صدها بی خانمان در گرمای شدید جان خود را از دست می دهند

اسپانیا و جنوب فرانسه هفته گذشته در اواسط ژوئن هوای غیرمعمولی گرم داشتند و دمای هوا در برخی مناطق به 104 درجه (40 درجه سانتیگراد) رسید.

کریستی ال ابی، استاد بهداشت جهانی در دانشگاه واشنگتن گفت: «اگر 130 بی خانمان به هر طریق دیگری جان خود را از دست می دادند، این یک رویداد تلفات جمعی تلقی می شد.

PHOENIX (AP) – صدها چادر آبی، سبز و خاکستری زیر پرتوهای سوزان خورشید در مرکز شهر فینیکس، مجموعه‌ای از بوم شلوغ و پلاستیک در امتداد پیاده‌روهای غبارآلود برپا شده‌اند. اینجا، در گرم‌ترین شهر بزرگ آمریکا، هزاران بی‌خانمان با رسیدن دمای سه رقمی تابستان غرق می‌شوند.

آنیرودا غسال، نویسنده علوم AP در دهلی نو و نویسندگان AP، فرانسیس دی امیلیو در رم و سیاران گیلز در مادرید، در این گزارش مشارکت داشتند.

___

“با ادامه افزایش دما در سراسر ایالات متحده و جهان، شهرهایی مانند سیاتل، مینیاپولیس، نیویورک یا کانزاس سیتی که تجربه یا زیرساخت لازم برای مقابله با گرما را ندارند نیز باید خود را تنظیم کنند.”

مدلوک در اتاق غذاخوری که در آن افراد بی خانمان می توانند سایه و یک وعده غذایی رایگان دریافت کنند، گفت: «اگر یک روح مهربان می توانست روی مبل خود جایی در داخل خانه ارائه دهد، شاید افراد بیشتری زندگی کنند.

مک مایس، 34 ساله، جزو اولین کسانی بود که به آنجا نقل مکان کرد.

احمدآباد، هند با جمعیت 8.4 میلیون نفر، اولین شهر جنوب آسیا بود که در سال 2013 برنامه اقدام گرمایی را طراحی کرد.

در لاس‌وگاس، تیم‌ها آب بطری‌شده را به بی‌خانمان‌هایی که در اردوگاه‌های اطراف شهرستان و در داخل شبکه‌ای از زه‌کشی‌های زیرزمینی طوفان در زیر نوار لاس‌وگاس زندگی می‌کنند، می‌رسانند.

تریشا رایت در مورد خواهرش گفت: “ما همیشه فکر می کردیم که او سخت است و می تواند از پس آن بربیاید.”

هنگامی که یک زن بیمار روانی 62 ساله به نام شاونا رایت تابستان گذشته در کوچه ای گرم در سالت لیک سیتی درگذشت، مرگ او تنها زمانی مشخص شد که خانواده او درگذشت او را منتشر کردند مبنی بر اینکه سیستم نتوانست از او در گرمترین جولای تاریخ محافظت کند. زمانی که دما به سه رقم رسید.

این فقط یک مشکل ایالات متحده نیست. تجزیه و تحلیل آسوشیتدپرس در سال گذشته از مجموعه داده منتشر شده توسط دانشکده آب و هوا دانشگاه کلمبیا نشان داد که قرار گرفتن در معرض گرمای شدید سه برابر شده است و اکنون حدود یک چهارم جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

شهر خفه‌کننده چادر در بحبوحه اخراج‌های دوران همه‌گیری و افزایش اجاره‌بها که صدها نفر دیگر را به خیابان‌های هولناکی که وقتی دمای هوا در اواسط بعدازظهر به اوج می‌رسد، خلوت می‌کند، پرتاب شده است. موج گرما در اوایل این ماه باعث شد دمای هوا به 114 درجه (45.5 سانتیگراد) برسد – و فقط در ژوئن است. بیشینه ها در سال گذشته به 118 درجه (47.7 سانتیگراد) رسید.

فقط در شهرستانی که فینیکس را شامل می شود، حداقل 130 بی خانمان در میان 339 نفری بودند که در سال 2021 به دلیل گرما جان خود را از دست دادند.

کیمبرلی رائه هاوز، یک زن بی‌خانمان ۶۲ ساله، در اکتبر ۲۰۲۰ در حالی که برای مدت زمان نامعلومی بر روی یک سقف سیاه سوزان فونیکس پراکنده بود، به شدت سوخت. علت مرگ بعدی او هرگز مورد بررسی قرار نگرفت.

دکتر دیلیپ ماوالانکار، که ریاست موسسه بهداشت عمومی هند در شهر گاندیناگار در غرب هند را بر عهده دارد، گفت که به دلیل گزارش های ضعیف مشخص نیست چه تعداد در کشور بر اثر قرار گرفتن در معرض گرما جان خود را از دست می دهند.

خواهر او، تریشیا رایت، می‌گوید آسان‌تر کردن مسکن دائمی برای افراد بی‌خانمان، کمک زیادی به محافظت از آنها در برابر دمای شدید تابستان می‌کند.

یک تجزیه و تحلیل سریع علمی به این نتیجه رسید که موج گرمای شمال غرب اقیانوس آرام در سال گذشته بدون تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان و افزایش چندین درجه و سقوط رکوردهای قبلی عملا غیرممکن است.

دما تقریباً در همه جا به دلیل گرم شدن کره زمین در حال افزایش است و در برخی مکان ها با خشکسالی وحشیانه ترکیب می شود و امواج گرمایی شدیدتر، مکرر و طولانی تر ایجاد می کند. چند تابستان گذشته یکی از گرم ترین تابستان های تاریخ بوده است.

Snow را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/asnowreports

این مشکلی است که در سراسر ایالات متحده گسترده شده است و اکنون با افزایش دمای جهانی، گرما فقط در مکان هایی مانند فونیکس دیگر خطری نیست.

بسیاری از این مرگ‌ها هرگز به عنوان مرتبط با گرما تایید نمی‌شوند و همیشه به دلیل انگ بی خانمانی و عدم ارتباط با خانواده مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

بهار امسال، موج گرمای شدید بسیاری از پاکستان و هند را فرا گرفت، جایی که بی خانمانی به دلیل تبعیض و مسکن ناکافی گسترده است. اوج دما در ژاکوب آباد پاکستان در نزدیکی مرز با هند در ماه می به 122 درجه (50 درجه سانتیگراد) رسید.

جیم بیکر، که ناظر اتاق غذاخوری موسسه خیریه سنت وینسنت دو پل است، گفت: “قرار بود او دوشنبه آینده به خانه دائمی نقل مکان کند.” “مادرش داغون بود.”

با این حال، مرگ و میر روی هم انباشته می شود.

تابستان گذشته، یک موج گرما مناطق معتدل شمال غرب ایالات متحده را درنوردید و ساکنان سیاتل را در حیاط ها و پشت بام ها خوابیدند یا به هتل های دارای تهویه مطبوع فرار کردند. در سرتاسر ایالت، چندین نفر که گمان می‌رفت بی‌خانمان بودند، در خارج از منزل جان خود را از دست دادند، از جمله مردی که پشت پمپ بنزین افتاده بود.

مرد جوانی با نام مستعار توییچ در حالی که روی حاشیه ای نزدیک یک سوپ آشپزی فونیکس نشسته بود، ساعاتی قبل از افتتاح یک آخر هفته در سال 2018، بر اثر قرار گرفتن در معرض گرما جان باخت.

دیوید هوندولا، دانشمند آب و هوا، که ریاست فونیکس را بر عهده دارد دفتر جدید کاهش گرما، می گوید که با وجود چنین آب و هوای شدیدی که اکنون در سرتاسر جهان دیده می شود، راه حل های بیشتری برای محافظت از اقشار آسیب پذیر، به ویژه افراد بی خانمان که حدود 200 برابر بیشتر از افراد سرپناه در معرض خطر مرگ ناشی از عوامل مرتبط با گرما هستند، مورد نیاز است.

در اورگان، مقامات برای اولین بار مراکز خنک کننده 24 ساعته را افتتاح کردند. تیم های داوطلب با آب و بستنی به کمپ های بی خانمان ها در حومه پورتلند رفتند.

“می تواند خشن باشد. مایس که از نوجوانی بی خانمان بوده است، گفت: من در پناهگاه ها یا هر جایی که بتوانم می مانم. اینجا می‌توانم بیرون بمانم، در واقع استراحت کنم، روی درخواست‌های شغلی کار کنم، از گرما دور باشم.»

___

گرمای بیش از حد باعث مرگ و میر ناشی از آب و هوا در ایالات متحده بیشتر از توفان، سیل و گردباد می شود.

گروه‌های غیردولتی از طریق سیستم هشدار خود به افراد آسیب‌پذیر دسترسی پیدا کرده و به تلفن‌های همراه پیامک ارسال می‌کنند. تانکرهای آب به محله‌های فقیر نشین اعزام می‌شوند، در حالی که ایستگاه‌های اتوبوس، معابد و کتابخانه‌ها به پناهگاهی برای مردم تبدیل می‌شوند تا از پرتوهای تاول‌زا فرار کنند.

بر اساس نقشه فصلی که اقلیم شناسان داوطلب برای مؤسسه تحقیقات بین المللی در دانشگاه کلمبیا ایجاد کردند، تابستان امسال احتمالاً دمایی بالاتر از حد نرمال را در بیشتر مناطق خشکی در سراسر جهان خواهد داشت.

حتی بوستون در حال بررسی راه‌هایی برای محافظت از محله‌های متنوعی مانند محله چینی‌هایش است، جایی که تراکم جمعیت و درختان سایه کم کمک می‌کند تا دمای هوا در روزهای تابستان تا 106 درجه (41 سانتی‌گراد) برسد. این شهر استراتژی هایی مانند افزایش سایبان درختان و سایر انواع سایه، استفاده از مواد خنک تر برای پشت بام ها، و گسترش شبکه مراکز خنک کننده خود در طول موج گرما را برنامه ریزی می کند.

اطلاعات بیشتر در مورد پوشش آب و هوای AP را در http://www.apnews.com/Climate بخوانید





Source link

کریس مدلاک، مرد بی‌خانمان فینیکس که در خیابان‌ها با نام «تی‌بون» شناخته می‌شود، گفت: «در طول تابستان، یافتن مکانی در شب به اندازه‌ای خنک برای خوابیدن بدون اینکه پلیس شما را فراری دهد، بسیار سخت است. در یک کوله پشتی کوچک و اغلب در یک پارک یا حفاظتگاه بیابانی نزدیک تخت می‌خوابید تا از شلوغی دوری کنید.

در فینیکس، مقامات و طرفداران امیدوارند ساختمان خالی که اخیراً به یک سرپناه 200 تختخوابی برای افراد بی خانمان تبدیل شده است، در تابستان امسال به نجات جان افراد کمک کند.

کارگران خدمات اضطراری با دوچرخه در خیابان‌های مادرید گشت‌زنی می‌کنند و در ماه‌های گرم کمپرس یخ و آب توزیع می‌کنند. با این حال، حدود 1300 نفر، که بیشتر آنها سالخورده هستند، به دلیل عوارض بهداشتی که در اثر گرمای بیش از حد تشدید می شود، همچنان در تابستان در اسپانیا جان خود را از دست می دهند.

از زمانی که موج گرما در سال 2003 باعث مرگ 70000 نفر در سراسر اروپا شد، هر تابستان مراکز خنک کننده تابستانی برای بی خانمان ها، سالمندان و سایر جمعیت های آسیب پذیر در چندین کشور اروپایی افتتاح شد.

در سراسر کشور، گرما سالانه منجر به مرگ 1500 نفر می شود و طرفداران تخمین می زنند که حدود نیمی از این افراد بی خانمان هستند.