طرفداران می گویند که پارک ملی می تواند برای حفظ یاد و میراث امت تیل کلیدی باشد.


این یکی از بدنام ترین جنایات نفرت آمیز ایالات متحده، جرقه جنبش مدرن حقوق مدنی است – و با این حال، سایت های مرتبط با قتل امت تیل 14 ساله تا حد زیادی نامشخص یا ویران شده اند.

حفظ میراث تیل – و ساختارهای حیاتی برای گفتن داستان او – هدفی است که برخی با متقاعد کردن رئیس جمهور جو بایدن برای استفاده از قدرت اجرایی خود برای ایجاد یک پارک ملی به افتخار کودک سیاه پوست شیکاگو و مادرش، مامی تیل موبلی، به دست می آورند.

آلن اسپیرز، مدیر ارشد منابع فرهنگی انجمن حفاظت از پارک‌های ملی، یک سازمان مستقل و غیرحزبی مستقر در واشنگتن، گفت: «دریافت این موضوع در سیستم پارک‌های ملی، آن را به بالاترین سطح تفسیر و حفاظتی که می‌توانیم مدیریت کنیم، ارتقا می‌دهد. ، DC “ما فکر می کنیم آنها لیاقت آن را دارند.”

مدافعان می گویند که چنین نامگذاری می تواند در موردی که هیچ کس تاکنون تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته، شفا دهد.

‘قابل پیش بینی’: هیئت منصفه بزرگ از متهم کردن زنی که اتهامش منجر به لینچ کردن امت تیل شد، خودداری کرد

دیو تل، استاد ارتباطات در دانشگاه کانزاس که مطالب زیادی در مورد این قتل نوشته است، گفت: «حتی از آنجایی که ما عدالت قانونی نداریم، مهم است که به عدالت روایی فکر کنیم. “این نوعی غرامت برای گفتن حقیقت در مورد آنچه اتفاق افتاده است، و به نظر می رسد ما به چیزی در مقیاس یک پارک ملی نیاز داریم تا شروع به ترمیم سابقه تاریخی کنیم.”

انجمن حفاظت از پارک‌های ملی، که از سیستم پارک حمایت می‌کند و از آن مراقبت می‌کند، امیدوار است که بایدن این پارک را از طریق قانون آثار باستانی 1906 تأسیس کند، که به رؤسای جمهور اختیار ایجاد آثار ملی به منظور حفظ ویژگی‌های مهم فرهنگی یا طبیعی را می‌دهد. چنین اقدامی قوانین کنگره را دور می زند، مسیر اصلی دیگری که معمولاً پارک های ملی توسط آن ایجاد می شوند.

همانطور که توسط انجمن پیش بینی شده بود، بنای تاریخی ملی امت تیل و مامی تیل موبلی دو مکان را در ایالت های جداگانه شامل می شود – کلیسای معبد خدا و مسیح رابرتز در شیکاگو، جایی که مراسم تشییع جنازه تیل در تابوت باز برگزار شد، و شهرستان تالاهاچی. دادگاه در سامنر، می سی سی پی، جایی که محاکمه قاتلان تیل در آنجا برگزار شد.

تل، که کتاب سال 2019 او با نام «به یاد امت تیل»، شیوه های بزرگداشت این جنایت را در دلتای می سی سی پی بررسی می کند، گفت: «هر بنای تاریخی ملی که میراث تیل را گرامی می دارد باید شامل آن دو مکان لنگر باشد.

در آگوست 1955، تیل برای دیدار با خویشاوندانش در می سی سی پی بود که او و پسرعموهایش برای صرف نوشیدنی در بازار مواد غذایی و گوشت برایانت در جامعه روستایی مانی، در حدود 110 مایلی شمال جکسون توقف کردند. در آنجا، تیل متهم شد که برای کارولین برایانت، یک زن سفیدپوست که در فروشگاه کار می کرد، سوت می زد.

چهار روز بعد، پس از فرا رسیدن شب، پسر 14 ساله توسط روی برایانت، شوهر زن و برادر ناتنی‌اش، جی دبلیو میلام، از خانه بستگانش ربوده شد و امت را به انباری در منطقه دورافتاده سان فلاور بردند. به گفته اف‌بی‌آی، تیل شکنجه شد، به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به سرش شلیک شد، سپس جسدش را در رودخانه تالاهاچی در نزدیکی رودخانه تالاهاچی در حالی که یک پنکه به دور گردنش با سیم خاردار بسته بود، انداختند.

در عرض چند هفته، یک هیئت منصفه کاملاً سفیدپوست و کاملاً مرد، روی و میلام را از این جنایت تبرئه کردند. بلافاصله پس از آن، هر دو در یک مصاحبه پولی که در ژانویه 1956 در مجله Look منتشر شد، به قتل اعتراف کردند.

“این تاریخ ماست:” کلیساها، موزه ها و مکان های دیدنی آفریقایی آمریکایی برای حفظ تاریخ سیاه پوستان تلاش می کنند

تل گفت: «در مورد امت تیل هرگز عدالت وجود نداشت.» او گفت که دلیل دیگری است که پارک ملی برای حفظ داستان بسیار ضروری است. هشت سال پیش، زمانی که تل در حین تحقیق در مورد کتابش از سایت های می سی سی پی مرتبط با قتل بازدید کرد، بسیاری از آنها «هنوز کاملاً بی نشان بودند. انباری که او در آن کشته شد اولین مراسم بزرگداشت خود را در ماه اوت برگزار کرد و هنوز هیچ پلاکی در کل شهرستان وجود ندارد.

اخیراً، Tell به توسعه Emmett Till Memory Project کمک کرد، یک برنامه تلفن هوشمند که بازدیدکنندگان را از طریق آن سایت ها هدایت می کند.

اسپیرز گفت که ایجاد یک پارک ملی به افتخار تیل، معنایی فراتر از یک نامگذاری فدرال دارد.

او گفت: «ما همچنین در مورد فرصتی برای شفا، در مورد عدالت ترمیمی صحبت می کنیم.

پارک نه تنها تیل را برجسته می‌کرد، بلکه مادری را که چهره این جنایت شد و خواستار تشییع جنازه تیل با تابوت باز شده بود انجام می‌شد تا به دنیا نشان دهد که چه بلایی سر پسرش آورده‌اند. عکسی از چهره مثله شده تیل که در شماره سپتامبر 1955 مجله جت به نمایش درآمد، به تحریک فعالیت های حقوق مدنی کمک کرد.

بعداً در همان سال، TRM Howard، مدافع اصلی عدالت در مرگ تیل، در مورد این پرونده در کلیسای باپتیست خیابان دکستر در مونتگومری، آلاباما صحبت کرد. در میان جمعیت، روزا پارکس، فعال حقوق مدنی، که ظرف چند روز حاضر نشد صندلی خود را در اتوبوس مونتگومری تسلیم کند، باعث تحریم اتوبوس شد و در نهایت جرقه فعالیت حقوق مدنی یک واعظ جوان به نام دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور را برانگیخت.

اسپیرز گفت: «وضعیت پادشاه به عنوان نماد حقوق مدنی به معنای واقعی کلمه با اقدام رزا پارکس آغاز می‌شود و اقدام او تا حدی بر اساس قتل امت تیل است.

ایجاد سیستم پارک برای همه آمریکایی ها

این پرونده دو بار – توسط FBI در سال 2004 و سپس دوباره توسط وزارت دادگستری در سال 2017 – بدون سرنخ جدیدی بازگشایی شده است. در حالی که هر دو تحقیقات بسته شده‌اند، میراث تیل در قانون مبارزه با امت تایل که بایدن در ماه مارس امضا کرد، زنده است و لینچ را به یک جنایت نفرت فدرال تبدیل کرد.

بنی تامپسون، نماینده ایالت می سی سی پی، که تلاش کرده است تا تلاش های کنگره را برای ایجاد ملی ایجاد کند، گفت: “وقتی به امت تیل و آنچه که او پشت سر گذاشت فکر می کنید، نمی توانید درد و رنجی را که مامی تیل موبلی متحمل شده است فراموش کنید.” بناهای یادبود تیل و دیگر شخصیت های حقوق مدنی می سی سی پی. زمانی که این پارک ایجاد شود، داستان آنچه نژادپرستی در آمریکا با پسرش انجام داد را بازگو خواهد کرد.

“تاریخی”: میشل اوباما و دیگر رهبران سیاه پوست قانون ضد قتل را ستایش می کنند. برخی می گویند تغییرات بیشتری لازم است

اسپیرز گفت که اهمیت حقوق مدنی قتل تیل، تعیین پارک ملی را بخشی از وظایف خدمات پارک ملی برای مرتبط ساختن سیستم پارک برای همه آمریکایی ها می کند. این انجمن به همراه مرکز تفسیری Emmett Till در سامنر، می سی سی پی و National Trust for Historic Preservation، یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی در واشنگتن دی سی، برای این پروژه کمپینی می کنند.

امت تیل در سال 1955 کشته شد.

امت تیل در سال 1955 کشته شد.

در حالی که هیچ جدول زمانی برای این تلاش وجود ندارد، انجمن امیدوار است تا از بررسی فزاینده فدرال در مورد چنین امکانی استفاده کند. از فوریه، دب هالند، وزیر کشور ایالات متحده، از سایت‌های Till در می‌سی‌سی‌پی و ایلینویز بازدید کرده و از کسانی که برای حفظ میراث تیل جنگیده‌اند، شنیده است.

اسپیرز گفت: “امیدواریم که به زودی شاهد ثمره این کار باشیم.”

در پاسخ به سؤالاتی در مورد وضعیت چنین تلاش هایی، خدمات پارک ملی تنها گفت که “در حال حاضر هیچ خبری برای اشتراک گذاری ندارد.”

همانطور که پیشنهاد شد، کلیسا و دادگاه، سازه هایی خواهند بود که تحت مالکیت و مدیریت خدمات پارک هستند، اگرچه سایرین می توانند در محدوده بنای یادبود قرار بگیرند و از سطح حفاظتی برخوردار شوند. نگهبانان پارک می‌توانند بازدیدکنندگان را به سایر مکان‌های مرتبط مانند Graball Landing در نزدیکی گلندورا، می‌سی‌سی‌پی، جایی که جسد مثله شده تیل از رودخانه تالاهاچی ماهیگیری شد، هدایت کنند. و خواربارفروشی در مانی که از آن زمان رها شده است.

انجمن حفاظت از پارک‌های ملی قبلاً از سایر مکان‌های مرتبط با حقوق مدنی، از جمله بنای یادبود ملی حقوق مدنی بیرمنگام در آلاباما و بنای یادبود ملی استون وال شهر نیویورک، که یادبود تظاهرات تاریخی ژوئن 1969 است که در میان جامعه دگرباشان جنسی در شهر در پی این شهر به راه افتاد، حمایت کرده است. یورش پلیس

اسپیرز گفت: «اینها لزوماً داستان‌های شادی نیستند، اما این تاریخی است که باید از آن یاد کرد، زیرا همه بخشی از تجربه مشترک آمریکاست. ما در اینجا فرصت خوبی داریم تا درک عمومی از یکی از حیاتی‌ترین فصل‌های جنبش مدرن حقوق مدنی را افزایش دهیم.»

یک تابلوی ضد گلوله 500 پوندی در محلی که نماد حقوق مدنی امت تیل از رودخانه تالاهاچی بیرون کشیده شد، رونمایی شد.

یک تابلوی ضد گلوله 500 پوندی در محلی که نماد حقوق مدنی امت تیل از رودخانه تالاهاچی بیرون کشیده شد، رونمایی شد.

قرار دادن چنین مکان‌هایی تحت مدیریت فدرال نه تنها ذخیره‌سازی مرتبط با نوک پیکان خدمات پارک ملی را فراهم می‌کند، بلکه سطحی از منابع و حفاظت را برای بقای آنها ضروری می‌سازد. پلاک‌هایی که نشان‌دهنده مکان‌های مربوط به قتل تیل هستند در سال‌های گذشته تخریب شده‌اند، در حالی که سازه‌هایی که تحت حفاظت فدرال نیستند در معرض خطر از دست رفتن اجاره‌های منقضی شده یا تغییر در قوانین محلی هستند.

مرکز ملی حفاظت تاریخی، کلیسای معبد رابرتز را در زمره در معرض خطرترین مکان‌های خود در سال 2020 قرار داد، و در حالی که دادگاه تالاهاچی در فهرست ملی مکان‌های تاریخی ثبت شده است، چنین نام‌گذاری‌هایی مانع از هرگونه اقدام، از جمله تخریب، توسط مالکان غیرفدرال نمی‌شود.

کایل گروتزینگر، سخنگوی انجمن حفاظت از پارک‌های ملی، می‌گوید: «وقتی تاریخ را از دست دادید، تمام شده است. زمانی که به یک مرکز خرید تبدیل شد، دیگر امکان بازگرداندن آن وجود ندارد.»

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: امت تیل: افتخار پارک ملی می تواند میراث را نجات دهد و شفا دهد



منبع