شکارچیان طوفان با تغییر مسیر دوباره به ایان پرواز خواهند کرد. عدم قطعیت هنوز بالاست.

NHC گفت، ایان “پتانسیل ایجاد اثرات قابل توجه باد و طوفان را در بخش‌هایی از ساحل غربی فلوریدا و فلوریدا خواهد داشت.”

NHC گفت: «به کاربران یادآوری می‌شود که روی جزئیات پیش‌بینی مسیر در بازه‌های زمانی طولانی‌تر تمرکز نکنند، زیرا عدم قطعیت هنوز بالاست و ممکن است تنظیمات آتی مورد نیاز باشد.»

پیش‌بینی این تعداد روز از خشکی دشوار است و مسیر به راحتی می‌تواند در چند روز آینده دوباره تغییر کند.

NHC پیش بینی می کند که ایان حداقل دو روز کامل قبل از سقوط در نزدیکی فلوریدا در خلیج فارس خواهد چرخید. وزش باد شدید احتمالاً پیش از فرود آمدن به زمین، وضعیت ایان را از یک طوفان بزرگ کاهش می دهد. اما سرعت طوفان در خلیج فارس نیز کاهش خواهد یافت که مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

ایان پس از تشدید در خلیج به کجا خواهد رسید؟ عدم قطعیت قابل توجهی.

مسیر طوفان گرمسیری ایان بعدازظهر یکشنبه با پیش‌بینی سقوط در فلوریدا به سمت شرق تغییر می‌کند، اما مرکز ملی طوفان اشاره می‌کند که مسیر نامشخص است.



منبع

طوفان استوایی ایان همچنان بی نظم باقی می ماند، اما نه برای مدت طولانی.

مسیر ایان برای مشاوره ساعت 4 بعدازظهر دوباره به سمت شرق تغییر کرد، با بیشتر فلوریدا در “مخروط عدم قطعیت” و پیش بینی شده که به شرق پانهندل سقوط کند.

سواحل می سی سی پی و کل جورجیا، فلوریدا و کارولینای جنوبی احتمالاً طوفان استوایی یا بادهای نیروی طوفان را از ایان احساس خواهند کرد.

مسیر طوفان گرمسیری ایان بعدازظهر یکشنبه با پیش‌بینی سقوط در فلوریدا به سمت شرق تغییر می‌کند، اما مرکز ملی طوفان اشاره می‌کند که مسیر نامشخص است.

شرایط آب و هوایی در دریای کارائیب و خلیج مکزیک از تشدید سریع پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود که ایان در اوایل صبح سه‌شنبه با نزدیک شدن به غرب کوبا در رده 2 قرار گیرد و به عنوان یک طوفان بزرگ در خلیج فارس ظاهر شود.

شکارچیان طوفان NOAA پایگاه نیروی هوایی کیسلر را اواخر روز یکشنبه ترک خواهند کرد و برای تحقیق درباره یان بر فراز دریای کارائیب پرواز خواهند کرد. مراکز خدمات هواشناسی ملی در سراسر ایالات متحده نیز بالن های هواشناسی را برای مطالعه سیستم و کمک به NHC برای پیش بینی بهتر مسیر ارسال می کنند.

مرکز ملی طوفان گفت که انتظار می‌رود این طوفان با حداکثر بادهای پایدار با سرعت 45 مایل در ساعت در ساعت 4 بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی، در طول شب تقویت شود و تا بعد از ظهر دوشنبه به طوفان رده 1 تبدیل شود.