شهرهای کوچک مناطق اسکی متروکه را به عنوان سازمان های غیرانتفاعی باز پس می گیرند

کوه اسکی محلی آنها به تازگی بازگشایی شده است.

آدرین ایزاک، مدیر بازاریابی انجمن ملی مناطق اسکی، گفت: «این لزوماً در مورد جذب مهمانان یک شبه یا خارج از شهر نیست، بلکه برای تأثیر اقتصادی مثبت و منبع سلامت جسمی و روانی برای جامعه است.

____

و جامعه ظاهر شد.

کوچارا در سال 2000 پس از سال ها سوء مدیریت، برف غیرقابل پیش بینی و ورشکستگی تعطیل شد. 16 سال مرده بود، زمانی که گروهی از مردم محلی سرسخت با خاطرات شیرین کوه دور هم جمع شدند. زمانی که آخرین مالک آن را برای فروش گذاشت، بنیاد کوچارا پیش پرداختی را به این شهرستان داد و به جمع آوری باقی مانده وجوه کمک کرد.

آینده ای با زمستان های کوتاه تر و عجیب تر

شیفت کاری بسیار شلوغ است، جن لیند، یکی از مالکان، مجبور است پشت میله کمک کند. او به سختی انرژی موجود در آبجوسازی خود را در مقایسه با سرعت معمولی آرام آن در پایان یک آخر هفته تشخیص می دهد.

در جنوب شرقی ورمونت، برف نامنظم مدت‌هاست که کوه مستقل آسکاتنی را گرفتار کرده است. یک غیرانتفاعی محلی پس از پنج سال تعطیلی، آسکوتنی را بازگشایی کرد. چند فصل پیش، طوفانی چندین فوت برف را روی دامنه ها ریخت، اما یک هفته بعد، باران آن را شست.

LA VETA، کلرادو (AP) – این طولانی ترین انتظار، در واقع تمام زندگی آنها بوده است. اما Race Lessar و Landen Ozzello بالاخره به جایی می رسند که می خواهند باشند، در یک شیب برفی نزدیک به خانه، و برف را به یک پرش اسکی تبدیل می کنند.

با 320 دلار، یک کودک می تواند یک پاس فصلی برای کوهستان وایومینگ، اجاره و چهار درس دریافت کند. این بنیاد خانواده هایی را پوشش می دهد که توانایی پرداخت هزینه را ندارند. آنها همچنین میزبان کلاس هایی برای مدارس منطقه هستند که بچه ها را با اسکی کراس کانتری و سراشیبی آشنا می کند.

هیچ کتاب راهنما برای چگونگی بازگشایی یک منطقه اسکی متروک، به ویژه به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی وجود ندارد، بنابراین برخی از گروه‌های اجتماعی در حال ایجاد اهداف مشترک هستند و از یکدیگر یاد می‌گیرند.

چاد درباره هوئرفانو، یکی از فقیرترین شهرستان‌های ایالت، گفت: «ما هرگز خیلی ثروتمند نبوده‌ایم. او گفت: «بسیار خوب است که یک منطقه کوچک را با قیمت ارزان باز کنیم. پیست های اسکی در اینجا کوتاه هستند، اما مقرون به صرفه بودن آن ممکن است برای ادامه و راه اندازی آن کافی باشد.

آیا دو، سه هفته یا فقط دو یا سه روز دیگر به ما فرصت می دهد؟ و آیا انجام آن سرمایه گذاری منطقی است؟» Arcarese پرسید.

دسترسی رو به رشد

ویپلینگر گفت: «درصد بالایی از بچه‌های ما اگر از آنها استفاده نمی‌کردیم، این فرصت را پیدا نمی‌کردند. “این دنیای آنها را کمی باز می کند.”

لیند گفت: «من فکر می‌کنم که درست از کوه می‌آید. “مردم از بیرون رفتن و داشتن کارهایی برای انجام دادن هیجان زده هستند.”

رایان وایت، رئیس هیئت مدیره، گفت: بنیاد Antelope Butte 30 سال الگوهای برف را قبل از بازگشایی مورد مطالعه قرار داد، اما می‌دانست که با زمستان‌های کوتاه‌تری مواجه خواهد شد. همانطور که انتشار گازهای گلخانه ای جو را گرم می کند، زمستان کوتاه تر می شود و نوسانات چشمگیرتری نیز وجود دارد، به عنوان مثال خشکسالی برف سال گذشته در سیرا نوادا و به دنبال آن رکورد بارش برف امسال.

کادنس ویپلینگر، مدیر مدرسه راهنمایی گریبول، زمانی که در شهر مونتانا با صنعت قوی در فضای باز تدریس می کرد، دانش آموزان را به مناطق اسکی می برد. اما شاگردان او اکنون عمدتاً از خانواده‌های معدن، راه‌آهن و کشاورز با منابع کمتر می‌آیند.

پیست‌های اسکی در دهه‌های 70 و 80 رونق گرفتند و حتی در مناطقی که آب و هوا یا کارگرانی برای حفظ طولانی مدت آن‌ها نداشتند، ظهور کردند. صاحبان پیست اسکی برای اولین بار پس از یک فصل برف بد، بدهی خود را پذیرفتند و به سرعت اعلام ورشکستگی کردند. قبل از اینکه استراحتگاه ها به شهرهای ارواح تبدیل شوند، مالکیت بارها منتقل شد.

اما برخی از جوامع اکنون در حال یافتن جایگاهی هستند و جایگزینی برای خطوط بی پایان آسانسور و افزایش قیمت بلیط ارائه می دهند. آنها در حال بازگشایی هستند، بسیاری از آنها به عنوان غیرانتفاعی، تجربه مادر و پاپ را با هزینه بسیار کمتر از استراحتگاه های متعلق به شرکت ها ارائه می دهند.

پارک کوهستانی پارکر فیتزجرالد کوچارا به مساحت 50 جریب، زیر نگاه قله‌های باشکوه اسپانیایی در جنوب کلرادو، داستان مناطق اسکی بسیاری در آمریکاست که تنها جامعه مصمم شد فیلمنامه را تغییر دهد.

آسوشیتدپرس از بنیاد خانواده والتون برای پوشش سیاست های آب و محیط زیست حمایت می کند. AP تنها مسئول تمام محتوا است. برای همه پوشش های زیست محیطی AP، به https://apnews.com/hub/climate-and-environment مراجعه کنید.



منبع

اگر خاطرات خوش و روحیه داوطلبانه برای بازگشایی یک منطقه اسکی متروک به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی ضروری است، برف نیز ضروری است و ثبات آن تعیین می کند که آیا می تواند تحمل کند یا خیر.

استیو کریفیلد، یکی از اعضای هیئت مدیره Ascutney Outdoors، غیرانتفاعی که مالک و مدیریت کوه را بر عهده دارد، می‌گوید: «اگر صد هزار دلار برای ساختن برف خرج کنید، وقتی برف از کوه فرو می‌رود، قلبتان شکسته می‌شود.

بنابراین مناطق اسکی با ارائه فعالیت‌هایی در طول سال از تیراندازی با کمان گرفته تا کنسرت و عروسی با خطرات آب و هوایی مقابله می‌کنند. اما در شهری آرام مانند لا وتا، با فعالیت‌های زمستانی محدود در فضای باز و جمعیتی کمتر از 1000 نفر، هنوز هیچ جایگزینی برای ورزش‌های برفی وجود ندارد.

با رفتن به این فصل، کار آماده سازی در اوج بود. داوطلبان به جمع آوری کمک های مالی ادامه دادند. کوزه های اهدایی وجود داشت. کن کلیتون، یکی از اعضای هیئت مدیره در Panadero Ski Corporation، خواهر غیرانتفاعی که عملیات را اداره می‌کند، گفت: به ارث بردن تجهیزات برف‌سازی و بالابرها ممکن است خوب به نظر برسد. اما هر دو نیاز به تعمیرات گران قیمت داشتند، و سپس بالابر صندلی بازسازی شده حتی مورد بازرسی قرار نگرفت. علاوه بر آن، زمستان گرم و خشکی بود. با گذشت فصل، داوطلبان امید خود را از دست دادند. کلایتون گفت: “این اتفاق نمی افتاد زیرا ما برف نداشتیم.”

در اواخر بعد از ظهر یکشنبه در ماه مارس، انرژی در شرکت آبجوسازی کوهستان مرمن – یکی از معدود بارهای شهر – به جریان افتاد. پیت‌ها روی پیشخوان به کارگران ساختمانی که شلوار اسکی پوشیده‌اند می‌چرخند، در حالی که نوجوانان بادسوخته – لسار و دوستانش – پیتزای مرغ کباب می‌کنند و Battleship بازی می‌کنند.

پیوندهای او با کوه آنقدر نزدیک است که عملاً به نام آن نامگذاری شده است. پدرش قبلاً اینجا مسابقه می داد و اسم پسرش را برای چیزی که او را خوشحال می کرد نامید. چاد لسار ابتدا با وسایل دستی اسکی می کرد، بعداً تابستان ها در مزرعه ای در نزدیکی کار می کرد تا برای تجهیزات مسابقه ای زیرک تر پول به دست آورد.

بازگشایی با تاخیر

ربکا آرکازی، مدیر اجرایی سابق، گفت: در این فصل، آنتلوپ بوت در پودر مدفون شد، اما او می‌داند که سال‌های دیگر به این فراوانی نخواهند بود. برف‌سازی می‌تواند فصل را طولانی‌تر کند، اما برای کوهی که پرسنل لازم برای باز کردن هفت روز هفته را ندارد، تصمیم سختی است.

سرانجام، وقتی هوای سرد و طوفان های برفی در اواخر زمستان رسید، مدیر تعمیر و نگهداری کوچارا ایده ای داشت. آن‌ها صندلی‌های قدیمی اتوبوس مدرسه را به یک تریلر ماشین‌کشی جوش دادند و آن را به یک گربه برفی، تراکتوری با آج‌های برفی وصل کردند، سپس این کلمه را اعلام کردند که مردم را به بالای کوه می‌کشند. کلایتون گفت: «ما سعی می کنیم به جامعه چیزی بدهیم زیرا آنها برای مدت طولانی از ما حمایت کرده اند.

لسار گفت: «خوشحالم که حداقل برای یک سال باز است. به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی افتتاح شد، و این ممکن است کلید آن باشد. او گفت: “من نمی دانستم که امیدی وجود دارد.”

ویل پیرکی در مورد یک منطقه اسکی غیرانتفاعی در ششصد مایلی شمال در وایومینگ شنیده بود و به محض پیوستن به هیئت داوطلبان به جستجوی آنها پرداخت. بنیاد Antelope Butte از سال 2018 پس از تعطیلی که 15 سال به طول انجامید، یک منطقه اسکی غیرانتفاعی را در شمال وایومینگ اداره می کرد. با کارکنان محدود و عمدتاً داوطلبانه، از جمعه تا دوشنبه باز است. مقرون به صرفه نگه داشتن اسکی، به ویژه برای کودکان، کلید ماموریت آن است.