صدراعظم آلمان می گوید بسیاری فکر می کردند که جهان از کشورهایی که در تلاش برای تسخیر همسایگان خود هستند عبور کرده است، اما “توافق نامه اکنون توسط پوتین لغو شده است”.

شولز در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس “Face the Nation” که یکشنبه پخش شد، صحبت می کرد که مارگارت برنان مدیر برنامه از او پرسید که آیا جنگ بیانگر یک زنگ بیدارباش در سطح 11 سپتامبر برای اروپا است.

وقتی برنان به او فشار آورد که آیا فکر می کند اروپا و آلمان بیش از حد از خود راضی بوده اند یا خیر، او گفت که باید برای این احتمال آماده می شدند.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت پوتین دیدگاه بسیاری از مردم نسبت به دنیای مدرن را از بین برد.

  • شولز گفت: “پوتین به چه چیزی فکر می کند؟ او مانند امپریالیست های قرن 17، 18، 19 فکر می کند.” او به این فکر می کند که همه چیز در مورد ملت قدرت است و اگر شما به اندازه کافی قدرتمند باشید، می توانید قلمرو همسایگان خود را تصرف کنید. و این یک فعالیت و ایده ای است که ما نمی توانیم بپذیریم و نخواهیم پذیرفت.

    فنلاند و سوئد نیز در آستانه پیوستن به ناتو هستند پس از حمله پوتین که باعث شد دو کشور به دنبال عضویت در این ناتو باشند.

    اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت: این ایده که جهان از کشورهایی که به همسایگانشان حمله می کنند فراتر رفته است، با جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین، از بین رفته است.

    جنگ روسیه در اوکراین با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، چشم انداز اروپا را تغییر داده است.

  • او گفت که فکر می‌کند تمام رهبران غربی می‌توانند برای بازدارندگی پوتین انجام دهند، این است که او را متقاعد کنند که کارساز نیست و او موفق نخواهد شد.

    عکس های سر از ولادیمیر پوتین و اولاف شولز

    Getty Images، Nicolas Economou/NurPhoto از طریق Getty Images

    • «فکر می‌کنم خیلی‌ها در دنیا امیدوار بودند که ما در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنیم که با تجربیات قرن گذشته و قرن‌های قبل از آن متفاوت است، جایی که قدرت و قدرت، در مورد آینده کشورها تصمیم می‌گیرند و نه قوانین و مقررات. توافقاتی که ما بین کشورها داریم.”

      شولز گفت: “ما توافقی داشتیم که نباید تلاشی برای تغییر قلمرو، تغییر مرزها، حمله به همسایه صورت گیرد. و این توافق اکنون توسط پوتین لغو شده است.” “

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    او گفت پوتین مانند امپریالیست های گذشته است که فکر می کردند “شما فقط می توانید قلمرو همسایگان خود را بگیرید.”

  • تهاجم روسیه به اوکراین در سراسر اروپا تاثیرات قابل توجهی داشته است. به عنوان مثال، شولتز گفت که آلمان رویکرد خود را نسبت به روابط بین‌الملل تغییر داد، از جمله استراتژی خود برای ارسال هرگز سلاح به کشور درگیر. این کشور ماه گذشته پس از انتقادهایی که از کمک‌رسانی خودداری می‌کرد، تسلیحات سنگین به اوکراین تحویل داد.