طرح کوپن مدرسه سندرز قانونگذاران آرکانزاس را تایید کرد

سنای جمهوری خواهان با 26 رای موافق در برابر 8 رای موافق به ارسال لایحه 145 صفحه ای به سندرز داد که حداقل حقوق معلمان را نیز افزایش می دهد و محدودیت های جدیدی برای آموزش کلاس در مورد گرایش جنسی و هویت جنسی ایجاد می کند.

برنامه‌های حساب پس‌انداز مشابهی در آریزونا و ویرجینیای غربی وجود دارد و در حداقل ده ایالت دیگر در سال جاری پیشنهاد شده‌اند.

این لایحه عمدتاً با رأی حزبی تصویب شد و دو جمهوری‌خواه به شش دموکرات سنا پیوستند تا با این اقدام مخالفت کنند. برایان کینگ، سناتور جمهوری خواه، که به آن رای منفی داد، گفت که نگران هزینه طولانی مدت پس از اجرای کامل کوپن ها است. مقامات آموزش ایالتی تخمین زده اند که این قانون در سال اول 297 میلیون دلار و سال بعد حدود 343 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

سندرز در بیانیه‌ای گفت: «من آماده‌ام فردا آن را امضا کنم و به وضعیت ناموفقی که برای مدت طولانی بر سیستم آموزشی ما حاکم بوده پایان دهم». هر بچه ای باید در اینجا در آرکانزاس به آموزش با کیفیت و مسیری برای رسیدن به شغلی با درآمد خوب و زندگی بهتر دسترسی داشته باشد.»

این لایحه همچنین با استخدام «مربیان سوادآموزی» برای کمک به دانش‌آموزان، ابتکارات جدیدی را با هدف بهبود نرخ باسوادی در ایالت ایجاد می‌کند.



منبع

دموکرات‌ها و گروه‌های معلمان مخالف طرح کوپن گفته‌اند که این طرح مدارس دولتی را با هدایت منابع به مدارس خصوصی که برای پذیرش همه دانش‌آموزان الزامی نیست، تهدید می‌کند. مخالفان همچنین گفته اند که نگران این هستند که این قانون بتواند در درازمدت دستورات بدون بودجه برای مناطق ایجاد کند.

لیتل راک، آرک. (AP) – قانونگذاران آرکانزاس روز سه شنبه اصلاحات اساسی در آموزش و پرورش را تصویب کردند که یک برنامه جدید کوپن مدرسه ایجاد می کند و یک پیروزی بزرگ در سیاست را به فرماندار جمهوری خواه سارا هاکبی سندرز می دهد که به گفته منتقدان می تواند حمایت از مدارس دولتی را تهدید کند.

لاو قبل از رای گیری گفت: “من تقریباً مطمئن هستم که هیچ یک از ما نمی خواهیم به آنجا برگردیم. اما وظیفه من به عنوان یک سناتور ایالتی این است که وقتی می بینم مشکلی پیش می آید زنگ خطر را به صدا درآورم، و من می گویم این لایحه چنین است. ما را در مسیر اشتباه هدایت می کند.»

سناتور دموکرات فرد لاو گفت که نگران است این برنامه مدارس دولتی را بیشتر جدا کند.

برین دیویس، سناتور جمهوری خواه، حامی این لایحه، پیش از رای گیری گفت: «ما به خانواده ها برای داشتن آزادی برای گرفتن بهترین تصمیمات برای فرزندانشان خواسته شده ایم.

دموکرات‌ها و گروه‌های معلمان از دیگر بخش‌های این لایحه، از جمله حذف برنامه حقوق و دستمزد معلمان که محدوده حقوق را بر اساس تحصیلات و سال‌ها تجربه تعیین می‌کند، انتقاد کرده‌اند. منتقدان می گویند این اقدام می تواند معلمان کهنه کار را مجازات کند. این قانون مدارس را ملزم می‌کند تا برنامه‌های حقوق خود را تعیین کنند.

کینگ پس از رای گیری گفت: “من فقط در سال های سه و چهار نگران هستم، خدای نکرده اتفاق بدی بیفتد، که در نهایت نتوانید هزینه آن را بپردازید.”

در طی سه سال، این طرح یک “حساب آزادی آموزشی” را برای پرداخت هزینه های تحصیل خصوصی و خانگی معادل 90 درصد بودجه ایالتی برای هر دانش آموز برای مدارس دولتی، که در حال حاضر 7,413 دلار است، وارد می کند. این بخشی از فشار مجدد برای چنین برنامه‌های کوپن پس از همه‌گیری COVID-19 است که تا حدی توسط دعوا بر سر برنامه درسی مدرسه تقویت شده است.

مقررات دیگر شامل ممنوعیت آموزش کلاس در مورد هویت جنسیتی و گرایش جنسی قبل از کلاس پنجم است، مشابه محدودیت فلوریدا که منتقدان آن را قانون “نگو همجنسگرا” نامیده اند. بخش دیگری از این قانون، فرمان اجرایی سندرز را که در ژانویه امضا کرد، به قانون می‌نویسد که تدریس تئوری نژاد انتقادی را ممنوع می‌کند.

این بازنگری همچنین حداقل حقوق معلمان را با 39 درصد افزایش به 50000 دلار در سال در پی درخواست‌های دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در چند ماه گذشته برای افزایش حقوق اولیه از یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در کشور، افزایش می‌دهد.

این لایحه مهمترین اولویت قانونی سندرز، دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید بود که در ژانویه به عنوان فرماندار این کار را آغاز کرد. او گفت که قصد دارد روز چهارشنبه این قانون را امضا کند.