طوفان «یان» تهدید طوفان «فاجعه بار» است که با تغییرات آب و هوایی بدتر شده است

بر اساس داده‌های اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، سطح دریاها در اطراف فلوریدا از سال 1950 به طور متوسط ​​8 اینچ افزایش یافته است، که عمده این افزایش در سال‌های اخیر رخ داده است زیرا افزایش دمای جهانی باعث سرعت بخشیدن به ذوب شدن یخ‌های قطبی شده است. کلاه ها به گفته NOAA، به دلیل عوامل مختلف، افزایش سطح دریا به طور یکنواخت اتفاق نمی افتد و اقیانوس در سنت پترزبورگ، که در خلیج تامپا قرار دارد، 9 اینچ افزایش یافته است.

“به نظر می رسد موج طوفان تهدید کننده زندگی در امتداد بیشتر سواحل غربی فلوریدا، جایی که هشدار طوفان در حال اجرا است، با بالاترین خطر برای فورت مایرز برای منطقه تامپا، به طور فزاینده ای محتمل است.” مرکز ملی طوفان در یک توصیه 11 صبح اعلام کرد روز سه شنبه صادر شد. “ساکنان این مناطق باید به توصیه های مقامات محلی گوش دهند و اگر برای منطقه شما صادر شده است، از دستورات تخلیه پیروی کنند.”

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا طی یک کنفرانس خبری روز سه شنبه گفت: «در برخی مناطق سیل فاجعه بار و طوفان تهدید کننده زندگی رخ خواهد داد. “وقتی 5 تا 10 فوت موج طوفان دارید، این چیزی نیست که بخواهید بخشی از آن باشید.”

در روز سه‌شنبه با تقویت طوفان رده 3، انتظار می‌رفت که ایان در پایان روز به یک طوفان هیولایی رده 4 تبدیل شود که به سمت شمال شرقی به سمت ساحل صاف و کم ارتفاع فلوریدا می‌چرخد. طوفان ممکن است عصر چهارشنبه قبل از فرود به خشکی کمی ضعیف شود، اما موج طوفانی که ایجاد می‌کند به دلیل افزایش سطح آب‌های دریایی یک تهدید جدی باقی خواهد ماند.

دستورات تخلیه اجباری در 9 شهرستان افزایش یافته است: شارلوت، سیتروس، هرناندو، هیلزبورو، لی، لوی، پاسکو، پینلاس و ساراسوتا.

مرکز ملی طوفان در روز سه‌شنبه پیش‌بینی‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد خط ساحلی جنوب خلیج تامپا تا خلیج بونیتا می‌تواند بین 8 تا 12 فوت موج طوفان را ببیند، زیرا ایان راه خود را به خشکی می‌رساند.

پیش‌بینی می‌شود که طوفان یان روز چهارشنبه در امتداد سواحل جنوب غربی فلوریدا خواهد رسید و یک طوفان 12 فوتی بالقوه «فاجعه‌بار» را به همراه خواهد داشت که با افزایش سطح دریا به دلیل تغییرات آب و هوایی بدتر می‌شود.

طوفان تنها تهدیدی از سوی ایان نیست، زیرا انتظار می‌رود بادهایی با سرعت بیش از 110 مایل در ساعت در هنگام فرود آمدن به خشکی بنشیند. ممکن است در بخش‌هایی از ساحل غربی تا 24 اینچ باران ببارد.

در حالی که مطالعات اخیر نشان داده‌اند که تغییرات آب و هوایی طوفان‌ها را مرطوب‌تر می‌کند و باعث تشدید سریع‌تر آن‌ها می‌شود، برای سال‌ها دانشمندان هشدار داده‌اند که فلوریدا، هموارترین ایالت آمریکا، به دلیل تغییرات آب و هوایی با خطرات شدیدی مواجه است.

طوفان «یان» تهدید طوفان «فاجعه بار» است که با تغییرات آب و هوایی بدتر شده است

فورت مایرز، دومین شهرستان در حال رشد در ایالات متحده، در ارتفاع 10 فوتی از سطح دریا قرار دارد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که فلوریدا جنوبی می‌تواند روی ۱۱ اینچ دیگر افزایش سطح دریا تا سال ۲۰۴۰ حساب کند، زیرا ذوب یخ‌های قطبی به دلیل افزایش دما ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی به سرعت ادامه می‌یابد. در همان بازه زمانی، گرم شدن آبها با سرعتی سریعتر از آنچه قبلا مشاهده شده بود، به طوفان ها انرژی می بخشد.





منبع

این همه آب اضافی وضعیت خطرناک را حتی بیشتر خواهد کرد.

تغییرات اقلیمی و همپوشانی یان با جزر و مد پادشاهی نیمه سالانه که اوضاع را بدتر می کند.