غوطه ور شدن ماهواره کره شمالی در دریا پس از شکست موشک

لی چون گئون، پژوهشگر افتخاری موسسه سیاست علم و فناوری کره جنوبی، گفت که این فرصتی نادر برای کره جنوبی است که بخشی از موشک کره شمالی و شاید حتی ماهواره را بازیابی کند. او دورنمای پرتاب قریب الوقوع دیگر را نادیده گرفت و اشاره کرد که ممکن است چندین ماه طول بکشد تا شمال این مشکل فنی را برطرف کند.

فناوری موشکی

آرامش به سرعت در سئول بازگشت، در حالی که سهام کره جنوبی و ارز وون قوی تر معامله شدند.

توسط هیونهی شین و چانگ ران کیم

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش در حال انجام عملیات نجات برای بازیابی مواردی است که گمان می رود بخش هایی از پرتابگر فضایی باشد.

(گزارش توسط Hyonhee Shin، Ju-min Park، Hyunsu Yim و Josh Smith در سئول، Chang-ran Kim و Kantaro Komiya در توکیو و Ed Davies در سیدنی؛ گزارش اضافی توسط David Brunnstrom و Kanishka Singh در واشنگتن؛ ویرایش توسط Chris Reese، سونالی پل، کریستین اشمولینگر و گری دویل)



منبع

ارتش تصاویری از زباله های بیرون کشیده شده از آب، از جمله یک شی استوانه ای بزرگ که به یک شناور بسته شده بود را به اشتراک گذاشت.

روز سه‌شنبه، ری پیونگ چول، نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی، گفت: تمرین‌های نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی مستلزم داشتن ابزاری برای جمع‌آوری اطلاعات درباره اقدامات نظامی کره شمالی است. دشمن در زمان واقعی.”

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت که موشک کره شمالی از رادار بالای دریای زرد ناپدید شد و به فضا راه پیدا نکرد و افزود که دولت اکنون اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن ندارد.

این امر باعث هشدارهای اضطراری و هشدارهای تخلیه مختصر در بخش‌هایی از کره جنوبی و ژاپن شد. اخطارها بدون گزارش خطر یا خسارت پس گرفته شدند.

به گزارش یونهاپ نیوز، یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که “احتمال خوبی” برای تلاش مجدد برای پرتاب قبل از 11 ژوئن وجود دارد، یعنی پایان دوره 12 روزه زمانی که کره شمالی به سازمان بین المللی دریانوردی اعلام کرده بود که قصد پرتاب را دارد.

لی جویون، 33 ساله، ساکن شهر 9 میلیونی که در حال آماده شدن برای پناه گرفتن در زیرزمین با فرزند خردسالش بود، گفت: “من خیلی وحشت زده بودم. خطوط نه و یک و یک شلوغ بود و اینترنت کند بود.” زنگ خطر کاذب بود

آژیرهای حمله هوایی در سرتاسر سئول پایتخت کره جنوبی حدود ساعت 6:32 صبح (2132 به وقت گرینویچ) سه شنبه به صدا در آمد زیرا شهر به شهروندان هشدار داد که برای تخلیه احتمالی آماده شوند. هشدارهای بعدی گفتند که هشدار شهری اشتباه بوده است.

خبرگزاری دولتی KCNA گزارش داد، موشک پرتاب ماهواره جدید «چولیما-1» به دلیل ناپایداری در موتور و سیستم سوخت شکست خورد.

کره شمالی گفته بود که اولین ماهواره شناسایی نظامی خود را بین 31 می تا 11 ژوئن به منظور تقویت نظارت بر فعالیت های نظامی آمریکا به فضا پرتاب خواهد کرد.

سئول/توکیو (رویترز) – رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که پرتاب ماهواره کره شمالی در روز چهارشنبه با شکست مواجه شد و تقویت کننده و محموله به داخل دریا فرو رفت و ارتش کره جنوبی اعلام کرد که بخش هایی از پرتابگر را بازیابی کرده است.

این پرواز ششمین تلاش این کشور مجهز به سلاح هسته ای برای پرتاب ماهواره و اولین اقدام از سال 2016 بود. قرار بود اولین ماهواره جاسوسی کره شمالی را در مدار قرار دهد.

هشدارها صادر شد

وزارت خارجه ژاپن گفت که مقامات ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در تماسی تلفنی، پرتاب این موشک را “به شدت محکوم کردند”.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز پرتاب ماهواره را محکوم کرد.

بعداً اعلام شد که موشک به خاک ژاپن پرواز نخواهد کرد و هشدارها را لغو کرد.

کره جنوبی هفته گذشته برای اولین بار ماهواره هایی را با یک موشک طراحی و تولید داخلی در مدار قرار داد و چین سه فضانورد را به عنوان بخشی از چرخش خدمه در روز سه شنبه به ایستگاه فضایی خود فرستاد.

دولت ژاپن همچنین هشداری اضطراری درباره سیستم پخش J-Alert خود برای ساکنان استان جنوبی اوکیناوا صادر کرد تا در اوایل صبح چهارشنبه در داخل خانه تحت پوشش قرار گیرند.

جورج ویلیام هربرت، استاد کمک در مرکز مطالعات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و مشاور موشکی، گفت که این تصاویر حداقل بخشی از یک موشک را نشان می‌دهند، از جمله یک بخش «بین مرحله‌ای» که برای اتصال به مرحله دیگر طراحی شده است.

در داده‌هایی که قبل از پرتاب به مقامات بین‌المللی ارائه شد، کره شمالی اعلام کرد که موشک به سمت جنوب پرواز می‌کند و انتظار می‌رود که مراحل و باقی مانده‌های دیگر بر فراز دریای زرد و به اقیانوس آرام سقوط کند.

KCNA گزارش داد که راکت “پس از از دست دادن نیروی رانش به دلیل راه اندازی غیرعادی موتور مرحله دوم” در دریا در اعتراف غیرمعمول صریح به نقص فنی توسط شمال سقوط کرد.

در بیانیه آمده است: «سه کشور با احساس اضطرار بالا هوشیار خواهند ماند.

وی گفت هرگونه پرتاب توسط پیونگ یانگ با استفاده از فناوری موشک بالستیک مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

کره شمالی پنج پرتاب ماهواره دیگر را انجام داده است که دو ماهواره در مدار قرار گرفته اند، از جمله در آخرین پرتاب این ماهواره در سال 2016. با این حال، تحلیلگران می گویند که ظرفیت این کشور برای ساخت ماهواره های فعال ثابت نشده است.

وی گفت: ما به شدت اقدامات کره شمالی را محکوم می کنیم. او گفت که توکیو از طریق کانال های دیپلماتیک در پکن به پیونگ یانگ شکایت کرده است.

کاخ سفید پرتاب با استفاده از فناوری موشک بالستیک را محکوم کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که در هماهنگی با متحدان وضعیت را ارزیابی می‌کند.

هربرت افزود: این موشک به احتمال زیاد یک موشک با سوخت مایع است و یک جسم گرد و قهوه ای رنگ داخل آن احتمالاً مخزن سوخت یا اکسید کننده است.

KCNA گفت که اداره ملی توسعه هوافضای پیونگ یانگ (NADA) “نقایص جدی” را بررسی کرده و برای غلبه بر آنها قبل از انجام دومین پرتاب در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.