئیس‌جمهور در بیانیه‌ای از فائوچی تمجید کرد و گفت: «چه شخصاً او را ملاقات کرده باشید یا نه، او زندگی همه آمریکایی‌ها را با کار خود تحت تأثیر قرار داده است. من عمیقاً از خدمات عمومی او تشکر می کنم. ایالات متحده آمریکا به خاطر او قوی‌تر، انعطاف‌پذیرتر و سالم‌تر است.»

فائوچی خود را در حاشیه دولت ترامپ دید و به طور فزاینده‌ای از تصمیم‌گیری‌های مهم درباره واکنش فدرال دور ماند، اما همچنان در مصاحبه‌های رسانه‌ای به طور علنی صحبت می‌کرد و از فاصله‌گذاری اجتماعی و پوشش صورت در مکان‌های عمومی قبل از عرضه واکسن‌های کووید-۱۹ حمایت می‌کرد.

فائوچی گفت که علیرغم بازنشستگی از خدمات فدرال، قصد دارد به کار خود ادامه دهد. او گفت: «من می‌خواهم از آموخته‌هایم به عنوان مدیر NIAID برای ادامه پیشرفت علم و سلامت عمومی و الهام بخشیدن و راهنمایی نسل بعدی رهبران علمی استفاده کنم، زیرا آنها به آماده‌سازی جهان برای رویارویی با تهدیدات بیماری‌های عفونی آینده کمک می‌کنند.»



منبع