شهرستان آریزونا که از تایید نتایج انتخابات خودداری کرده بود، پس از حکم دادگاه، شمارش نهایی را نهایی می کند

جاد قبل از رای گیری گفت: “من از کاری که انجام دادم خجالت نمی کشم.” جاد افزود که به دلیل دستور قاضی احساس می کند مجبور به اقدام است، اما “دوست ندارد تهدید شود.”

این تنها شهرستان آریزونا بود که نتوانست مهلت صدور گواهینامه را رعایت کند.

او روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم دادگاه امروز یک پیروزی برای دموکراسی آریزونا بود و تضمین می‌کند که آرای همه مردم آریزونا شمارش می‌شود».

هابز از دستور کیسی مک‌گینلی، قاضی دادگاه عالی شهرستان پیما، مبنی بر وادار کردن شهرستان به بررسی نتایج آن، تمجید کرد.

آن انگلیسی، تنها دموکرات در هیئت سه نفره ناظران، و نایب رئیس، پگی جاد، جمهوری خواه، به تایید نتایج انتخابات رای دادند. تام کرازبی عضو حزب جمهوری خواه غایب بود.

طبق قوانین ایالتی، آریزونا قرار است نتایج خود را تا 8 دسامبر تأیید کند – با یا بدون گواهی از همه شهرستان ها.

مقامات در کانتی کوچیز با رای 2-0 به نتایج انتخابات 8 نوامبر رای دادند و این امکان را برای صدور گواهینامه سراسری ایالتی فراهم کرد تا روز دوشنبه به پیش برود.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

جدول بندی نکردن نتایج در شهرستان کوچیز، جایی که کمی بیش از 47000 رای به صندوق انداخته شد، عملاً رقابت مجلس نمایندگان در ناحیه ششم کنگره را به نفع نامزد دموکرات تغییر می داد. این گواهینامه تضمین می کند که خوان سیسکومانی جمهوری خواه برنده رسمی آن مسابقه خواهد بود.

کیتی هابز، وزیر امور خارجه آریزونا، این هفته پس از آن که دو جمهوریخواه عضو هیئت مدیره به تاخیر بیشتر در تایید نتایج انتخابات رای دادند، از کوچیس کانتی شکایت کرد. این شهرستان قبلاً صدور گواهینامه را در جلسه 18 نوامبر به تعویق انداخت.

یکی از شهرستان‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان در آریزونا که ضرب‌الاجل قانونی برای صدور گواهینامه انتخابات را نادیده می‌گرفت، پس از آنکه یک قاضی به مقامات آنجا دستور داد تا اقدامات لازم را انجام دهند، روز پنجشنبه نتایج خود را تأیید کرد.

در جلسه استماع اوایل روز، مک گینلی به هیئت مدیره دستور داده بود تا بعد از ظهر پنجشنبه برای تأیید نتایج و ارائه آنها به هابز تشکیل جلسه دهد.

هابز ماه گذشته در رقابت فرمانداری کری لیک مورد حمایت ترامپ را شکست داد. رای دهندگان در کانتی کوچیز عمدتاً از لیک، یک منکر برجسته انتخابات که این کار را انجام داده است، حمایت کردند حاضر به واگذاری نشد.