شولتز نسبت به «عواقب» ارسال سلاح چین به روسیه هشدار داد

او گفت که آیا اتحادیه اروپا چین را به دلیل کمک نظامی به روسیه تحریم خواهد کرد «یک سوال فرضی است که تنها در صورتی می توان به آن پاسخ داد که به واقعیت و واقعیت تبدیل شود».

___

برلین (AP) – اولاف شولز، صدراعظم آلمان می گوید اگر چین برای جنگ مسکو در اوکراین تسلیحاتی به روسیه ارسال کند، «عواقبی» خواهد داشت، اما او نسبتاً خوش بین است که پکن از انجام این کار خودداری کند.

فون در لاین گفت: “ما تاکنون هیچ مدرکی برای این موضوع نداریم، اما باید هر روز آن را مشاهده کنیم.”

پوشش AP از جنگ در اوکراین را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/russia-ukraine



منبع

اظهارات شولز در مصاحبه ای با سی ان ان بیان شد که یکشنبه دو روز پس از دیدار وی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن پخش شد.

او به سوال تحریم ها اشاره نکرد.

شولتز روز یکشنبه در آلمان پس از دیدار کابینه‌اش با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، از شولز پرسیده شد که آیا شواهد ملموسی از ایالات متحده دریافت کرده است که نشان می‌دهد چین در حال بررسی تحویل تسلیحات است و آیا در صورت کمک به تسلیح روسیه از تحریم‌ها علیه پکن حمایت خواهد کرد.

شولتز در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان که آیا می‌تواند چین را در صورت کمک به روسیه تحریم کند، پاسخ داد: «فکر می‌کنم این امر عواقبی خواهد داشت، اما اکنون در مرحله‌ای هستیم که شفاف‌سازی می‌کنیم که نباید این اتفاق بیفتد، و من نسبتاً خوشبین هستم. که ما در این مورد با درخواست خود موفق خواهیم شد، اما باید به (آن) نگاه کنیم و باید بسیار بسیار محتاط باشیم.»

صدراعظم پاسخ داد: “همه ما موافقیم که نباید هیچ سلاحی تحویل داده شود، و دولت چین اعلام کرده است که هیچ سلاحی را تحویل نخواهد داد.”

مقامات ایالات متحده اخیراً هشدار داده اند که چین ممکن است از حاشیه خارج شود و شروع به ارائه تسلیحات و مهمات به مسکو کند. شولتز پیش از سفر خود از پکن خواسته بود که از ارسال سلاح خودداری کند و در عوض از نفوذ خود برای تحت فشار قرار دادن روسیه برای خروج نیروهایش از اوکراین استفاده کند.

او درباره ماهیت عواقب آن توضیح بیشتری نداد. آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا را دارد و چین بزرگترین شریک تجاری آن در سال های اخیر بوده است.