شومر با اکثریت خیره کننده دموکرات ها را بالا می برد

حتی اکثریت محدود عواقب بزرگی برای بایدن و حزبش دارد، زیرا سنا نامزدهای قوه مجریه و قضات را تایید می‌کند، از جمله برای دیوان عالی در صورت خالی بودن جای خالی در دو سال آینده. دموکرات‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که چه لایحه‌هایی را در سنا مطرح کنند، زیرا جمهوری‌خواهان – که احتمالاً مجلس نمایندگان را کنترل خواهند کرد – پیش از انتخابات 2024 رئیس‌جمهور را از نظر سیاسی مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

شومر، که خاطرنشان کرد که کمیته مجلس نمایندگان که در مورد شورش 6 ژانویه تحقیق می کند، در تابستان با چندین بار شنیده ها و تصاویر ضرب و شتم حامیان ترامپ توجه جدیدی به این حمله جلب کرد، گفت: «ما در پرتگاه خودکامگی بودیم که دموکراسی ما را می بلعد. پلیس وقت پخش سنگینی می گیرد. رای دهندگان آمریکایی گفتند، من این را دوست ندارم. من آن را رد می کنم. و مردم آمریکا ما را نجات دادند.»

فالون با اشاره به سناتور فقید نوادا و رهبر اکثریت که قبل از دادن مشعل به شومر به عنوان یکی از سرسخت‌ترین معامله‌گران سنا شناخته می‌شد، گفت: «او در چند ماه گذشته شرایط خاص خود را در هری رید داشته است. رید سال گذشته درگذشت.

هنگامی که این خبر روی صفحه تلویزیون پخش شد، رستوران در شادی به پا کرد و گروهی که جشن تولد گرفتند، تکه ای کیک برای او فرستادند.

“پس از اینجا کجا بریم؟” شومر پرسید. رهبر دموکرات ها گفت که قصد دارد با مک کانل بنشیند و سعی کند مکان هایی برای توافق پیدا کند، اگرچه این دو مرد به طور سنتی روابط سردی داشتند.

شومر روز دوشنبه در مصاحبه ای در دفتر کنگره خود گفت: «گوش کن، من در رأس هر یک از این کمپین ها بودم. او گفت که معتقد است دموکرات‌ها برنده شدند زیرا کاندیداهای بهتری داشتند و به دلیل دستاوردهای قانونی‌شان – اجازه دادن به دولت برای مذاکره در مورد هزینه‌های داروهای تجویزی، سرمایه‌گذاری برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و تلاش دو حزبی برای محدود کردن افرادی که می‌توانند اسلحه داشته باشند، از جمله اقدامات دیگری که تصویب شد. تابستان.

او گفت که انتخابات 2022 “پیروزی و توجیهی برای دموکرات ها” بود.

دو سال آینده آسان نخواهد بود، حتی اگر وارناک پیروز شود و یک کرسی اضافی حیاتی به دموکرات ها بدهد. چندین تن از دموکرات‌ها برای انتخاب مجدد در سال 2024 هستند و جمهوری‌خواهان هنوز شانس زیادی برای کسب اکثریت مجلس دارند و همین امر مذاکرات را برای شومر سخت‌تر می‌کند.

شومر گفت: «این همیشه برنامه من بود. “کارها را انجام دهید و روی آن چیزها تمرکز کنید و منحرف نشوید.”

او در نهایت گفت، رای دهندگان تلاش های ضد دموکراتیک جمهوری خواهانی را که از تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای براندازی انتخابات گذشته حمایت کردند، رد کردند.

شومر با تکرار آنچه که از زمان تصدی این سمت در دو سال پیش گفته است، گفت: “من تلاش واقعی خواهم کرد تا تا آنجا که می توانیم انجام دهم.” ما باید روی انجام کارها تمرکز کنیم. این بدان معناست که ما باید مصالحه کنیم.»



منبع

شومر به مهارت های ارتباطی خود می بالد و خاطرنشان می کند که او تک تک سناتورهای دموکرات را در تلفن تاشوی معروف خود شماره گیری سریع دارد. او گفت و تعداد زیادی از آنها را از روی قلب می داند.

واشنگتن (AP) – چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، شامگاه شنبه در حال خوردن اردک پکن در یک رستوران چینی با خانواده و دوستان در سمت غربی منهتن بود که یکی از دستیاران با خبر فوری تماس گرفت: دموکرات‌ها کرسی سنای نوادا را به دست خواهند آورد و اکثریت خود را حفظ خواهند کرد.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان، در روز دوشنبه، در پایان نامه انتخاباتی خود، آن را متفاوت دید و پیروزی محدود دموکرات‌ها در سنا و کنترل هنوز نامعلوم مجلس نمایندگان را تأییدی بر وجود «کشور کاملاً تقسیم‌شده» توصیف کرد. مک کانل با مطرح کردن این موضوع مستقیماً برای رای دهندگان در جورجیا، که تصمیم خواهند گرفت برای دور دوم انتخابات دسامبر بین سناتور دموکرات رافائل وارناک و نامزد جمهوری خواه هرشل واکر، تصمیم بگیرند که شکست سیاست های دموکرات منجر به تورم بالا شده است.

برایان فالون، دستیار سابق شومر که اکنون مدیر اجرایی خواست عدالت است، یک گروه مدافع لیبرال که از گسترش دادگاه حمایت می کند، گفت که شومر «در دو سال گذشته» از نظر مانورهای قانونی به خود رسیده است. فالون گفت در هیچ لحظه ای بیشتر از تابستان امسال مشهود نبود، زمانی که شومر به طور غیرمنتظره ای از معامله با مانچین در مورد بسته گسترده لوایح خبر داد و جمهوری خواهان عصبانی را غافلگیر کرد.

سناتور کریس مورفی، دی-کانون، که مذاکرات دو حزبی در مورد قانون اسلحه را رهبری کرد، گفت: «این سال چاک شومر است. مورفی گفت: پیروزی‌های انتخاباتی «با یکسری پیروزی‌ها شکل گرفت که در نهایت انگیزه رای‌دهندگان نوسان و بی‌پایه را ایجاد کرد»، به‌ویژه بسته بهداشتی، آب‌وهوایی و اقتصادی گسترده‌ای که دموکرات‌ها پس از مذاکره شومر با دموکرات میانه‌رو جو به تصویب رساندند. مانچی از ویرجینیای غربی، که به تنهایی نسخه قبلی این قانون را کشته بود.

مورفی گفت که سبک شومر «کاملاً منحصربه‌فرد است، و برای یک سنا 50 تا 50 نفره بسیار مناسب است»، از این نظر که او می‌داند چه زمانی باید مدیریت خرد را انجام دهد و چه زمانی به راحتی کار کند. مورفی گفت که او چندین بار در روز با شومر صحبت می کرد در حالی که او در حال مذاکره در مورد لایحه اسلحه بود، اما او همچنان به مورفی اجازه رهبری را داد.

به ویژه شومر که اغلب دست کم گرفته می شود، که در سال جاری با کسب اکثریت باریک 50-50 دموکرات ها، مجموعه ای از پیروزی های غیرمنتظره قانونی را به دست آورده است. اما انتخابات میان‌دوره‌ای بزرگترین غافلگیری را داشت، زیرا حزب او با وجود روندهای تاریخی و محبوبیت پایین رئیس جمهور جو بایدن، با موفقیت از کرسی‌های خود دفاع کرد. نتیجه: دو سال دیگر کنترل محدود سنا.

شومر که ابتدا در سال 1980 به عضویت مجلس نمایندگان و سپس در سال 1998 به مجلس سنا انتخاب شد، مدت‌ها به دلیل هوش سیاسی‌اش شناخته می‌شود – او مسئول تلاش‌های دموکرات‌ها برای پیروزی در سنا در سال‌های 2006 و 2008 بود – و به‌عنوان یک استاد ارتباطات. اما برای همکارانش، نتایج انتخابات میان دوره ای تاییدی بر مهارت های او به عنوان یک رهبر قانونگذاری نیز هست. در حالی که او از سوی جمهوری‌خواهان و برخی گروه‌های مترقی به دلیل کنار گذاشتن برخی موارد در فهرست خواسته‌های دموکرات‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است، این حزب در انتخابات دستاوردهایی داشت که باید به آن اشاره کرد و قانون‌گذاران می‌گویند که در تابستان به آنها شتاب جدیدی داد.

در صورت پیروزی وارناک، دموکرات ها اکثریت 51 بر 49 را خواهند داشت. و شومر از تک تک مقامات فعلی خود در انتخابات محافظت خواهد کرد – یک شاهکار خیره کننده.

او گفت: «همه اعضا با من تماس می گیرند. “آنها از طریق کارکنان نمی گذرند. آنها می توانند مستقیماً با من صحبت کنند، بدون ایمیل.»

اما شومر برای جشن نماند. او به زودی برای یک کنفرانس خبری بداهه و در اواخر شب در لابی ساختمانی نزدیک دفترش به سمت شهر برگشت.

او تقریباً گیج‌آلود به دوربین‌ها گفت: «من بار دیگر رهبر اکثریت خواهم بود.