عمارت مجلل 1200 ساله در جنوب اسرائیل کشف شد

اورشلیم (AP) – اداره آثار باستانی این کشور روز سه شنبه اعلام کرد که باستان شناسان ملکی مجلل 1200 ساله را در صحرای جنوب اسرائیل کشف کردند که نمایی منحصر به فرد از زندگی را برای ساکنان ثروتمند منطقه نقب ارائه می دهد.

در زیر حیاط، باستان شناسان از کشف طاق های زیرزمینی ساخته شده از سنگ که به عقیده آنها برای نگهداری اقلام در دمای سردتر و دور از آفتاب سوزان بیابان استفاده می شد، شگفت زده شدند. به نظر می رسد که این طاق ها به دقت ساخته شده و به اندازه کافی مستحکم هستند که به مردم اجازه می دهند بین آنها در زیر زمین حرکت کنند. دهانه ای از اتاق های طاق دار نیز به یک آب انبار منتهی می شود که ساکنان می توانستند به آب آشامیدنی خنک دسترسی داشته باشند.

کارشناسان می گویند که صاحبان این عمارت به احتمال زیاد زندگی رفاهی داشتند و چیزهای زیادی برای گشت و گذار داشتند.

مدیران حفاری در بیانیه‌ای می‌گویند: «املاک مجلل و طاق‌های زیرزمینی چشمگیر منحصربه‌فرد شواهدی از امکانات مالکان است.» موقعیت و ثروت بالای آن‌ها به آن‌ها این امکان را می‌دهد که عمارتی مجلل بسازند که به عنوان اقامتگاه و سرگرمی عمل می‌کند.



منبع

این خانه مجلل در اطراف یک حیاط ساخته شده است و دارای چهار بال با چندین اتاق برای ساکنان آن است. یک بخش مجلل دارای یک راهرو مرمر با کف سنگی و تزئینات دیواری استادانه است. باستان شناسان همچنین تکه هایی از ظروف شیشه ای تزئین شده را پیدا کردند.

به گفته این مقام، کشف در شهر بادیه نشین رحات مربوط به دوره اولیه اسلامی در قرن هشتم یا نهم است.