طرح حمله مخفی پوتین یک کابوس اوکراینی خواهد بود

جنگنده‌های مزدور که برای واگنر، ارتش خصوصی پوتین کار می‌کنند، رهبری سولدار و شهر باخموت را برعهده دارند. جنگجویان استخدام شده از زندان های روسیه کلید حمله بودند. دیلی بیست گزارش داد که پیشروی های بی باک آنها به سمت مرگ تقریباً قطعی به روس ها کمک کرد تا نقاط مقاومت اوکراین را شناسایی کنند.

شنبه گذشته یک موشک Kh-22 روسیه بیش از 70 آپارتمان را در شهر دنیپرو در جنوب مرکزی اوکراین منهدم کرد و دست کم 44 نفر از جمله چهار کودک را کشت. یولیا ماشوتا، سردبیر روزنامه‌های Svoi.City، اوایل این هفته به دیلی بیست گفت: «فریاد قربانیان در فیلم‌های فاجعه هنوز در سرم می‌پیچد».

علاوه بر کشته شدن غیرنظامیان، تعداد زیادی از سربازان اوکراینی نیز کشته شده اند.

روسیه این هفته اولین پیروزی خود را در جنگ برای ماه ها اعلام کرد و مدعی شد که شهر معدن نمک سولدار در دونتسک را تصرف کرده است. هنوز در مورد اینکه آیا جنگ برای کنترل شهر ادامه دارد یا خیر، اختلاف وجود دارد، اما روس‌ها آشکارا به دستاوردهای ارضی دست یافته‌اند – با هزینه هنگفت.

سربازان اوکراینی در 14 ژانویه سنگرها را در میدانی نه چندان دور از سولدار تجهیز می کنند.

سرهنگ ژدانوف می گوید تنها یک مرد در جهان است که می داند جنگ در اوکراین چه زمانی پایان می یابد: جو بایدن، رئیس جمهور. او معتقد است که جنگ تا زمانی ادامه خواهد داشت که کاخ سفید تمام قدرت نظامی اضافی مورد درخواست اوکراین را امضا کند.

سربازان اوکراینی در 14 ژانویه سنگرها را در میدانی نه چندان دور از سولدار تجهیز می کنند.

آناتولی استپانوف/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی

” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/TBbehFGoC8oufbdtPup8Lw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ4Mg–/https://media.zenfs.com/en/thedailybeast.com/33900f3898cc0f2e7177ffe4702a9330″/>

نیکلای پاتروشف مشاور ارشد او روز شنبه گفت: «رویدادهای اوکراین درگیری بین مسکو و کیف نیست. این یک رویارویی نظامی بین ناتو و بالاتر از همه ایالات متحده و انگلیس با روسیه است.

Stringer/AFP از طریق گتی

اوکراین فاقد مهمات و سلاح است. عمروف گفت: «ما با زانوهای خالی با روس ها می جنگیم.

عمروف که همچنین رئیس صندوق دارایی دولتی است، گفت: موشک‌ها و حملات زمینی روسیه تاکنون اموالی به ارزش بیش از 127 میلیارد دلار را تخریب کرده یا به سرقت برده‌اند. خشونت تجارت اوکراین را از بین برده است. دولت برای جبران ضرر و زیان و ایجاد منابع اوکراین، اکنون شرکت های دولتی را می فروشد، اما این به اندازه کافی نزدیک نیست. آنها نیاز به افزایش سرمایه گذاری از سوی غرب دارند.

اومروف گفت: «روس‌ها از 240 درجه ما را محاصره کرده‌اند و از دریای سیاه، از بلاروس و مناطق لوهانسک و دونتسک حمله می‌کنند.

یکی از مشکلات اوکراین کمبود سامانه‌های دفاع هوایی است، اما آنها امیدوارند که سیل کمک‌های نظامی غرب اعلام شده به تغییر آن کمک کند.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های مرکز لوادا، تعداد روس‌هایی که معتقدند این کشور «قطعاً باید به اقدامات نظامی در اوکراین ادامه دهد» به ۲۳ درصد کاهش یافته است. و بنابراین، پوتین در حال به روز رسانی لفاظی های خود است. او دیگر از “وحدت” مردم اوکراین و روسیه صحبت نمی کند. کرملین از دعوت روس ها برای مرگ برای میراث باستانی روس کیوان منصرف شده است. در عوض، آنها این جنگ را به عنوان یک نبرد قدرتمند علیه ناتو معرفی می کنند.



<div class="inline-image__caption">
<p>بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید.  ثبت نام کن.</p>
<p>زرادخانه حماسی اسلحه های وسترن امسال برای پوتین می آید</p>
<p<p

<p>سرهنگ اوله ژدانوف، یکی از کارکنان سابق اداره عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، به دیلی بیست گفت که واحدهای نظامی و اطلاعاتی اوکراین در حال ردیابی حرکت نیروهای روسی در زمان واقعی هستند.</p>
<p>با چشمانی پر از اشک به پرچم های کوچک روی زمین نگاه کرد.  زینچنکو به دیلی بیست گفت: «پوتین می‌داند که می‌تواند تا زمانی که در این جنگ می‌جنگد بیرون از زندان بماند، بنابراین تا زمانی که زنده است، حمله به ما را متوقف نخواهد کرد».  روسیه سربازان بیشتری را بسیج می کند، این جهنم پایانی ندارد.</p>
<p>بیشتر در The Daily Beast بخوانید.</p>
<p>میدانی از پرچم‌های ملی کوچک آبی و زرد در میدان مرکزی کیف، معروف به میدان، در حال رشد است.  روی هر پرچم نام یک سرباز کشته شده حک شده است.  اولنا زینچنکو، یک مهندس، پس از گذشت این هفته، پول خود را به داوطلبانی که برای ارتش پول جمع‌آوری می‌کردند اهدا کرد: “این برای مدافعان ما است.”  او یک روبان کوچک آبی و زرد را از یک داوطلب گرفت و دور مچ دستش چرخاند.</p>
<p>اوکراین به خوبی می داند که با خشم آن درگیری ده ساله با ناتو مواجه است.</p>
<p>پوتین و پاتروشف هر دو فارغ التحصیل مدارس KGB شوروی هستند.  آنها همیشه آمریکا و متحدانش را دشمنانی می دانستند که ارزش نابودی به هر قیمتی دارند.</p>
<p>پوتین: هرگز نمی‌توانستم بحران‌های غیرمنتظره 2022 را که ایجاد کردم، پیش‌بینی کنم.</p>
<p><figcaption class=Stringer/AFP از طریق گتی

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

رستم عمروف، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده با روسیه، گفت که کرملین در حال آماده شدن برای یک پیشروی تازه است که می تواند از فوریه آغاز شود. این حمله از شمال، بر فراز مرز بلاروس، از استحکامات روسیه در شرق اوکراین و از جنوب، جایی که شبه جزیره کریمه در دریای سیاه توسط نیروهای ولادیمیر پوتین در سال 2014 و شهرهای نزدیک به Melitopol و Zaporizhzhia تصرف شد انجام می شود. اکنون نیز تحت کنترل روسیه هستند.

کیو – اوکراین برای یک حمله بزرگ جدید آماده است که می تواند ظرف چند هفته آغاز شود. یکی از افراد اصلی رئیس جمهور زلنسکی به دیلی بیست گفت که آنها انتظار دارند یک اقدام قریب الوقوع روسیه برای محاصره کشور با حمله همزمان از سه جبهه.