شهر واشنگتن تخلیه شد، برخی از خانه ها در آتش سوزی سوختند

وی گفت که یکی از آتش نشانان دچار استنشاق دود شده و برای مداوا به اسپوکین منتقل شده است.

لیند جامعه‌ای متشکل از 500 نفر در 75 مایلی (121 کیلومتری) جنوب غربی اسپوکین است.

این آتش سوزی در 29 ژوئیه شروع شد و تقریباً 92 مایل مربع (238 کیلومتر مربع) از زمین های جنگلی را سوخته است که در اثر خشکسالی خشک شده است. بیش از 100 خانه و ساختمان های دیگر سوخته اند و چهار جسد از جمله دو جسد در یک خودروی سوخته در یک خیابان پیدا شده است.

خبرنگاران آسوشیتدپرس، کریستوفر وبر در لس آنجلس، هاون دیلی در رودخانه کلامات، کالیفرنیا، لیزا باومن در سیاتل، امی هانسون در هلنا، مونتانا، مارجری بک در اوماها، نبراسکا، و کیت ریدلر در بویز، آیداهو، در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

آتش در ابتدا توسط وزش باد شدید پیش از یک سلول رعد و برق هدایت شد. طوفان های بیشتر در اوایل این هفته یک موهبت متفاوت را نشان دادند. به گفته دنیس برنز، تحلیلگر رفتار آتش سوزی، باران شدیدی در روز سه شنبه تا 3 اینچ (7.6 سانتی متر) در برخی از بخش های شرقی آتش باریده است، اما بیشتر منطقه آتش سوزی تقریباً هیچی باقی نمانده است.

لیند، واشینگتن (AP) – در حالی که خدمه در کالیفرنیا در برابر مرگبارترین و بزرگترین آتش سوزی سال این ایالت پیشرفت کردند، یک شهر کوچک در ایالت واشنگتن به دلیل آتش سوزی سریع که باعث سوختن نیمی از خانه ها شد، تخلیه شد.

هواشناس برایان نیوونهویس با دفتر خدمات هواشناسی ملی در مدفورد، اورگان، گفت که دمای آخر هفته ممکن است به سه رقمی برسد زیرا منطقه دوباره خشک می شود.

آتش سوزی موس در آیداهو بیش از 85 مایل مربع (220 کیلومتر مربع) را در جنگل ملی سالمون-چالیس سوزانده است در حالی که خانه ها، عملیات معدن و ماهیگیری را در نزدیکی شهر سالمون تهدید می کند.

طوفان اخیر همچنین نگرانی هایی را در مورد طغیان احتمالی رودخانه و رانش گل به همراه داشت. کریدر گفت که یک پیمانکار خصوصی در یک کامیون وانت که به تلاش های آتش نشانی کمک می کرد، هنگامی که یک پل خارج شد و وسیله نقلیه را شست، آسیب دید. جراحات پیمانکار تهدیدی برای زندگی نبود.

مقامات آتش نشانی گفتند، در شمال غربی مونتانا، آتش سوزی که حداقل چهار خانه را ویران کرده و حدود 150 محل سکونت در غرب دریاچه فلت هد را مجبور به تخلیه کرده است، روز چهارشنبه توسط باد به سمت شمال رانده شد.

پیشرفت در برابر شعله های آتش برای بسیاری از مردم در دهکده خوش منظره رودخانه کلامات، که محل زندگی حدود 200 نفر بود، قبل از اینکه آتش سوزی بسیاری از خانه ها، اداره پست، مرکز اجتماعی و ساختمان های دیگر را به خاکستر تبدیل کند، بسیار دیر انجام شد.

در واشنگتن، دفتر کلانتر شهرستان آدامز در اوایل بعدازظهر پنجشنبه در فیس بوک اعلام کرد که ساکنان لیند به دلیل شعله های آتش باید فرار کنند.

آتش در اواسط هفته، به دنبال چند روز باران کوتاه اما شدید ناشی از رعد و برق که هوای ابری و مرطوب را ایجاد می کرد، پیشرفت چندانی نداشت. اما مقامات هشدار دادند که با پاک شدن ابرها و کاهش سطح رطوبت در روزهای آینده، آتش ممکن است دوباره غرش کند.

کالیفرنیا و بسیاری از بقیه مناطق غرب در خشکسالی هستند و خطر آتش سوزی در جنگل ها زیاد است و بدترین فصل آتش سوزی از نظر تاریخی هنوز در راه است. آتش در سراسر منطقه شعله ور است.

دانشمندان می گویند تغییرات آب و هوایی غرب را در سه دهه گذشته گرمتر و خشک تر کرده است و همچنان آب و هوا را شدیدتر و آتش سوزی های جنگلی را مکرر و مخرب تر می کند. کالیفرنیا شاهد بزرگترین، مخرب ترین و مرگبارترین آتش سوزی های جنگلی خود در پنج سال گذشته بوده است.

___

مقامات در یک نشست اجتماعی عصر چهارشنبه گفتند که حدود 1300 نفر تحت دستور تخلیه باقی مانده اند.

کلانتر در این پست گفت: “در این زمان همه ساکنان شهر لیند باید فوراً تخلیه شوند.”

داریل لاوز، یکی از فرماندهان حادثه آتش سوزی، گفت: “این یک غول در حال خواب است.”

اواخر پنجشنبه، کلانتر دیل واگنر گفت که شش خانه و همچنین هشت ساختمان دیگر در آتش سوختند. واگنر گفت که با کمک منابع ایالتی و محلی، آتش در حال آرام شدن است و تا ساعت 8 بعد از ظهر تمام دستورات تخلیه لغو شده است.

در گوشه جنوب شرقی آتش‌سوزی، دستور تخلیه بخش‌هایی از یرکا که حدود 7800 نفر در آن زندگی می‌کنند، به هشدار کاهش یافت و به ساکنان اجازه داد به خانه‌های خود بازگردند اما با احتیاط که وضعیت همچنان خطرناک است.

در همین حال، در کالیفرنیا، پیش‌بینی‌کنندگان پنجشنبه هشدار دادند که افزایش دما و پایین آمدن سطح رطوبت می‌تواند شرایطی را برای رشد بیشتر آتش‌سوزی‌های جنگلی ایجاد کند.

دفتر مارشال آتش نشانی ایالتی گفته است که آتش سوزی در حدود 3.9 مایل مربع (10.1 کیلومتر مربع) شعله ور شده است. خانه ها، زیرساخت ها و محصولات کشاورزی در معرض تهدید قرار گرفتند. علت آتش سوزی در دست بررسی بود.

و آتش سوزی در شمال غربی نبراسکا منجر به تخلیه و تخریب یا آسیب رساندن به چندین خانه در نزدیکی شهر کوچک Gering شد.

او گفت: «آنها در طول شب با آن مبارزه خواهند کرد تا مطمئن شوند که دیگر شعله ور نمی شود یا بدتر نمی شود.

پس از پنج روز بدون مهار، آتش سوزی مک کینی در شهرستان سیسکیو کالیفرنیا در نزدیکی مرز اورگان تا روز پنجشنبه 10 درصد محاصره شد. به گفته مقامات آتش نشانی، بولدوزرها و خدمه دستی در حال پیشرفت در حفر آتش در اطراف بقیه آتش بودند.