طراحی داخلی منزل

چیدن مبلمان به صورتی که اطراف هر قطعه از آن به منظور گردش انرژی تا حدودی آزاد باشد مناسب است و در مورد تختخواب نیز همین روش صدق می کند . در نورپردازی دکوراسیون باید دقت شود ، در مکان هایی که نور کافی وجود ندارد ، به وسیله چراغ هایی نور نداشته آن برطرف شود. اگر ورودی خانه شما دارای فضایی بزرگ است سعی کنید با استفاده از چند وسیله یا دکور خاص و زیبا آن قسمت را منحصر به فرد نشان دهید. بوهمیان در قرن بیستم در جنوب جمهوری چک زندگی می کرده اند و علاقه خاصی به استفاده از وسایل دکوراتیو که نشان دهنده فرهنگ های مختلف می باشند داشته اند. شما میتوانید هنگام معماری داخلی ساختمان اداری با چک کردن محیط فعلی خود به این سوال پاسخ دهید. این که چطور میتوانید یک دکوراسیون داخلی منزل که در عین حال هوشمندانه و خلاقانه باشد برای خود ایجاد کنید، نیاز به رعایت چند نکته ساده دارد که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. بازسازی منزل کاری پیچیده است که نیاز به طراحی قبل از بازسازی دارد. صرف نظر از این که آگاهی از گزینه ها برای محاسبه ی هزینه طراحی مهم است، این قیمت به طراح نیز بستگی دارد.

اين نرم افزار با دارا بودن امکانات کامل براي طراحي داخلي به صورت 3 بعدي، محيط تقريبا ساده اي نيز دارد که باعث ميشود با کمي تمرين بتوانيد به راحتي با آن کار کنيد. البته برخی از طراحان داخلی نیز هستند که به صورت خاص بر روی طراحی رستوران ، طراحی آشپزخانه ها و یا سرویس بهداشتی کار می کنند. گذشته از موضوع تأثیر بر روی دیگر لوازم محیط، دیوارها و رنگ انتخابشان در تغییر وسعت و نور فضا نیز بسیار مؤثر است. آنها را در بخش های مختلف خانه با اثاثه یا لوازم داخلی قرار دهید تا سعی کنید هماهنگی لازم را میان آنها برقرار کنید. زمانی که صحبت به استفاده از آباژور به میان می آید، بسیاری از افراد به فکر استفاده از انواع آباژور که بر روی میز در کنار تخت قرار می گیرد، می افتند.

در گذشته در خانه های اروپایی فضایی مجزا برای این کار در نظر گرفته می شد اما با توجه به مساحت امروزی خانه ها و کوچک شدن آن ها و همچنین تمایل افراد به استفاده از مواد غذایی تازه تر ، فضایی که به این کار اختصاص داده شده است هم به داخل فضای آشپزخانه آمده است و هم کوچکتر شده است . با قرار دادن گلدان کوچک گیاه با برگ های سبز روی میز محل کارتان ناخودآگاه از رنگ سبز و تاثیر آرامش بخش آن بهره و بعد علمی آن را به کارگرفته اید و با زیبا تر کردن محیط کار به بعد هنری دکوراسیون داخلی معنا بخشیده اید. پیچ و تاب دادن به پرده ها و والان با منگوله و یا حاشیه های مختلف از ویژگی های متداول پرده در سبک تردیشنال محسوب می شود. علاوه براین، کاغذ دیواری و پرده های راه راه و گلدار، مبلمان های آنتیک، روتختی های نخی و کتان با طرح های گلدار و کاملا زنانه و وسایل دکوراتیو قدیمی یا طرح قدیم از قبیل گرامافون در این سبک به وفور به چشم میخورند. به همین دلیل است که مبلمان های قدیمی، پرده های گلدار و رنگارنگ، تابلوهای چوبی با طرح های عجیب و غریب، کوسن و رومیزی های قلاب بافی و مکرومه بافی شده و شاخه های بلند نی خیزران و ترکیب رنگ سفید و کرم و قهوه ای از مهم ترین ویژگی های این سبک دکوراسیون محبوب به شمار می رود.

بنابراین می توان گفت طراحی فرایندی است که به کار بازسازی جهت می دهد تا اکیپ های اجرایی نیز با مهارت های خود بتوانند به نحو احسن کار بازسازی خانه را پیش ببرند. تغییر و تحول در سبک زندگی و رنگهای به کار رفته در فضای داخلی منازل در قرن بیستم میلادی به شدت به چشم میخورد. به طوریکه در دهه 50 تا 70 میلادی در قرن بیستم ترکیبی از سبک های مختلف را می توان در سبک دکوراسیون رترو مشاهده نمود. در پی افزایش نیاز به دکوراسیون داخلی، وجود طراحان داخلی در قرن بیستم تبدیل به ضرورت شد. به عنوان مثال زمانی که بخواهید سالن پذیرش را تغییر دهید، نیاز به طراحی داخلی و نقشه تری دی آن قسمت از مطب یا کلینیک است که با دریافت وجه این عمل برای شما ارائه می شود.

می شوند. به طور مثال استفاده از رنگ آبی در آیتم های داخلی خانه موجب کمتر شدن تعداد ضربان قلب و آرامش قلب، در حالی که رنگ قرمز ضربان را شدیدتر میکند. انتخاب هوشمندانه هر عنصر حس متفاوتی در فضا القا میکند. اما برای انتخاب رنگ ، طرح و چیدمان آن بر روی دیوار یا میز در بخشی از پذیرایی و نشیمن لازم است به نکات متعددی توجه داشته باشید. مراقبه و به آرامش رساندن روح نیاز به مکانی دارد که نوعی امنیت و صلح در آن احساس گردد. هاویس معتقد بود طراحان باید متناسب با نیاز افراد و سلیقه مشتری سبکی از دکوراسیون داخلی را اتخاذ کرد. این فضاها باید پاسخگوی نیاز افرادی باشد که قرار است از آن ها استفاده کنند.

یکی از متفاوت ترین و منحصر به فردترین استایل های دکوراسیون گیک شیک می باشد که مهم ترین نشانه آن تیره و کم نور بودن فضا می باشد. یکی از از مالامال طرفدارترین مدل سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری به کار گیری از سبک شرکت های طراحی داخلی ساختمان دکوراسیون صنعتی است. اداره و یا شرکتی که ما در آن مشغول به کار هستیم، به نوعی خانه دوم ما است. هزینه تعمیر هر موبایل به نوع موبایل و کمپانی سازنده آن بستگی دارد؛ به گونهای که هزینه تعمیر موبایلهای آیفون بیشتر از سایر گوشیهای هوشمند موجود است. این نوع دکوراسیون را در خانه های ایرانی ها و سایر کشورهای خاورمیانه می توان به راحتی مشاهده کرد. استفاده از رنگ های تند و روشن در کنار یا رنگ های بسیار ملایم همراه با مبلمان های روکش مخمل، زمین هایی با کفپوش های سنگی، چوبی و مرمر و حتی پلاستیکی و مبلمان های بزرگ و کتابخانه های پر از قفسه در این سبک به راحتی به چشم میخورد. همچنین با ثبت شرکت دکوراسیون داخلی و یا ثبت شرکت معماری به راحتی میتوانید در پروژه ها و مناقصات و مزایدات دولتی نیز شرکت نمایید. اما فراموش نکنید که در طراحی به مکان قرار گیری گاوصندوق ها نیز باید توجه شده و به گونه ای باشد که در دید مشتری قرار نگیرد و در عین حال دسترسی کارمندان به آنها آسان باشد.

در واقع وقتی از دکوراسیون داخلی منزل صحبت می شود به معنایانتخاب وسایل و چیدمان آنها است که در قسمت های مختلف منزل مانند پذیرایی، نشیمن،اتاق خواب و حتی سرویس دستشویی و حمام نیز به کار برده می شود. به عنوان مثال یک طراح داخلی با استفاده از ابزارهایی مانند مبلمان، رنگ، نور و .. می تواند به یک اتاق ۱۵ متر مربعی فضایی بدهد که یا آن را به یک اتاق خواب و یا دفتر کار شرکت تبدیل کند، زیرا این دو عملکرد با چیدمان متفاوت قابل انجام است. با توجه به میزان بودجه و میزان رفت و آمد افراد و مساحت فضای شرکت بهترین نوع آن را می ­توان انتخاب کرد. اگر از آن دسته افراد هستید که علاقه خاصی به ترکیب رنگ صورتی و آبی فیروزه ای دارید، باید بدانید که سبک دکوراسیون پالم بیچ می تواند از انتخاب های منحصر به فرد برای شما باشد. برای این منظور می توان از سبک خاصی در دکوراسیون منزل استفاده کرد که به سبک ذن یا مراقبه معروف می باشد. شاید جالب باشد که به بیان ساده دکوراسیون داخلی را این گونه تعریف کنیم: “هنر زیباسازی فضا با استفاده از ذوق و سلیقه به منظور ارتقا رفاه و کارکرد”.

دلیل استقبال از این شیوه طراحی، آرامش و صمیمیتی می باشد که در آن ها احساس می گردد. در چند سال اخیر طراحی های مینیمال در بسیاری از جوانب زندگی دیده میشوند و با استقبال بسیار زیادی مواجه شده اند. در بسیاری از موارد استفاده از این وسایل کل فضای اتاق را اشغال کرده و اتاق بسیار بسته و شلوغ دیده می شود. برخلاف سبک های مدرن که اغلب روشن و سفید می باشند، در سبک گوتیک فضای بسیار کم نور با پنجره های بلند دیده میشود. در این سبک تنه درخت و پوست طبیعی گوسفندان، الوارهای پهن در سرویس بهداشتی و حمام و دیوارها، شومینه های سنگی و هر آنچه که طبیعت را به خانه دعوت کند استفاده میشود. میتوانید از تعداد زیادی هالوژن استفاده کنید تا با تعداد زیاد منبع نور از تجمع نور در یک نقطه جلوگیری شود.

مینیمال در لغت به معنای سادگی می باشد و استفاده از تعداد اندک رنگ و حذف تجملات و پیچیدگی از مهم ترین ویژگی های آن می باشد. فرانسه از جمله کشورهایی می باشد که به تجملات در نوع وسایل و تزئینات خانه توجه زیادی داشته و به همین خاطر ترکیب رنگ قرمز و زرد را می توان در خانه های آنها مشاهده کرد. دراین نوع قرارداد پیمانکار در ازای حق الزحمه ثابتی فرآیند بازسازی را مدیریت می کند. از اصلی ترین ویژگی های به کار رفته در این سبک دکوراسیون منزل می توان به تاریک بودن و استفاده بسیار کم از نور در فضا اشاره کرد. حال با دانستن نکات کلیدی و اصول طراحی که ما در مجله دلتا ارائه میکنیم، میتوانید خانه و محل کار خود را به طور حرفه ای دکوراسیون کنید.

نقطه کانونی در اجرای دکوراسیون داخلی منزل در واقع اولین کاری است که یک دکوراتور انجام میدهد. درباره اجرای سقف کناف چه میدانید؟ در مقابل، ویژگی هایی همچون سقف های بلند، استفاده از تابلو و وسایل دکوراتیو با اشکال مدرن و هندسی، آینه های قدی و بزرگ با قاب های چوبی، شومینه و گچبری هایی که اطراف در و پنجره قرار گرفته و حذف وسایل غیر ضروری در این سبک به چشم میخورد. به عنوان مثال، در این سبک از میز بار و مبلمان های مخمل با پایه های طلایی، میزهای لاکچری و وسایل دکوراتیو و آینه های قاب طلایی به وفور استفاده میشود. علاوه براین، استفاده از تابلو با قاب های طلایی و همچنین سنگ های براق و گرانیتی نیز در بخش های مختلف خانه در سبک دکوراسیون فرانسوی رواج زیادی دارد.

شما می توانید اتاق خود را با هر وسیلهی زیبایی که فکر می کنید با سبک اتاق همخوانی دارد، چیدمان کنید. در دنیای امروز علیرغم مزایا و زیبایی هایی که زندگی مدرن به همراه دارد، بسیاری از افراد به سمت خانه های روستایی گرایش پیدا نموده و آرامش را در آنها جستجو می کنند. به علت اینکه نقشههای طراحی داخلی منزل خیلی جزییات ریز و پیچیده ای دارد، اگر در متراژ لوله کشی ها یا جای قرار گرفتن سیم های برق و… یک طراحی داخلی خوب ویژگی هایی دارد که سبب می شود فرد احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

از دیگر محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل ترنزینشال یا انتقالی می باشد. یکی از محبوب ترین سبک های چیدمان دکوراسیون داخلی منزل استفاده از ترکیب رنگی های گرم و فرش و گلیم می باشد. سبک دکوراسیون ویکتوریایی یکی از تجملاتی ترین استایل ها برای چیدمان وسایل در منزل می باشد که از سبک زندگی کاخ و قصرهای انگلیسی در سال های 1820 نشات گرفته شده است. سبک دکوراسیون روستیک rustic یا روستایی از نوع چیدمان کلبه های چوبی آسیای مرکزی و آفریقایی و حتی اروپا نشات گرفته است. مهم ترین ویژگی این سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، ترکیب رنگ سفید و سادگی و استفاده از وسایل چوبی در آن می باشد.