“شما باید هر پنج یا 10 سال یک بار جنگ داشته باشید”


هر روز نیست که یک سناتور از یک فیلم معروف اوباش برای توصیف وضعیت حزب سیاسی خود پس از یک هفته درگیری داخلی نقل قول می کند.

سناتور جان کندی (R-La.) با ترجمه خطی از “پدرخوانده” برای ترسیم تصویر جمهوریخواهان سنا گفت: “شما باید هر پنج یا 10 سال یک بار جنگی داشته باشید تا از شر خون بد خلاص شوید.” “و بعد از نو شروع می کنی.”

تنش در مجلس نمایندگان مجلس سنا برای نزدیک به دو سال، از استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق پس از شورش، تا مجموعه ای از قراردادهای دو حزبی دوران بایدن که بسیاری از جمهوری‌خواهان با آن مخالف بودند، ایجاد شد. و پس از شکست حزب در انتخابات میان دوره ای، این شکاف ها به شکاف تبدیل شد.

سناتور ریک اسکات (R-Fla.) چالشی را برای رهبر اقلیت میچ مک کانل ایجاد کرد که تجسم گرایش محافظه‌کاران به سبک رهبری کنتاکی بود. از آنجایی که سناتورهای جمهوری خواه حدود 10 ساعت را در جلسات خصوصی این هفته سپری کردند که در برخی مواقع به شدت بحث برانگیز می شد، کنفرانس بر سر لایحه ازدواج همجنس گرایان که اکثر آنها با آن مخالف بودند، شکست خورد.

هنگامی که مک کانل اسکات را با نتیجه 37 بر 10 شکست داد (آماری که برخی از سناتورهای جمهوری خواه هنوز در مورد آن صحبت نمی کنند) زمزمه های درون حزبی و شایعات مخالفت با رهبر سختگیر در نهایت روی کاغذ مشخص شد. حزب جمهوری‌خواه اکنون امیدوار است که جناح‌هایش – یا خانواده‌های متخاصم، به قول ماریو پوزو – در صلح باشند.

اینکه مک کانل با اولین رقابت رقابتی رهبری خود در نزدیک به 16 سال در بالای کنفرانس، نقطه عطفی در حزب جمهوری خواه بود. او بیش از هر کس دیگری در حزب خود این پست را در اختیار داشته است و به زودی رکورد کلی سنا را خواهد شکست. علی‌رغم آن هوای نادر، واضح است که او برای تک تک رأی‌هایی که می‌توانست در آن قفل کند فشار می‌آورد.

جی دی ونس را در نظر بگیرید، نامزدی که برای اولین بار مورد تایید ترامپ قرار گرفته است. صندوق رهبری سنا که همسو با مک‌کانل است، سوپر PAC مسابقات میدان نبرد را با 240 میلیون دلار خرید تبلیغاتی، از جمله بیش از 30 میلیون دلار برای ونس، پر کرد. به گفته افراد آشنا، مک کانل این هفته در آستانه انتخابات رهبری چندین بار با ونس صحبت کرد و برای رای جمهوری خواهان اوهایو لابی کرد.

سخنگوی مک کانل و ونس از اظهار نظر خودداری کردند.

هنوز مشخص نیست که ونس در رقابت رهبری چگونه رأی داده است. برخی از سناتورها معتقدند که او یک نه قطعی بود، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند که او احتمالاً از مک‌کانل حمایت کرده است. روند رای گیری مخفی به سناتورها اجازه می دهد تا در صورت تمایل، آرای خود را خصوصی نگه دارند، اما اکثریت مخالفان مک کانل مالک مخالفان خود هستند – در حال حاضر و در آینده.

من طرفدار رهبری فعلی نیستم. سناتور جاش هاولی (R-Mo.) گفت که امیدوار است رهبران جمهوری خواه بخشی از انتقادات وارده به آنها را جذب کرده باشند. نگرانی من در اینجا این است که مردم از شکست درس نگیرند.

مک کانل حمایت قاطع خود را در این هفته با تشویق و یک کنفرانس مطبوعاتی پیروزمندانه جشن گرفت و لحن مثبتی به خود گرفت، زیرا PAC فوق العاده او به دور دوم انتخابات ماه آینده سنا جورجیا می ریزد. اما لایحه ازدواج همجنس‌گرایان که این هفته با 12 رای جمهوری‌خواه به‌طور هم‌زمان به تصویب رسید، شکاف جدیدی ایجاد کرد، مشابه انشعاب‌هایی که در اوایل امسال در میان کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایجاد کرد.

یکی از سناتورهای جمهوری خواه گفت، لایحه حمایت از ازدواج همه چیز را “خشن تر” کرد – بسیاری از اعضای ما قاطعانه با آن مخالف بودند.

و تعداد انگشت شماری از برخوردهای زشت در این هفته باقی خواهد ماند. پس از اینکه برخی از سناتورها درخواست حسابرسی در مورد تحرکات مالی کمیته ملی جمهوریخواه سناتورها در زمان اسکات کردند، رئیس ستاد انتخاباتی در بیانیه ای مطبوعاتی پاسخ داد که در زمان ریاست سابق سناتور تاد یانگ (رئیس جمهور) پاداش های “غیر مجاز” ارائه کرده است. به کارکنان در پایان سال 2020.

یانگ روز پنجشنبه پاسخ سردی ارائه کرد.

“من به هر سوال عضوی که به این موضوع مربوط می شود پاسخ خواهم داد. ما کمیته را با صداقت عالی، همیشه بالاتر از هیئت مدیره و حرفه ای اداره کردیم. یانگ گفت، پس همین است.

دوره درون نگری جمهوری خواهان سنا بر چند پرسش مهم متمرکز است. مهمترین آنها: چرا آنها نتوانستند یک کرسی سنا را در انتخابات میان دوره ای تحت رهبری یک رئیس جمهور غیرمحبوب دموکرات انتخاب کنند؟

ما هنوز باید یک بررسی بی‌طرفانه درباره جایی که می‌توانستیم بهتر انجام دهیم، انجام دهیم. یک عامل واضح این است که ما رأی دهندگان مستقل را از دست دادیم. چرا اینطور بود؟ برای جلب اعتماد آنها چه باید بکنیم؟» کالینز پرسید.

اگرچه اسکات رهبر اصلی نامزدهای سنا این حزب بود، اما مک کانل و متحدانش در انتخابات مقدماتی مورد مناقشه که سایر نامزدها ممکن است قوی‌تر بودند، رویکرد دست‌پاچگی NRSC را مورد تمسخر قرار دادند. این در حال حاضر یک بحث مرتبط برای چرخه 2024 است: انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در انتخابات سنای ویرجینیای غربی در حال شکل گیری است، با نماینده الکس مونی (RW.Va.) که نامزدی را اعلام کرده و پاتریک موریسی، دادستان کل ایالت احتمالاً دوباره نامزد خواهد شد.

پویایی مشابهی ممکن است در مونتانا و اوهایو، دو فرصت دیگر مجلس نمایندگان مجلس سنا در دو سال، شکل بگیرد.

در حال حاضر، استیو داینز (R-Mont.) رئیس NRSC می گوید که قرار است کارها را کمی متفاوت انجام دهد.

داینز در مصاحبه ای گفت: “ما در هر ایالت به هر نژادی نگاه خواهیم کرد.” ما می‌خواهیم کاندیداهایی را ببینیم که در انتخابات مقدماتی پیروز شوند و در انتخابات عمومی پیروز شوند.»

بدون اکثریت، جمهوری خواهان تا دو سال آینده در دفاع خواهند بود زیرا چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، هنوز هم قدرت را در اختیار دارد. شومر جمهوری خواهان را در قوانینی مانند ایمنی اسلحه و زیرساخت ها تقسیم کرد و رای مک کانل را در این راه به دست آورد – اگرچه اکنون که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، این پویایی خاموش خواهد شد.

سپس این سوال مطرح می شود که آیا فقدان یک دستور کار واحد جمهوری خواهان سنا برای حزب هزینه تمام می کند؟ مک‌کانل ترجیح داد رقابت‌های سنا پاییز امسال را به همه‌پرسی درباره جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن تبدیل کند، که باعث ناراحتی جمهوری‌خواهانی مانند سناتور رون جانسون و ریک اسکات شد، که فهرستی از اولویت‌های محافظه‌کار خود را پیشنهاد کردند که تبدیل به خوراک تبلیغاتی دموکرات‌ها شد.

سناتور بیل کسیدی (R-La.) را وارد کنید، که گفت او و سایر سناتورها در حال آماده سازی یک سیاست برای سال آینده هستند.

جمهوری خواه لوئیزیانا گفت: “ما پنج یا شش قانون اساسی را در ژانویه، فوریه، مارس، آوریل، می ارائه خواهیم کرد.” “آنچه ما قرار است به جلو بیاوریم، محصولات بالغی هستند که فکر می کنم پتانسیل بهبود زندگی یک آمریکایی معمولی را دارند… و اتفاقا، من فکر می کنم این نیز سیاست خوبی است.”

در اواخر جلسه کنفرانس تقریباً چهار ساعته چهارشنبه، سناتور تامی توبرویل (R-Ala.) سخنرانی هیجان انگیزی در مورد انتخابات ایراد کرد. مربی سابق فوتبال کالج به همکارانش توضیح داد که حتی پس از باخت های بدی که رختکن را تقسیم کرد، بازیکنانش به عنوان یک تیم ظاهر می شوند.

توبرویل در مصاحبه ای توضیح داد: “گاهی اوقات ما لباس های خود را بیش از حد هوا می کنیم.” بسیاری از آن‌ها به این مربوط می‌شدند: «ما فقط دممان را زدند. ما 21 امتیازی هستیم و شکست خوردیم.’ بنابراین من فکر می کنم که باعث ناامیدی می شود. من به شما می گویم، من آنجا بوده ام.”

پیام او بیشتر مورد استقبال قرار گرفت. اما یکی از سناتورها پی‌گیری نامطلوب سخنرانی توبرویل را گزارش کرد: این جمهوری‌خواه پس از خروج از جلسه ظاهراً اتحاد، سناتور تد کروز (تگزاس) را دید که با خبرنگاران درباره کاستی‌های تاکتیکی رهبران جمهوری‌خواه صحبت می‌کرد.

پیام سناتور غیرقابل انکار بود: در حال حاضر، یک حزب جمهوری خواه متحد ممکن است بیشتر یک هدف آرمانی باشد تا واقعیت.



منبع