عارضه جانبی ترسناک سر زشت خود را در آخرین نوع کووید نشان می دهد

اما با توجه به روند تکامل SARS-CoV-2، کووید طولانی‌مدت می‌تواند به مشکل بزرگ‌تر و بزرگ‌تری حتی در میان محتاط‌ترین افراد تبدیل شود – و مشکلی که التماس راه‌حل‌های خاص است. ویروس هنوز در حال جهش است. و هر نوع جدید یا فرعی نسبت به قبلی مسری‌تر است، به این معنی که عفونت‌های پیشرفت‌کننده بیشتر و بیشتر در افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند و تقویت شده‌اند.

توضیح کاهش میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان کار سختی نیست. در سراسر جهان، حدود دو سوم بزرگسالان حداقل تا حدی واکسینه شده اند. میلیاردها نفر همچنین دارای آنتی بادی از عفونت های گذشته هستند که زنده مانده اند. هر آنتی بادی به کاهش بدترین نتایج کمک می کند.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

در سرتاسر جهان، میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان بر اثر کووید رو به کاهش است. اما کاهش موفقیت آمیز ما از بدترین پیامدهای بیماری همه گیر 33 ماهه نشان دهنده یک بحران رو به رشد است.

دنیس نش، اپیدمیولوژیست، نویسنده ارشد مطالعه CUNY، به Daily Beast گفت: «با وجود افزایش سطح محافظت در برابر کووید طولانی مدت ناشی از واکسیناسیون، ممکن است تعداد کل افراد مبتلا به کووید طولانی مدت در ایالات متحده در حال افزایش باشد. یعنی هر روز افراد بیشتری گرفتن طولانی کووید از بهبود می یابند از کووید طولانی

نش گفت، اما به طور کلی، آنها برای مقابله با خطر علائم طولانی مدت کار زیادی انجام نمی دهند. با گذشت نزدیک به سه سال از همه‌گیری کووید، مقامات هنوز به طور عمده بر پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر متمرکز هستند – و فقط جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر

اگر در حال حاضر در مورد جراحات خود به روز هستید، احتمال اینکه کووید شما را بکشد یا شما را در بیمارستان بستری کند کم است. اما احتمال اینکه شما را بیمار کند، به طور بالقوه برای مدت بسیار طولانی، قابل توجه است – و ظاهراً بیشتر می شود.

نش توضیح داد: «تمرکز انحصاری بر این پیامدها احتمالاً می‌تواند وضعیت طولانی کووید را بدتر کند، زیرا میزان قابل توجهی کووید طولانی مدت در میان افرادی وجود دارد که فقط عفونت‌های خفیف یا کمتر شدید SARS-CoV-2 داشته‌اند.»

این در حالی است که در ارقامی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در ماه ژوئن گزارش کرده بود، 19 درصد افزایش یافته است.

طبق یک مطالعه جدید از دانشگاه سیتی نیویورک، حدود 21 درصد از آمریکایی‌هایی که تابستان امسال به ویروس SARS-CoV-2 مبتلا شده‌اند، از چهار هفته پس از ابتلا به کووید طولانی رنج می‌برند.

بستری شدن در بیمارستان برای موارد جدی کووید نیز کاهش یافته است. آمار جهانی در دسترس نیست، اما در ایالات متحده، بستری شدن در بیمارستان کووید از 15000 نفر در روز در 19 ماه پیش به تنها 3700 نفر در روز کاهش یافته است.

افراد بیشتری از کووید جان سالم به در می‌برند و از بیمارستان بیرون می‌مانند، اما تعداد بیشتری از مردم زنده می‌مانند همچنین زندگی با علائم طولانی مدت کووید. خستگی. مشکلات قلبی. مشکلات معده. مشکلات ریوی گیجی. علائمی که می توانند ماه ها یا حتی یک سال یا بیشتر ادامه داشته باشند بعد از عفونت پاک می شود

در هفته‌های اخیر، مقامات روزانه حدود نیم میلیون مورد جدید کووید را در سراسر جهان ثبت کرده‌اند. این میزان به اندازه 400000 مورد جدید در روز که آژانس‌های بهداشتی در طول بزرگترین کاهش نرخ ابتلا در فوریه 2021 ثبت کردند، نیست. اما نزدیک است.

مطالعه CUNY که هنوز توسط همتایان مورد بررسی قرار نگرفته است، بر بزرگسالان آمریکایی متمرکز شده است، اما نتایج آن پیامدهایی برای کل جهان دارد. در سطح جهانی، علائم طولانی مدت تا حدی است جایگزین کردن موارد مرگ در اثر کووید. به هر حال، تعداد بیشتر نجات یافتگان از کووید به این معناست که افراد بیشتری در معرض خطر علائم طولانی مدت هستند. و کووید طولانی مدت انباشته است – مردم بیمار می شوند و ماندن برای مدتی بیمار است

این می تواند تنها راه برای شکست دادن کووید برای همیشه باشد

تیم نش با بررسی اعداد و ارقام در ماه ژوئیه به این نتیجه رسید که 7 درصد از کل بزرگسالان آمریکایی – که بیش از 18 میلیون نفر هستند – در آن زمان به مدت طولانی کووید داشتند. اگر همین نرخ برای کل جهان صدق کند – و دلیلی وجود ندارد که باور کنیم اینطور نیست – تعداد موارد جهانی برای مدت طولانی کووید ممکن است تابستان امسال از 560 میلیون فراتر رود.

باز هم یک Curveball دیگر در کابوس جهش COVID

با توجه به افزایش تابستانی عفونت های ناشی از BA.5 – روزانه یک میلیون مورد جدید در سراسر جهان در ماه جولای، این تعداد احتمالاً اکنون بسیار بیشتر است.

از این نظر، کووید طولانی مدت یک بحران خاموش است. موردی که به طور بالقوه بیش از نیم میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، اما تمرکز اصلی تحقیقات یا سیاست های بهداشت عمومی نیست. سیندی پرینس، اپیدمیولوژیست از دانشگاه فلوریدا، به دیلی بیست گفت: «مطمئناً نجات جان انسان‌ها ارزشمند است، اما کیفیت زندگی نیز بسیار مهم است – و این ممکن است در افرادی که مدت‌ها به کووید مبتلا هستند، وجود نداشته باشد.

اینکه چرا یک شکاف جنسی در طولانی مدت خطر ابتلا به کووید وجود دارد تنها یک سوال بی پاسخ است که دانشمندان و مقامات بهداشتی می توانند در تلاش برای پاسخ به آن باشند. آنها همچنین می توانند استراتژی های جدید واکسن و پیام های بهداشت عمومی را به طور خاص برای کووید طولانی کار کنند.

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

اما درک طولانی کووید، که چیزی نگویم جلوگیری می کند این یک اولویت در تشکیلات اپیدمیولوژیک جهانی نیست. نش گفت که این باید تغییر کند. “من معتقدم زمان زیادی گذشته است که علاوه بر جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ، روی کووید طولانی مدت تمرکز کنیم.”

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

این اعداد را با نرخ های اخیر مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ناشی از کووید در ایالات متحده مقایسه کنید – به ترتیب سه درصد و 0.3 درصد. کووید طولانی مدت محتمل ترین پیامد جدی هر عفونت جدید کروناویروس است. و احتمالاً محتمل تر می شود.

اما به نظر می رسد که بروز کووید طولانی مدت رو به افزایش است. نرخ بالای عفونت مجدد می تواند یکی از دلایل باشد. در حال حاضر از هر شش نفر یک نفر بیش از یک بار به این ویروس مبتلا می شود. تیمی از دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن و سیستم مراقبت بهداشتی سنت لوئیس اداره کهنه سربازان ایالات متحده در تابستان امسال به این نتیجه رسیدند که عفونت های مکرر با افزایش خطر مجموعه ای از مشکلات همراه است که به طور تصادفی با علائم کووید طولانی مطابقت دارد. . هرچه عفونت مجدد بیشتر باشد، کووید طولانی‌تر است.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

چیزی که نش و هم تیمی هایش را شگفت زده کرد این است که خطر ابتلا به کووید طولانی مدت در بین جمعیت یکنواخت نیست. تیم CUNY دریافت که احتمال ابتلای افراد جوان و زنان به کووید طولانی مدت بیشتر است. نش گفت که نرخ بالاتر واکسیناسیون در میان سالمندان و سالمندان می تواند توضیحی برای اولین بار باشد. اما مورد دوم همچنان یک راز است. او گفت: «مطالعه بیشتر روی این گروه‌ها ممکن است سرنخ‌هایی در مورد عوامل خطر ارائه دهد.

البته ما در جلوگیری از کووید طولانی مدت ناتوان نیستیم. همان ابزارهایی که می توانند از بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید جلوگیری کنند همچنین احتمال بروز علائم طولانی مدت را کاهش دهید – همه اینها با کاهش احتمال ابتلا هر کووید، کوتاه یا بلند. واکسن بزنید در مورد تقویت کننده های خود به روز باشید. در فضاهای داخلی شلوغ نقاب بزنید.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

چه واقعا با این حال، قابل توجه این است که تعداد کمی از آن عفونت های کووید که نیم میلیون نفر در روز هستند، کشنده هستند. اخیراً هر روز فقط 1700 نفر جان خود را از دست داده اند – این یک پنجم تعداد جان باختگان روزانه در فوریه سال گذشته است، زمانی که تعداد مبتلایان جدید هر روز فقط اندکی بیشتر بود.