طرفداران جام جهانی مشروبات الکلی را در هتل ها، مشروب فروشی 1 قطر پیدا می کنند

جان گامبرل را در توییتر در www.twitter.com/jongambrellAP دنبال کنید.





منبع

با این حال چوب پنبه ها همچنان در جعبه های لوکس در بازی ها قرار می گیرند. طرفداران در ده‌ها بار هتل، سالن استراحت و کلوپ‌های شبانه با مجوز مشروب، از برج‌های آبجو پر می‌کنند. فروش 14 دلاری بادویزر در منطقه هواداران فیفا دوحه همچنان ادامه دارد.

او افزود که فکر می کند محدودیت های فروش برای مسابقات نیز منطقی است. “من بریتانیایی هستم. من می دانم که بودن همیشه در کنار افراد مست بودن چه حسی دارد.»

بیرون مغازه، یک زن 31 ساله بریتانیایی که به عنوان معلم مدرسه در قطر کار می کند، صندوق عقب ماشینش را پر کرد. با توجه به مفاهیمی که نوشیدن الکل در جامعه قطری می تواند داشته باشد، از ارائه نام خود خودداری کرد، اما انتقادات پیرامون نوشیدن الکل و مسابقات را رد کرد.

اما این منطقه به طور کلی دارای سابقه طولانی با الکل است که خود یک کلمه عربی است. ابو نواس شاعر قرن هشتم حتی به خاطر «خمریت» یا «اشعار شراب» شهرت داشت.

در سراسر خلیج فارس، مشروبات الکلی همچنان در ایران، کویت، عربستان سعودی و شیخ نشین شارجه در امارات متحده عربی ممنوع است. نوشیدن مشروبات الکلی در اسلام حرام یا حرام شمرده شده است. امامان به آیه ای در قرآن اشاره می کنند که شراب را «عمل شیطان» نامیده است.

بارها در قطر معمولاً شناسه کسانی را که به داخل می‌روند اسکن می‌کنند، و بسیاری در طول مسابقات روی سیستم کوپن کار می‌کنند تا مطمئن شوند که طرفداران حداقل مبلغ مشخصی را خرج می‌کنند.

برای من، نوشیدن درست مثل خوردن است. بال پس از بازگشت به خانه در سیاتل، جایی که برای شرکت بوئینگ کار می‌کند، به AP گفت: «می‌دانم که این بخشی از قطر نیست… اما بخشی از جام جهانی نیز هست. یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، Budweiser است، بنابراین به شما نشان می‌دهد که دست به دست هم می‌دهد.»

این فروشگاه – در حال حاضر تنها فروشگاهی است که در قطر مشروبات الکلی می فروشد – بر اساس یک سیستم قرار ملاقات کار می کند و به قوانین سختگیرانه ویروس کرونا که قبل از جام جهانی بر این کشور حاکم بود، بازمی گردد.

علاوه بر کافه‌ها، مشروب‌فروشی نیز وجود دارد که ساکنان و بازدیدکنندگان غیرمسلمان می‌توانند پس از درخواست مجوز دولتی از آن خرید کنند. این مدرسه که در کنار یک مدرسه هندی در محله غبارآلود ابوحامور دوحه واقع شده است، توسط شرکت توزیع قطر، یک شرکت دولتی تحت چتر هواپیمایی قطر اداره می شود، که دارای حقوق انحصاری برای توزیع الکل و گوشت خوک در کشور است.

در یک بازدید اخیر، نگهبانان دو بار هویت و قرارهای یک خبرنگار آسوشیتدپرس را بررسی کردند. سیم تیغ بر روی دیوارهای مرتفع محوطه قرار گرفته است که بازدید عموم را از داخل آن منع می کند. علائم هشدار می دهند که هرگونه سوء استفاده ای که برای نگهبانان باشد می تواند منجر به لغو مجوز الکل شود. بشکه های خالی آبجو نقره ای رنگ در پارکینگ انباشته شده است.

پوشش جام جهانی AP: https://apnews.com/hub/world-cup و https://twitter.com/AP_Sports

مغازه مشروب فروشی است

اوکالاگان گفت: «بسیار لذت‌بخش است، اگر شب‌ها بخواهید می‌توانید یک نوشیدنی در اینجا بنوشید. “شما گروهی از طرفداران دارید که در اطراف پرسه می زنند و به دنبال نوشیدنی می گردند.”

نقشه آنلاین بارهای بال در قطر بیش از 875000 بار مشاهده شده است. یک حساب توییتر همراه او را نشان می دهد نوشیدن دو پیمانه آبجو در 10 ثانیه.

بازدیدکنندگان مجاز به آوردن الکل به کشور نیستند. بسیاری از هتل ها خشک هستند و مهمانان را از آوردن الکل به اتاق خود منع می کنند.

درموت اوکالاگان، یک هوادار 66 ساله فوتبال از دوبلین، ایرلند، از نوشیدنی بسیار آرام تری در بار لذت برد و در کنار گروه موسیقی کوبایی چیکاس ملائو تاب خورد.

اد بال، یک آمریکایی که نقشه آنلاینی برای imbibers در دوحه ایجاد کرده است تا بارها را پیدا کند، گفت: «نباید بگویم که برای سوخت زندگی خود به الکل نیاز دارید، اما زمان خوبی است. این تصور که در قطر نمی توان مشروب نوشید، اشتباه است. جاهایی هست.»

محدودیت های سفت و سخت در مورد الکل یک واقعیت زندگی در این ملت مسلمان محافظه کار در شبه جزیره عربستان است که از همان تعبیر سخت وهابی از اسلام پیروی می کند که همسایه خود عربستان سعودی است. هواداران فوتبالی که برای جام جهانی به قطر آمده بودند درست قبل از شروع مسابقات طعم آن را چشیدند زیرا مقامات فروش آبجو در استادیوم ها را لغو کردند.

هم الکل و هم گوشت خوک 100 درصد عوارض واردات دارند. قطر می گوید که از درآمد مالیاتی برای بهبود مراقبت های بهداشتی، زیرساخت ها، آموزش و سایر خدمات عمومی استفاده می کند.

بخش کوچکی از فروشگاه پیتزاهای پپرونی گوشت خوک منجمد، تکه های بیکن، اسپم و قوطی های گوشت خوک و لوبیا را ارائه می دهد.

او در مورد سیستم صدور مجوز در قطر گفت: «این واقعاً یک معامله بزرگ نیست. “مثل رفتن به سوپرمارکت است – برای الکل.”

___

دوحه، قطر (AP) – در محله‌ای پر گرد و غبار در حومه پایتخت قطر، نگهبانان در محوطه‌ای محصور شده با سیم تیغ می‌ایستند و قبل از اجازه دادن به هر کسی، گذرنامه‌ها و مجوزها را به دقت بررسی می‌کنند. اما این یک زندان یا یک منطقه با امنیت بالا نیست که مرتبط با جریانات جاری باشد جام جهانی.

شنبه شب، گروهی از روس‌ها در جریان بازی تیم آمریکا با هلند در حالی که عکس‌ها را پایین می‌آوردند و با سرورهای هارپ ایرلندی دوحه عکس می‌گرفتند، با فریادهای ناگوار فریاد زدند.

مشتریان گاری‌های خود را پر می‌کردند یا بطری‌ها و قوطی‌ها را در دستان خود حمل می‌کردند، فهرست‌های خرید را بررسی می‌کردند یا به اعضای خانواده پیام می‌دادند تا آنچه را که لازم است بررسی کنند. چند نفر برای این مسابقات پاس فیفا را بر گردن داشتند.

___

در انتهای مسیری با بوی کلر، مشتریان به ورودی فروشگاه می رسند. در داخل، قفسه ها و غرفه ها با بطری های شراب که تا حد زیادی از 12.50 دلار تا 45 دلار قیمت دارند، ذخیره شده است. یک لیتر ودکای Absolut 42 دلار است، در حالی که یک لیتر ویسکی جک دنیلز 70 دلار به خریدار باز می گردد. یک بسته 24 عددی قوطی استاندارد Budweiser نزدیک به 52 دلار قیمت دارد.