طرف‌های آلمانی به توافقی دست یافتند تا به تقویت دفاعی ادامه دهند

کشورهای ناتو بودجه نظامی خود را در دهه 1990 پس از جنگ سرد کاهش دادند، اما زمانی که روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را در سال 2014 ضمیمه کرد، آنها دوباره وارد عمل شدند. انتقاد، به ویژه از سوی ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری پیشین دونالد ترامپ، به دلیل کوتاهی در این هدف.

برلین (AP) – ائتلاف دولتی آلمان و حزب اصلی اپوزیسیون به توافقی دست یافتند تا با افزایش قابل توجهی در هزینه های دفاعی که اولاف شولز صدراعظم سه ماه پیش اعلام کرد، پیش ببرند.

شولتز سه روز پس از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه گفت که آلمان 100 میلیارد یورو (107 میلیارد دلار) به یک صندوق ویژه برای ارتش خود اختصاص خواهد داد و هزینه های دفاعی خود را بیش از 2 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد داد، اقدامی که مدت هاست بر روی آن انجام شده است. عقب افتاد.

___

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



Source link

شولز روز دوشنبه از این توافق استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری dpa، او در یک نمایشگاه تجاری در هانوفر گفت: “بوندسوره آلمان تقویت خواهد شد.” این کشور در موقعیتی قرار خواهد گرفت که ماموریت دفاعی خود را بهتر از هر زمان دیگری انجام دهد و می‌تواند سهم خود را در ناتو ایفا کند تا بتوانیم هر زمان که بخواهیم از خود در برابر حملات خارج دفاع کنیم.»

مذاکرات در جزئیات فرو رفت، اما دو طرف یکشنبه شب به توافقی دست یافتند که راه را برای آوردن صندوق به پارلمان باز می کند.

شولز افزود: «این به افزایش امنیت آلمان و اروپا کمک خواهد کرد. این پاسخ درست به نقطه عطفی است که با حمله روسیه به اوکراین آغاز شد.»

از جمله، بودجه برای دفاع سایبری و حمایت از کشورهای شریک از بودجه عادی آلمان تأمین خواهد شد، نه صندوق ویژه ای که برخی در ائتلاف دولتی پیشنهاد کرده بودند. بلوک اتحادیه می خواست تضمین کند که این صندوق منحصراً برای ارتش آلمان، بوندسوهر استفاده خواهد شد. هزینه های دفاعی آلمان به طور میانگین چند ساله به هدف 2 درصد خواهد رسید.

شولز می خواست صندوق ویژه را در قانون اساسی تثبیت کند. این امر مستلزم اکثریت دوسوم در هر دو مجلس پارلمان است، به این معنی که او به حمایت جناح راست میانه مخالف بلوک اتحادیه نیاز داشت.