صف برای تابوت ملکه “مکث” شد زیرا انتظار 14 ساعت می رسد

کارولین کویلتی از لندن گفت که حدود ساعت 4 صبح جمعه به خط رسیده است.

دفتر لیندسی هویل، رئیس مجلس عوام، روز جمعه از اظهار نظر درباره گزارش رسانه آمریکایی پولیتیکو مبنی بر اینکه هیئت چینی اجازه ورود به تالار وست مینستر را نخواهد داشت، خودداری کرد.

پوشش AP ملکه الیزابت دوم را در https://apnews.com/hub/queen-elizabeth-ii دنبال کنید



منبع

بیشتر اعضای ارشد سلطنتی نقش‌های افتخاری نظامی دارند و در مراسم بزرگداشت ملکه یونیفرم پوشیده‌اند. هری که در افغانستان به عنوان یک افسر ارتش بریتانیا خدمت می کرد، در طول مراسم پیاده روی تابوت ملکه از کاخ باکینگهام، لباس های غیرنظامی پوشید، زیرا او دیگر عضوی از خانواده سلطنتی نیست. او و همسرش مگان از وظایف سلطنتی دست کشیدند و در سال 2020 به ایالات متحده نقل مکان کردند.

در همین حال، گزارش شده است که هیئتی از مقامات چینی از بازدید از سالن تاریخی در مجلس که در آن تابوت ملکه فقید در حالت خوابیده است، منع شدند، زیرا ژئوپلیتیک بر مراسم باشکوه مرگ پادشاه سایه افکنده است.

چارلز که چندین دهه قبل از به سلطنت رسیدن شاهزاده ولز بود، به لنداف در کاردیف سفر می کند تا به احترام مادر مرحومش دعا و تأمل کند و از مجلس ولز، سنند، تسلیت دریافت کند.

سفیر چین در بریتانیا پس از آنکه پکن سال گذشته هفت قانونگذار بریتانیایی را به دلیل مخالفت با رفتار چین با اقلیت اویغور خود در منطقه دورافتاده سین کیانگ تحریم کرد، به مدت یک سال از حضور در پارلمان محروم شد.

در پکن، سخنگوی وزارت خارجه چین، مائو نینگ گفت که گزارش پولیتیکو را ندیده است، اما به عنوان میزبان مراسم خاکسپاری ملکه، دولت بریتانیا باید “پروتکل های دیپلماتیک و آداب مناسب را برای پذیرایی از مهمانان رعایت کند.”

انتظار می رود یک هیئت چینی در مراسم خاکسپاری ملکه دوشنبه که در کلیسای وست مینستر ابی است و نه پارلمان شرکت کند. سازمان دهندگان مراسم خاکسپاری لیست مهمانان را منتشر نکرده اند و مشخص نیست چه کسی از چین ممکن است در آن شرکت کند.

او گفت: «فکر می‌کنم این لحظه‌ای از تاریخ است، و اگر نمی‌آمدم و آن را جشن نمی‌گرفتم و آن را نمی‌دیدم و بخشی از آن نبودم، فکر می‌کنم واقعاً پشیمان می‌شوم».

___

یک روز بعد انتظار می رود که هر هشت نوه ملکه الیزابت دوم به مدت 15 دقیقه در کنار تابوت او بیدار بمانند.

ویلیام که پس از مرگ مادربزرگش و پادشاه شدن پدرش اکنون وارث تاج و تخت است، قرار است سر تابوت و هری در پایش بایستد. هر دو شاهزاده که از سربازان کهنه سرباز هستند، لباس فرم خواهند داشت.

یک ردیاب زنده صف گفت که “در ظرفیت” بود و ورود به مدت 6 ساعت “مکث” شد زیرا زمان انتظار به 14 ساعت رسید و خط 5 مایل (8 کیلومتر) از پارلمان تا پارک ساوت‌وارک در جنوب لندن و سپس در اطراف امتداد داشت. پارک

تیم لافتون، قانونگذار محافظه‌کار به بی‌بی‌سی گفت که دعوت به چین باید لغو شود و دلیل آن نقض حقوق بشر و رفتار این کشور با اویغورها است.

قانونگذاران بریتانیایی تحریم شده این هفته نامه ای به مقامات نوشتند تا نگرانی خود را در مورد دعوت از دولت چین برای اعزام نمایندگانی به مراسم تشییع جنازه ملکه ابراز کنند.

پس از یک روز دوری از انظار عمومی در روز پنجشنبه، پادشاه چارلز سوم در آخرین مرحله از سفر خود به کشورهایی که بریتانیا را تشکیل می‌دهند پس از مرگ مادرش هفته گذشته پس از 70 سال به ولز سفر کرد. تاج و تخت

پادشاه از ویلیام و هری درخواست کرد که در سالن وست مینستر یونیفرم بپوشند.

لندن (AP) – سیل غم و اندوه ناشی از مرگ ملکه الیزابت دوم، دولت بریتانیا را مجبور کرد تا مردمی را که به صف مایل‌ها طولی می‌پیوندند تا روز جمعه، ساعاتی قبل از پادشاه چارلز سوم، از کنار تابوت او بپیوندند، متوقف کند. و خواهران و برادرانش قرار بود در تالار تاریخی وست مینستر بیدار بمانند.

پسران چارلز، شاهزاده ویلیام و پرنس هری، همراه با فرزندان پرنسس آن، زارا تیندال و پیتر فیلیپس، در مراسم بیداری شرکت خواهند کرد. دختران پرنس اندرو، پرنسس بئاتریس و پرنسس یوژنی، و فرزندان پرنس ادوارد – لیدی لوئیز ویندزور و ویسکونت سورن.

چارلز اواخر روز جمعه به لندن بازمی گردد و عصر به همراه خواهر و برادرش، پرنسس آن، پرنس اندرو و پرنس ادوارد، برای مدت کوتاهی در کنار تابوت مادرش بیدار خواهد شد.