شما نمی توانید تنها زمانی که برنده شوید آمریکا را دوست داشته باشید.

سخنگوی کاخ سفید گفت سخنان ترامپ باید “محکوم” شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل پیشنهاد به آمریکا برای خلاص شدن از قانون اساسی مورد انتقاد قرار گرفت.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    “آیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 را بیرون می اندازید و برنده حق را اعلام می کنید، یا یک انتخابات جدید دارید؟ تقلب گسترده ای از این نوع و بزرگی اجازه می دهد تا تمام قوانین، مقررات، و مواد، حتی آنهایی که در ترامپ در پستی روز شنبه نوشت.

    ترامپ همچنین دو سال است که به دروغ ادعا می کند که برنده واقعی انتخابات 2020 بوده است.

    سناتور مینه سوتا امی کلوبوچار از این فرصت استفاده کرد رای دهندگان را ترغیب کند رای خود را برای کاندیدای سنای جورجیا کشیش رافائل وارنوک در دور دوم انتخابات 6 دسامبر به صندوق بیندازند. وارناک، یک دموکرات، در رقابت با هرشل واکر، ستاره سابق فوتبال جمهوری خواه، که مورد حمایت ترامپ قرار گرفته است، رقابت می کند. این رقابت تعیین می کند که آیا دموکرات ها اکثریت 51 کرسی سنا را خواهند داشت یا خیر.

    بیتس در بیانیه ای به سی ان ان گفت: «شما نمی توانید تنها زمانی عاشق آمریکا شوید که برنده شوید.

    دونالد ترامپ

    نماینده ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    یکی دیگر از نمایندگان کالیفرنیا، تد لیو، نیز به مک کارتی پاسخ دادوی گفت که باید مطمئن شود که ترامپ هنگام خواندن قانون اساسی او را “مراقب” می کند.

    تماس های ترامپ پس از آن صورت گرفت که ایلان ماسک اطلاعاتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه توییتر متمم اول قانون اساسی را نقض کرده است.

  • در حساب سیاسی خود، @RepSwalwell، نماینده به توئیتی از کوین مک کارتی، نماینده کالیفرنیا پاسخ داد که در آن قول داده بود که جمهوری خواهان قانون اساسی را در صحن مجلس بخوانند، اگر مک کارتی در سال آینده رئیس مجلس شود.

    اتهامات جدید ترامپ در مورد تقلب در انتخابات پس از آن مطرح شد که مت طیبی، ناشر خبرنامه Substack، مجموعه ای از توییت ها را به نام «فایل های توییتر» منتشر کرد. توییت‌هایی که طیبی گفت پس از موافقت با «شرایط معین» منتشر کرده است، ارتباطات داخلی میان کارمندان توییتر را نشان می‌دهد که تصمیم به سرکوب داستان نیویورک پست درباره هانتر بایدن در سال 2020 گرفته‌اند.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دنبال آنچه که او آن را «تقلب گسترده» از سوی شرکت‌های فناوری و دموکرات‌ها می‌خواند، در Truth Social خواستار «فسخ» قانون اساسی شد.

    سوالول نوشت: “به نظر می رسد قانون اساسی برای رئیس شما اهمیتی ندارد.”

    دن بویر نماینده ویرجینیا توییت کرد که سخنان ترامپ “برانگیختن نفرت و خشونت سیاسی”.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در 12 دسامبر 2020 هنگام خروج از چمن جنوبی کاخ سفید مشت خود را تکان می‌دهد.آل دراگو/گتی ایماژ

    • بویر نوشت: «روزها پس از صرف شام ترامپ با مردانی که هیتلر و نازی‌ها را ستایش می‌کنند، او خواستار «خاتمه» روند انتخابات قانون اساسی شد تا بتواند به‌طور غیرقانونی به قدرت بازگردد. سخنان و اقدامات ترامپ غیرقابل قبول است، نفرت و خشونت سیاسی را دامن می زند و خطرناک است.

      اریک سوالول، نماینده کالیفرنیا نیز در حساب شخصی خود در توییتر پاسخ داد و این سوال را مطرح کرد که “چند” جمهوری خواه “در سال های اوباما خود را “محافظه کار قانون اساسی” می نامیدند؟”

      اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای به سی ان ان خواستار محکومیت جهانی سخنان ترامپ شد.

      ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، مدعی شد که این فایل‌ها شواهدی هستند که توییتر با سرکوب آزادی بیان در انتخابات ۲۰۲۰ مداخله کرده است که محققان آن را رد کرده‌اند.