طوفان باران شمال کالیفرنیا می تواند رکوردها را بشکند و به آتش نشانان کمک کند

نمایی از ساحل بیکر در منطقه تفریحی ملی گلدن گیت. انتظار می رود منطقه خلیج در آخر هفته شاهد بارش بی سابقه باران باشد. (برایان ون در بروگ / لس آنجلس تایمز)

اسکات رو، هواشناس سرویس ملی هواشناسی در ساکرامنتو، گفت: «انتظار می‌رود منطقه آتش‌سوزی اواخر یکشنبه یا اوایل دوشنبه مقداری بارندگی داشته باشد.» انتظار می‌رود بیشتر شمال کالیفرنیا باران ببارد.

انتظار می رود این طوفان که از خلیج آلاسکا به سمت جنوب در حال حرکت است، بارندگی های بی سابقه ای را در برخی از بخش های خلیج به ارمغان بیاورد و همچنین می تواند کمکی به آتش نشانان مبارزه با آتش سوزی پشه در Placer County – بزرگترین آتش سوزی جنگلی در این ایالت در سال جاری.

او گفت: “ما هنوز یک زمستان کامل در پیش داریم.”

به عنوان مثال، پیش‌بینی‌های فعلی نشان می‌دهد که در مرکز شهر سانفرانسیسکو در چند روز آینده در مجموع 1 اینچ باران خواهد بارید. میانگین بارندگی ماهانه این شهر در ماه سپتامبر یک چهارم اینچ است.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

سان فرانسیسکو، کالیفرنیا  - شنبه، 23 ژانویه 2016: رنگین کمان در آسمان در نمایی از ساحل بیکر در منطقه تفریحی ملی گلدن گیت سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، در 23 ژانویه 2016. (برایان ون در بروگ / لس آنجلس تایمز)

سیستم آب و هوا ممکن است رطوبت را تا جنوب سانتا باربارا به ارمغان بیاورد. ونتورا و لس آنجلس تا حد زیادی تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

انتظار می‌رود بارش روز یکشنبه سنگین باشد، اما پیش‌بینی‌ها می‌گویند که انتظار می‌رود طوفان به طور کلی مفید باشد، نه خطرناک. برخی سیلاب‌های مزاحم جزئی ممکن است و با سرعت باد تا 20 تا 30 مایل در ساعت و تندبادهای تا 45 مایل در ساعت در امتداد ساحل و در کوه‌های ساحلی، ممکن است قطع برق رخ دهد.

کریستن استوارت، هواشناس در دفتر خدمات هواشناسی ملی در Oxnard گفت: اگر در بخشی از کالیفرنیا زندگی می کنید که انتظار نمی رود این بار باران ببارد، خیلی نگران نباشید.

بعد از ظهر روز شنبه با حرکت طوفان اولیه پاییز به سمت سواحل کالیفرنیای شمالی، ابرهای بلند در منطقه خلیج سانفرانسیسکو جمع شدند.

بروک بینگامن، پیش‌بینی‌کننده سرویس ملی هواشناسی در دفتر خلیج سانفرانسیسکو، گفت: «تا اوایل صبح یکشنبه، بیشتر مناطق خلیج شاهد بارش باران خواهند بود، البته اگر قبلاً باران ندیده‌اند».

داده های تاریخی حاکی از آن است که بارش باران در شمال کالیفرنیا در ماه سپتامبر غیر معمول نیست. آنچه غیرعادی‌تر است میزان بارانی است که انتظار می‌رود طوفان به همراه داشته باشد – در برخی مناطق تا دو برابر یا حتی چهار برابر میانگین ماهانه.