طوفان قدرتمند زمستانی می تواند برف را روی بخش هایی از کشور بریزد

ساعت‌های برف سنگین، سیل ناگهانی: کالیفرنیا، مرکز ایالات متحده برای هوای خشمگین آماده می شوند

سیل کالیفرنیای جنوبی؛ جنوب می تواند شاهد سیل، گردباد باشد

طوفان زمستانی قدرتمندی که روز یکشنبه در سراسر غرب در حال وقوع بود، بخش‌هایی از جنوب کالیفرنیا را با بیش از 7 اینچ باران کوبید و وعده داد که در برخی مناطق از کوه‌های ایالت گلدن استیت تا غرب میانه، سفری با برف را با صدای بلند انجام دهد.

گایگر گفت: “در بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی مینه سوتا، لعاب سنگین یخ ممکن است تاثیرگذارتر از برف باشد.” او گفت که برخی از مناطق داکوتای شمالی و جنوبی که فقط برف را می بینند، دو فوت از آن را می بینند.

در حالی که طوفان به سمت شرق می چرخد، AccuWeather گفت بخش هایی از I-90 و I-94، بزرگراه های اصلی غرب میانه بالا، ممکن است مجبور شوند با افزایش انبوه برف ها بسته شوند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: طوفان قدرتمند زمستانی می‌تواند برف را روی بخش‌هایی از کشور بریزد.



منبع

توماس گایگر، کارشناس هواشناسی AccuWeather توضیح داد که پیش بینی یک سیستم کم فشار قوی که روز دوشنبه در کلرادو و کانزاس تشکیل می شود، هوای مرطوب را از خلیج مکزیک به سمت شمال می کشد و آن را با هوای بسیار سرد مناطق قطبی در کانادا ترکیب می کند.

این تصویر از دوربین ترافیک Caltrans شرایط برفی را در کالیفرنیا SR-89 Snowman در جنگل ملی Shasta-Trinity، کالیفرنیا، شنبه، 10 دسامبر 2022 نشان می دهد.

لورن هاید، متخصص هواشناسی AccuWeather گفت که طوفان ممکن است تمام هفته ادامه داشته باشد. هنوز مشخص نیست: تأثیر آن بر شمال شرق در پایان هفته. اما پیش بینی ها می گویند ممکن است برف و یخ سنگین در راه باشد.

این تصویر از دوربین ترافیک Caltrans شرایط برفی را در کالیفرنیا SR-89 Snowman در جنگل ملی Shasta-Trinity، کالیفرنیا، شنبه، 10 دسامبر 2022 نشان می دهد.

سرویس هواشناسی گزارش داد که در جنوب کالیفرنیا، بخش هایی از ونتورا و شهرستان سن لوئیس اوبیسپو به دلیل بیش از 7 اینچ باران تحت محاصره قرار گرفتند. بیش از 4 اینچ برخی از مناطق شهرستان لس آنجلس را باتلاق کرد و نرخ بارندگی محلی تا یک اینچ در ساعت بخش‌هایی از جنوب غربی کالیفرنیا را خیس کرد و مجموع بارندگی در برخی مناطق به سه اینچ رسید. سیل ناگهانی و جریان آوار یک نگرانی بود، به ویژه در و نزدیک مناطق اخیر که توسط آتش سوزی در منطقه خشکسالی سوخته است.

سرویس ملی هواشناسی هشدار داد که طوفان در سراسر غرب ادامه خواهد داشت و در روزهای آینده “به یک کولاک احتمالی” تبدیل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شد که این سیستم در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، با برف، بادهای شدید و باران یخ‌زده، بخش وسیعی از کشور از کلرادو تا مینه‌سوتا را در بر بگیرد.

گشت بزرگراه اعلام کرد بخشی از بزرگراه 89 کالیفرنیا به دلیل برف سنگین در منطقه دریاچه تاهو بسته شد. به گفته سرویس هواشناسی، بخش‌هایی از کوه‌های سیرا نوادا در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد بارش برف و هوای سفید پنج فوتی است.

سرویس ملی هواشناسی درباره احتمال آب و هوای شدید سه شنبه و چهارشنبه در آرکانزاس، لوئیزیانا، می سی سی پی و تگزاس هشدار داد. به گفته سرویس هواشناسی، رعد و برق های شدید قادر به تولید گردباد، بادهای آسیب رسان و تگرگ خواهند بود.

پیش بینی طوفان برفی “مهم” از کلرادو تا مینه سوتا

سازمان هواشناسی هشدار داد: «برف سنگین تأثیرات عمده‌ای بر بسیاری از مناطق در سراسر کشور خواهد داشت». “سفر ممکن است غیرممکن شود.”

با تقویت طوفان، بارش برف به سمت شرق ادامه خواهد داشت. در بخش‌هایی از مینه‌سوتا می‌توان برف را با هر ترکیب یخی مشاهده کرد. گایگر هشدار داد که یک دهم اینچ یخ می تواند خطرناک باشد.

در برخی مناطق لعاب سنگین یخ مشاهده خواهد شد

بدترین طوفان می تواند اواخر روز سه شنبه تا چهارشنبه رخ دهد و نرخ بارش برف در برخی نقاط به چندین اینچ در ساعت می رسد. گایگر گفت وزش باد می تواند به 60 مایل در ساعت برسد.

او گفت: «یک طوفان برفی بزرگ از کلرادو تا مینه‌سوتا تا اواسط هفته در میان است.