“شما نمی توانید به یک یهودی در خیابان بگویید”

ووپی گلدبرگ اظهارات خود را مبنی بر اینکه هولوکاست “در مورد نژاد نیست” تکرار کرد، که او قبل از اینکه به طور موقت از اجرای برنامه گفتگوی تلویزیونی “نما” در ماه فوریه تعلیق شود، گفت.

او همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا یهودیان در مقایسه با خودش به عنوان یک فرد سیاه پوست یک “نژاد” هستند.

گلدبرگ پس از این اظهارات انتقادات گسترده‌ای را برانگیخت که منجر به عذرخواهی او در آن زمان شد.

گلدبرگ در بیانیه‌ای پس از اظهارات خود گفت: «برای صدمه‌ای که ایجاد کردم متاسفم. همانطور که جاناتان گرینبلات از اتحادیه ضد افترا به اشتراک گذاشت، “هولوکاست در مورد نابودی سیستماتیک یهودیان توسط نازی ها بود – که آنها آن را نژادی پست می دانستند.” من درست ایستاده ام.”

او گفت: “به یاد داشته باشید که آنها ابتدا چه کسی را می کشتند. آنها نژادی را نمی کشتند، آنها جسمی را می کشتند. آنها افرادی را می کشتند که آنها فکر می کردند دارای نقص روانی هستند.”

نه گلدبرگ و نه نمایندگان «نما» بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

گلبرگ در ماه ژانویه قبل از تعلیق موقت از “نما” نظرات مشابهی را بیان کرد.

او گفت که هولوکاست “سفیدپوستانی است که این کار را با سفیدپوستان انجام می دهند” و نه در مورد نژاد بلکه در مورد “غیرانسانی بودن انسان نسبت به انسان”.

گلدبرگ در مصاحبه ای جدید با تایمز لندن گفت که هولوکاست «در اصل» مربوط به نژاد نبود.

گلدبرگ اولین اظهار نظر خود را در مورد هولوکاست در “نما” در 31 ژانویه در حالی بیان کرد که در مورد تصمیم هیئت مدرسه تنسی برای ممنوع کردن رمان گرافیکی “Maus” اثر Art Spiegelman که درباره هولوکاست است بحث می کرد.

به گفته موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده، نازی ها یهودیان را به عنوان یک نژاد تعریف کردند و شش میلیون نفر را در تلاش برای پاکسازی آنها از جمعیت کشتند.

او به تایمز لندن گفت که “شما نمی توانید در خیابان به یک یهودی بگویید” اما “می توانید من را پیدا کنید.”

  • ووپی گلدبرگ اظهارات خود را مبنی بر اینکه هولوکاست “در مورد نژاد نیست” تکرار کرد.

  • اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    وقتی از گلدبرگ در مورد این واقعیت که نازی ها یهودیان را به عنوان یک نژاد طبقه بندی می کنند، پرسیدند، او پاسخ داد: “ستمگر به شما می گوید که شما چیستید. چرا آنها را باور می کنید؟ آنها نازی هستند. چرا آنچه را که می گویند باور کنید؟”

    ووپی گلدبرگ

    گلدبرگ می‌گوید: «این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که شما نمی‌توانید در خیابان به یک یهودی بگویید. “تو می توانستی من را پیدا کنی. نمی توانستی آنها را پیدا کنی. این نکته ای بود که من به آن اشاره می کردم. اما فکر می کردی که من یک زباله دان بزرگ قدیمی و بدبو روی میز برداشته ام، اما برهنه.”

    ووپی گلدبرگ در مراسم جشن پذیرایی کوکتل باربارا والترز فرش قرمز در رستوران Four Seasons در 14 می 2014 در شهر نیویورک شرکت کرد.D Dipasupil/Getty Images